ironSource משלימה סבב גיוס של 105 מיליון דולר [גיוס]

חצי שנה לאחר שגייסה 85 מיליון דולר, משלימה ironSource הישראלית גיוס של 20 מיליון דולר נוספים בדרך להיות חברת מיליארד הדולר הבאה שיוצאת מישראל

הפוקוס עובר למובייל. מקור: ironSource

הפוקוס עובר למובייל. מקור: ironSource

חברת ironSource, המתמחה בהפצת תוכנות על ידי דפדפנים, סרגלי חיפוש ומנועי חיפוש, גייסה לפני פחות מחצי שנה כ-85 מיליון דולר. עתה, מודיעה החברה על השלמת הסבב עם גיוס נוסף של עוד 20 מיליון דולר מקבוצת משקיעים בהובלת חברת Access Industries האמריקאית.

חברת מיליארד הדולר הישראלית הבאה?

הגיוס שמתפרסם היום (ד’) מתווסף לכ-85 מיליון דולר שגויסו על ידי ironSource בספטמבר 2014, וסוגר את הגיוס באופן רשמי על 105 מיליון דולר. על פי ההערכות, משקף הגיוס האחרון לחברה שווי שוק של יותר ממיליארד דולר, והחברה צפויה לצאת להנפקה (IPO) במהלך השנה הקרובה. הגיוס האחרון הובל על ידי כללטק, זרוע ההשקעות הטכנולוגיות של Access Industries, חברת אחזקות אמריקאית, שמשקיעה במשאבי טבע, טכנולוגיה, מדיה ונדל”ן. בעקבות ההשקעה יצטרף מנכ”ל כללטק, דניאל שנער, כמשקיף לדירקטוריון ironSource.

בתגובה לגיוס מסר תומר בר-זאב, מנכ”ל ואחד המייסדים של ironSource: “הגיוס החדש יאפשר לנו לחזק את הדומיננטיות שלנו בשוק כדי באמת להשפיע על התעשייה ולחולל מהפכה בדרך בה כולנו מורידים אפליקציות ומשתמשים בהן”. בר-זאב הוסיף: “אנו מאוד גאים לצרף את Access כשותפה אסטרטגית של ironSource , וכבר רואים ערך עצום משיתוף הפעולה ההדוק”.

הפוקוס עובר למובייל

מוצר הדגל של החברה הוא Installer בשם installCore, שבנוסף להתקנה של תוכנה מסויימת, ממליץ גם על תוכנות נוספות להתקנה, בהתאם למאפיינים האישיים של כל גולש, התוכנות המותקנות אצלו, ובדומה להמלצות שאנחנו מכירים מאתרי סחר אלקטרוניים. על כל התקנה של תוכנה, שנעשית דרך ה-Installer של ironSource, מקבלת החברה תשלום ממפתחי התוכנה המותקנת. installCore, מוצר הדגל של החברה, אחראי לבדו על יותר מ-7 מיליון התקנות מדי יום, כשבחברה טוענים ש-1 מכל 3 התקנות בעולם נעשות דרכם. בזמן האחרון העבירה החברה את הפוקוס שלה מהתקנות בדסקטופ להתקנות במובייל עם מוצרים דוגמת mobileCore.

יותר מ-7 מיליון התקנות ביום אחד

תומר בר-זאב, מנכ"ל ironSource. מקור: צילום מסך מתוך סרטון וידאו

תומר בר-זאב, מנכ”ל ironSource. מקור: צילום מסך מתוך סרטון וידאו

ב-Download Valley שהתפתח בישראל בולטות 3 חברות ענק ישראליות שמתחרות על שוק הפצה והמלצה של תוכנות באמצעות דפדפנים, סרגלים ומנועי חיפוש. 2 מהחברות הללו הן ציבוריות: Babylon, שנסחרת בבורסה באחד העם ו-Perion שנסחרת ב-Nasdaq. לפני כשנה וחצי עמדה ironSource בפני מיזוג עם חברת Babylon, אולם המגעים לא הבשילו לכדי מיזוג, בין היתר משום שגוגל ביטלה את החוזה עם Babylon.

ironSource הוקמה ב-2010 על ידי רועי, איתי, ואייל מילרד ותומר בר-זאב והיא נהנית מאז מצמיחה מהירה. החברה אחראית היום על למעלה מ-7 מיליון התקנות ביום, כשמעל ל-70 אלף אפליקציות מובייל הטמיעו את כבר את ה-SDK שלה. על פי ההערכות, הכניסה החברה ב-2013 כ-200 מיליון דולר, כשמתוכם, הרווח הגולמי עמד על כ-50 מיליון דולר. ל-ironSource כ-500 עובדים במשרדי החברה בתל אביב, בייג’ינג, סן פרנסיסקו וניו יורק.

זה מה שעושה ironSource:

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: