כנס יוגנד למדיה דיגיטלית

במשך שלושה ימים השתלט צוות יוגנד על הקומות התחתונות של קראון פלאזה תל אביב וסיפקו לקהל המקצועי הישראלי הרצאות על וידאו וסטילס, וכמובן גם את האפשרות להתנסות בשלל ציוד. הגיק מביא לכם כאן פוסט כתוב וסיקור וידאו, אשר משלימים אחד את השני בהרמוניה מופלאה.

7d-bodyמדור הצילום והוידאו של ניוזגיק יצא שוב לדרכים, והפעם פקד את מלון קראון פלאזה תל אביב, שאירח את כנס יוגנד למצלמות, מדפסות, מקרנים ושאר אביזרים לגיקים מקצועיים.

הכנס עורר מספר תהיות קיומיות אצל הגיק – כאנשי מקצוע הבאים מהתחום, וקשורים קשר עמוק גם למוצרים וגם לאנשים שעומדים מאחוריהם, כיצד אנו יכולים לספק דיווח הוגן? אנחנו אחרי הכל משתמשים בציוד צילום ועריכה ספיציפי, ואך טבעי שנעדיף אותו כמושא סיקור.

הגיק סבור כי הדרך הטובה ביותר להעניק לקוראיו את הסיקור ההוגן ביותר אשר ישרת אותם בצורה הטובה ביותר, היא לנסות ולאתר באלו מקומות הכנס הוא מאמץ שיווקי, ובאלו מקומות הוא אכן נועד לענות על צרכים מקצועיים, בעיות ודילמות. ברור לנו שהכנס התקיים על מנת למכור מוצרים, ואין בכך שום דבר רע. המשימה שלנו היא לקלף את מעטה היח”צ, ולחשוף את הקוראים שלנו למגוון פתרונות שיקלו על חייהם.

חדל סדר תהיות – הגיק הגיע ביום השני לכנס, ובחרנו להתמקד בצילום ועריכת וידאו. התרשמנו כי הגיעו מבקרים לא רבים במיוחד, וכנראה שיש בכך להעיד על מצבו של השוק המקצועי. נכחנו בהרצאה שהעביר הקטור ברבי מהבלוג Prepost שעסקה ב5/7 די של קנון, שסיקרנו כאן בעבר. הקטור הוא עורך וידאו מקצועי, אשר הציג את המצלמה מהפן הפוסטי שלה. לא דובר כמעט על הצילום עצמו, אלא איך אפשר לעבוד איתה. הגיק יודע כבר ממזמן כי הפורמט שבו היא מקליטה, H.264, יכול להיות מעיק בעריכה עצמה. הקטור הסביר לנו איך הקומפרסור, או ישום בשם mpeg streamclip מאפשרים לנו המרה מצוינת של הקבצים מהמצלמה לפורמט נוח יותר לעריכה (כגון Proress 422 של פיינל קאט, או DNXHD ).המצלמות הללו עשו לא מעט באזז, אבל כנראה שלרוב הצלמים או העורכים המקצועיים בארץ הדבר לא מדגדג את קצה המזלג – אולם ההרצאות היה חצי מלא. הגיק הרים לא פעם גבה במהלך ההרצאה, כאשר שמע כי ה-7D איננה מתאימה לצילום ארועים, סרטים באורך מלא, צילום מהאוויר, צילום של גדרות, חולצות משובצות וכיו”ב. אף על פי כן, הקטור הוא כנראה הבר סמכא היחידי בארץ לעבודת פוסט עם המצלמה הזו. הוא הפגין מקצועיות והומור (תכונה חיונית לעורכי וידאו), והסימפטיה שלו למוצרי אפל בתחום הוידאו הפכה אותו לחביב הגיקים. ניסינו לראיין אותו לוידאו-פוסט, אך הלו”ז הצפוף של ההרצאות לא הותיר לו זמן רב. ננסה בפעם הבאה.

הכנס כלל הרצאות רבות נוספות  ונראה כי הוא הקיף כל נושא אפשרי ורלוונטי לשוק הוידאו והסטילס הישראלי. אם לשפוט לפי איכות ההרצאה של הקטור, אפשר לתת ציון גבוה לכנס מצד הסדנאות. מאידך, עלות הכניסה לכל הרצאות הוידאו, שחלקן חפפו, היתה למעלה מ-1000 ש”ח, לפני הנחה לסטודנטים. האם ההשקעה שווה את המחיר? בהתחשב בזה שהכנסים הקיימים מעטים, או לא מקיפים מספיק, כנראה שכן. כפי שהתבטא אחד מהמבקרים בכנס, אם איש מקצוע צריך מידע, הוא בעיקר יקבל אותו מהמשווקים, שמתעניינים במכירה, וקצת פחות בעבודה שלנו. אנחנו רוצים מוצר שיעבוד ויכניס לנו כסף, או שיענה על הצרכים היצירתיים שלנו. איזו מדבקה יש עליו, זה עניין כבר ל-measurebators. כל יזם פרטי שלוקח על עצמו להביא לא רק מוצרים, אלא גם ידע מקצועי, עושה שירות טוב לאנשי המקצוע.

הגיק ישב לשיחה קצרה עם מר כורש ודהטי, כאמור הבעלים של קבוצת יוגנד ומארגן הכנס. מהראיון עולה כי כורש מבין את הצרכים של הציבור המקצועי. שאלנו אותו, מדוע אין נוכחות של מצלמות מחברת ניקון בכנס, ונעננו כי יבואנית ניקון בארץ סירבה, זו השנה השלישית, להשתתף בכנס יוגנד. הגיק הפעם הרים את שתי גבותיו – איך אפשר לוותר על הזדמנות כזו לחשיפה, ולהשאיר את השטח כולו למתחרים?

כורש הצהיר כי המוצרים של קנון ברמת הסטילס הם בינוניים עד גבוהים, אך ברמת הוידאו הם בטופ. הרצון להראות את השילוב בין סטילס, וידאו והדפסה/הקרנה, יחד עם ההתעלמות של יבואני ניקון מהכנס, הביאו את יוגנד להעניק תשומת לב נרחבת למוצרי קנון. הגיק אוהב כשנותנים לו תשומת לב, והיות והגיק הגיע הפעם כל הדרך מחיפה הרחוקה, הוא שמח לשמוע שהכנס נערך שנה שעברה בטכניון, ושנה הבאה כנראה שיערך בדרום הארץ.

אז נכון שאי אפשר ללמוד על איכות שירות משיחה אחת, אבל הכנס בכללותו, על הציוד שהוצג, יחד עם הסדנאות וההרצאות מעיד על גישה או אפילו על חזון, שהגיק מאמץ בברכה. האם זה אומר שתלכו לקנות את הציוד שלכם רק אצל יוגנד, ורק ציוד קנון או אפל? כמובן שלא. האחריות של הצרכנים היא תמיד להשוות ולבדוק בין החנויות ובין הדגמים והחברות השונות. יחד עם זאת, הגיק ממליץ לקוראיו לזכור את המשווקים שהלכו צעד אחד קדימה, השקיעו לא רק במכירות או בטיפוח המותג, אלא גם בלקוחות. הם אחרי הכל, אלו שמשלמים על כל זה בסופו של דבר.

אורי הראל

מחזיק מצלמה בידיים מאז גיל 8 בערך, אבל באופן מסודר, מצלם בערך 7 שנים. בוגר בית הספר לצילום של מסע אחר, והחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה. צלם ועורך וידאו, ללא כל הכשרה פורמלית, ומדריך בני נוער לתקשורת מעשית – צילום, עריכה, הפקה ותחקיר.

הגב

12 Comments on "כנס יוגנד למדיה דיגיטלית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
danielle
Guest

טנקס, אורי! בתור צלמת ממש מאוד מתחילה, הכתבה הזו עושה לי חשק להיות צלמת מקצועית. וכל הכבוד על הסיקור ההוגן, וטוב לראות שיש אנשים בארץ שלא אכפת להם רק מכסף. ד”ש למדור.

אורי
Guest

עוד לא מאוחר להתחיל :)

trackback

[…] אל הפוסט כנס יוגנד למדיה דיגיטלית […]

הקטור ברבי
Guest
היי אורי. תודה על המחמאות, אחרי שנים של הרצאות נחמד לקרוא סיקור על הרצאה שלי :) מספר הערות. א. ההרצאה על ה7 וה5 הייתה לא רק על פוסט אלה גם על צילום, פשוט לא מהצד המסורתי שמסביר איך לצלם ויותר מהכיוון הטכנולוגי שמסביר איך המצלמה “מצלמת” אני מאמין בהרצאה שנותנת כלים למשתמש שיעזרו לו לתכנן את הפעולות שלו נכון יותר, ולא בהרצאה שאומרת איך לעשות. מתוך זה, לא יהיה מדוייק לכתוב שאמרתי שהמצלמה אינה מתאימה לצלם דבר. ונתתי הרבה כלים להתמודדות עם המגבלות של המצלמה… אני אפילו זוכר שמלמלתי משהו על כך שאם הייתי קונה מצלמה היום, יחס האפשרויות למחיר… Read more »
אורי
Guest
הקטור, תודה על התגובה המושקעת, הארוכה והמתבקשת. אני מסכים איתך לגמרי שלא היינו במספיק הרצאות, וזה נבע ממגבלות שונות ומשונות, אבל לפחות מבחינת המוצרים שהוצגו בכנס, היתה בולטות לאפל/קאנון (לא שזה דבר רע!), מול מוצרים אחרים. כמו שאמרת בעצמך בהרצאה, מצלמות כמו הHPX300 נותרו מיותמות, והרוב עטו על ה7/5 די. היום השני נראה שהיה מוקדש יותר לוידאו מאשר סטילס, ואי אפשר לומר שאולמות התצוגה התפוצצו מאנשים. לפי דעתי, זה ממש לא ‘אשמת’ הכנס או יוגנד, אלא שיש איזה תפיסה שגויה לדעתי, שאם אתה צלם/עורך ארועים, אין לך מה לחפש שם. יש כל כך הרבה אנשים שיכולים להתפרנס/מתפרנסים מוידאו, אבל לא… Read more »
Zed_Prime
Guest
צר לי, זה שאפשר לצלם חתונות עם 5די לא הופכת אותה למצלמה מומלצת לנושא. הרגישות לאור עוזרת, הDOF הרדוד נותן מראה שונה (קולנועי יותר, אפילו שהDOF אפילו מוגזם ביחס לקולנוע) – אבל זו עדיין חרא מצלמה לצרכי אירועים: 1)הגבלת הדקות, מקשה מאוד עבודה לצורך זה *ובמיוחד* בחתונות. אבל אם אתה רוצה לפספס את שבירת הכוס, זבשך. 2)הmoir, קרי, אפקטים של aliasing מצריך תכנון חכם מאוד של הצילום, מה שלא תמיד קל לבצע במסגרת אירוע. שימוש בפילטר ריכוך = אתה מגיע לרזולוציות SD בפועל. 3)ה7די ספציפית, אף גרועה מה5די בכל הקשור לסעיף #2 ובמיוחד ברזולוציות של 720P. הכל אפשרי, השאלה מה… Read more »
אורי
Guest

זד, תודה לך על תגובה שונה ומעניינת.
אינני צלם חתונות, אך אשמח לדעת האם יצא לך להתנסות בצילום חתונות עם ה7/5 די, ואולי תוכל להאיר מעט על הנושא עבור הצלמים הרבים אשר מתלבטים האם לרכוש מצלמה זו, או לא

Zed_Prime
Guest
בהחלט, אינני צלם במקצועי – אבל אבי כן ויש לו נסיון רב בצילום אירועים (סטילס ווידאו). אצלו לא שוקלים אפילו כבדיחה להשתמש במצלמות הללו לצורך אירועים. חלק מהסיבות הבסיסיות (ויש מספיק): * מצב הוידאו (גם של ה5די-מארק2, גם של ה7די וגם של ה1די-מארק4) לא מאפשר אוטופוקוס מתמשך. זוהי פריבילגיה (למעשה, פיצ’ר בסיסי *מאוד*) ששמורה למצלמות וידאו (זולות וירקות כאחת) ולGH1 מבית פנסוניק, שאכן עדיפה לנושא. בקנון צריך לפקס את הנושא לפני התחלת צילום ומשם לעבוד ידנית. לא ראלי לצילום אירועים, אך די והותר לצילום קולנוע (בסרטים משתמשים על פי רוב מוחץ, בפוקוס ידני). * המצלמה לא כוללת מסך מתקפל ומבחינת… Read more »
מיכל
Guest

אהבתי את השקיפות והפתיחות. נדיר שמתייחסים ליח”צ, לרוב רק רוצים להתחנף ולהרוויח טובות הנאה – כל הכבוד לך על הפתיחות והאומץ.

אורי
Guest

תודה מיכל, אכן ניסיתי להראות זווית שונה של ארועים כאלה וכנראה שהצלחתי במידה מסוימת

Ulysses
Guest

Nice to hear that,Tab

מרק עובדיה
Guest

לצערי עדיין לא התנסיתי בצילום עם המצלמה הזו, השמועות בקרב חבריי הצלמים טוענות כי זוהי בהחלט מצלמה טובה שמצליחה לתפוס את התמונה בזוויות מסוימות ולתקן בו במקום במקרה של תזוזה (עד אשר אפילו יש שטענו שהיא בשניה אחת מצלמת 2 תמונות ובוחרת לבדה מה טוב יותר להצגה – אני סקפטי), אמנם חבר אשר הוא צלם חתונותמזמן החליף למצלמה הזו והוא לא מתחרט על כך.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: