7 מיליון משתמשים, 4 עובדים

כשהיא מבוססת על אפליקציית אייפון בלבד, הפכה Instagram למעצמת שיתוף תמונות חדשה בתוך תשעה חודשים – לפליקר זה לקח שנתיים.

צילום: צילומסך

היא עדיין לא חגגה שנה להיווסדה, אך נתונים שמפרסמת לאחרונה Instagram מעידים על קצב צמיחה מהיר במיוחד וקהל משתמשים נכבד; זה עוד לפני שהיא משיקה את גרסת האנדרואיד שלה.

אז לא, היא לא פייסבוק ולא פליקר אבל לטענת קווין סיסטרום (Kevin Systrom), מייסד החברה, היא גם לא ממש שואפת להציע למשתמשים כלים עבור המחשב האישי. היא נולדה בעידן הסמארטפונים ומחשבי הלוח ושם גם תישאר ותתפתח. אם נציץ שנייה בנתונים שחושפת כעת החברה, לא בטוח שמדובר בהימור רע כל כך.

15 תמונות בשנייה

היא הוקמה לפני תשעה חודשים (אוקטובר 2010) על ידי קווין סיסטרום ומייק קריגר כאפליקציית תמונות המיועדת למכשירי ה-iDevices של אפל. הרעיון שעמד בבסיס הפיתוח נועד לייצר תשתית עבור רשת חברתית מבוססת תמונות אך הפופולאריות הגיעה באמצעות מאפיין עיקרי ומוצלח שאיפשר למשתמשים לעצב את התמונות שלהם באמצעות פילטרים שונים ומובנים שהקנו לתמונה מראה ייחודי שאפיין בעבר תמונות סטילס וללא כל ידע מתקדם בעריכה או בצילום.

כשהיא מתממשקת עם רשתות חברתיות קיימות, הצליחה Instagram להתפרסם במהירות ולהגדיל את קהל המשתמשים שלה שצפו בתמונות מעובדות שהועלו אל רשתות חברתיות אחרות כשהן מתבססות על היכולות שמציעה האפליקציה.

אתמול הצהירה Instagram שחצתה את רף 150 מיליון התמונות המשותפות באמצעות האפליקציה – לפליקר זה לקח שנתיים. אם מוסיפים לנתון זה את העובדה שהאפליקציה זמינה אך ורק למכשירי iOS וכי החברה לא השיקה כלי המיועד למחשבים האישיים, מדובר בנתון מרשים שמבהיר את עמדת הכוח החדשה של מכשירי המובייל כאמצעי לשיתוף תכנים היום.

קצב צמיחה מהיר משל טוויטר ופורסקוור

לא בטוח שההשוואה כאן הוגנת במיוחד עבור רשת המיקרובלוגינג ועבור אפליקציית המיקום הפופולארית, אבל כשבודקים את כמות המשתמשים של Instagram מגלים כי בשלב זה של חייהן, טוויטר ופורסקוור לא הגיעו אפילו לרף מיליון המשתמשים בזמן ש-Instagram חוצה כבר את רף השבעה מיליון.

ואם כבר ערכנו השוואה בלתי הוגנת, מקומה של Instagram ביחס לשירותים אחרים המציעים שיתוף תמונות מבהיר שלחברה יש עוד הרבה לאן לשאוף. כמות התמונות שהועלו לפייסבוק רק בערב הסלבסטר האחרון עומד על יותר מ-750 מיליון ופליקר הצהירה לא מכבר כי מאגר התמונות שלה חצה את רף החמישה מילארד.

 

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

8 תגובות על "7 מיליון משתמשים, 4 עובדים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עופר
Guest

מדהים. תודה.

דור
Guest

אין מה להשוות לפליקר – בפליקר התמונות ברובן מעניינות ואיכותיות יותר, פחות תמונות שצולמו באייפון בשליפה ולא מעניינות אף אחד דקה אחר כך וגם פחות תמונות של פרצופים ובליינים שרק חוזרות על עצמן כמו בפייסבוק..

יאיר
Guest

יש לכם שגיאת כתיב קטנה.
“פליקר זה לקח שנתיים. עם מוסיפים לנתון זה את העובדה שהאפליקציה”
צריך להיות “אם” ב- א’ ולא כפי שמופיע מעלה.

אלעד
Guest

זה קצת מוזר שיש התייחסות ל”4 עובדים” בכותרת הראשית, אבל אין לכך התייחסות בגוף הכתבה…

ישי
Guest

ראיתי ראיון עם המייסד בtechcrunch והם באמת עושים עבודה מדהימה. אנשים עם חזון ולא “סתם אתר לשיתוף תמונות”. מומלץ . חפשו בגוגל – Instagram: The Launch

ישי
Guest

ראיתי ראיון עם המייסד בtechcrunch והם באמת עושים עבודה מדהימה. אנשים עם חזון ולא “סתם אתר לשיתוף תמונות”. מומלץ . חפשו בגוגל – Instagram: The Launch

garry
Guest

האמת, אני מוכרח להסכים עם אלעד
שזו הסיבה שמלכתחילה התחלתי לקרוא את הכתבה
ואכן לא היה שום אזכור ליחס עובדים/משתמשים
חבל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: