האלגוריתם החדש של אינסטגרם יחליף את הפיד הכרונולוגי

אינסטגרם תטמיע אלגוריתם שיתעדף את התוכן שיופיע בפיד לפי מה שלדעתו הכי יעניין את המשתמש, בדומה לאלגוריתם בו משתמשת כיום פייסבוק

מקור: CC - Jasonahowie – flickr

מקור: CC – Jasonahowie – flickr

משתמשים כבדים באינסטגרם? הנה ידיעה שבוודאי תעניין אתכם – אינסטגרם הכריזה כי בקרוב היא תשנה את האלגוריתם שלה כך שהפיד שלכם יציג את מה שלדעתה יעניין אתכם באופן אישי.

האלגוריתם החדש יחליף את המדיניות הנוכחית, לפיה סדר התוכן המופיע בפיד מסודר באופן כרונולוגי, ויציג תמונות וסרטוני וידאו שהאלגוריתם הסיק שיעניין את המשתמש. במהלך זה אינסטגרם מיישרת קו עם חברת האם שלה, הרשת החברתית פייסבוק, שמשתמשת באלגוריתם בעל אופי דומה.

“בממוצע, אנשים מפספסים כ-70 אחוז מהפוסטים בפיד של אינסטגרם”, מסביר קווין סיסטרום (Kevin Systrom), מייסד שותף של אינסטגרם, את הסיבה לשינוי האלגוריתם. “מה שהוא (האלגוריתם, ע.פ.) עושה הוא לוודא שה-30 אחוז שאתה כן רואה הם 30 האחוזים הטובים ביותר שאפשר להציע”.

סיבה נוספת לזניחת הסדר הכרונולוגי היא ניסיון לפתור בעיות של הפרשי שעות בין משתמשים שנמצאים באיזורים שונים על הגלובוס. מייק קריאגר (Mike Krieger), מייסד שותף וראש המחלקה הטכנולוגית של אינסטגרם, ציין כי 75 אחוזים מהקהל של אינסטגרם יושב בכלל מחוץ לתחומי ארצות הברית. במצב הנוכחי, תוכן שפורסם על ידי אדם א’ בזמן שאדם ב’ הלך לישון יפוספס על ידי האחרון בגלל שיעברו כמה שעות טובות עד שיתעורר.

שלב באבולוציה של הרשתות החברתיות

המעבר מסידור כרונולוגי של הפיד אל אלגוריתם שמתעדף תוכן עבור המשתמש הוא חלק מהאבולוציה של הרשתות החברתיות והפופולריות ההולכת וגדלה שלהן. מספר המשתמשים באינסטגרם עומד כיום על 400 מיליון בעוד פייסבוק מחזיקה במספר עצום של 1.59 מיליארד חברים ברשת החברתית שלה. האלגוריתמים הללו נועדו לסדר את כמות המידע האסטרונומית שמפיקים מעל מיליארד וחצי משתמשים ברגע נתון.

“החברות הללו תמיד רוצות לתת לך את התוכן הטוב ביותר להסתכל עליו”, אומר בריאן בלאו (Brian Blau), סגן נשיא חברת Gartner לחקר התעשייה. “אם האלגוריתם יספק לך תוכן מעניין יותר לעתים קרובות, אתה תישאר זמן רב יותר”.

קרוב לוודאי שהשינוי באלגוריתם יעזור גם למפרסמים – ככל שהמשתמש מסתכל על יותר תכנים כך הוא נחשף בדרך ליותר חומר פרסומי. אמנם באינסטגרם נאמר במפורש שהאלגוריתם לא ישפיע על פרסומות, אבל עושה רושם שהמפרסמים בכל זאת ירוויחו מהשינויים בפיד שלכם.

אתם כבר עוקבים אחרינו באינסטגרם?

עדי פרל

בוגר בית הספר לעיתונאות "כותרת", נכנס עמוק לעולם המחשבים והטכנולוגיה עוד כשאנשים ידעו מה זה דיסקטים.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: