הערכה: מיקרוסופט תמכור את Surface בחלקים

בניגוד למה שנאמר עד כה ה-Surface לא יימכר בלעדית בחנות מיקרוסופט וישולב בחבילת תוכנה ותוכן במחיר חודשי

מיקרוסופט מתעתדת לייצר יותר מ-3 מליון טאבלטים מסוג “Surface”, כך לפחות סבור אחד המומחים ממכון המחקר IDC, שאמר את הדברים בראיון לפורטל הטכנולוגיה CNET. בוב או’דונל, אף התייחס לשמועה לפיה מחיר הטאבלט החדש יעמוד על 199 דולרים בלבד.

תמונת יח”צ

“אם הם יבנו כמה מליוני יחידות, אין סיכוי שהם ימכרו את כולן בחנות של מיקרוסופט”, הסביר, בהתייחסו לתוכנית הנוכחית של החברה לפיה הטאבלט החדש יימכר אך ורק דרכה. “אני חושב שהם ימכרו אותם דרך הקמעונאיות הרגילות. אתה לא יכול לייצר כל כך הרבה חתיכות בלי שתהיה לך אסטרטגיית הפצה רחבה יותר, הם פשוט עוד לא הפיצו את האסטרטגיה הזו”.

תכנית המנויים של מיקרוסופט?

בהתייחסו לדיווח לפיו הטאבלט יושק ב-26 באוקטובר, במחיר של 199 דולרים בלבד, אמר או’דונל כי “אני מניח שיהיו שתי דרכים להשיג את הטאבלט, לקנות אותו בשלמותו תמורת, נניח, 559 דולרים, או לשלם 199 דולרים עבור מעין מנוי בו רק חלק מהתכונות זמינות”.

תיאוריית המנוי אינה מקורית של או’דונל. בכיר לשעבר במיקרוסופט, האל ברנסון, כתב בבלוג האישי שלו עם היוודע דבר המחיר הנמוך להפתיע כי יש להתייחס בנושא לארבע נקודות מרכזיות. ראשית, מיקרוסופט כבר הבינה, הודות ל-Xbox – איך אפשר למכור חומרה בזול כדי למכור לאחר מכן תוכנה ביוקר. שנית, נראה כי ממילא מיקרוסופט עוברת לעולם של Subscription, ויעידו על כך אופיס 365 ו-Xbox live gold.

שלישית, יצרניות רבות היום מוכרות טאבלטים במחירים מסובסדים יחסית, כאשר הן מספקות אלמנטים בתשלום על מנת לכסות על ההפסד. כך למשל אמזון מוכרת את קינדל פייר ב-199 דולרים, מתוך הנחה שממילא הרוכשים ירכשו גם תוכן רב מאתר החברה. גם המודל של גוגל זהה, כאשר מכשירי נקסוס 7 זולים יותר, הודות לאפשרות הרכישות המשלימות בגוגל פליי. ולבסוף, מיקרוסופט כבר הראתה שהיא יכולה להציע מוצרים בזול, תוך חיוב רכישת התוכנה לשנתיים לתוכנות משלימות.

עם זאת, או’דונל לא בטוח שמיקרוסופט עומדת להרוויח מהמודל החדש. זאת, משום שהוא אינו סבור שתוכנית תמחור מעין זו תעבוד על מוצרים מבוססי PC, ואין מה לעשות, Surface הוא בדיוק מוצר שכזה.

“מנוי לאופיס? כל מכונה עם חלונות באה עם אופיס, אז זה מפיל את התיאוריה”, הסביר. לדבריו, “יש להם חנות וידאו וחנות מוזיקה. באופן תיאורטי הם יכולים לספק עסקה קבועה של גישה חופשית לתכנים האלה. אבל יש לזכור מה קרה ללפטופים שסופקו עם תוכנית גלישה עליה ניתן היה לשלם תשלום חודשי קבוע. זה היה אסון. בסופו של דבר אנשים אומרים שהם משלמים אומנם מדי חודש, אבל בסופו של דבר זה הרבה יותר ממה שרצו לשלם מלכתחילה”.

ישתלם או לא ישתלם? זאת השאלה

כאמור, מדובר בהשערות ואין לדעת אם מחירי הטאבלט אכן יהיו נמוכים כל כך, או אם אכן מדובר בתוכנית המבוססת על הוזלת החומרה בעבור ציפיה לרכישת תוכנה ותוכן. זה עבד אומנם לאמזון עם הקינדל, לברנס אנד נובלס עם הנוק, אפילו לגוגל עם Nexus 7, אבל קשה להניח שזהו המקרה עם Surface. זאת, ולו רק כי עלות הייצור של הטאבלט החדש, שאמור להיות התשובה של מיקרוסופט לאייפד ופועל על גרסה מותאמת של Windows, אמורה להיות הרבה יותר יקרה.

רק שימו לב למפרט הטכני הצפוי. בניגוד למכשירים הזולים יותר שהוזכרו, הטאבלט של מיקרוסופט מתהדר במסך גדול של 10.6 אינץ’, ברזולוציה טובה של לפחות 1366 על 768, מה שכמובן ידרוש בטריה גדולה יותר, ושטח אכסון מינימלי של 32 ג’יגה, לעומת 8 בקרב קינדל, נוק ונקסוס 7. בהערכה גסה ניתן להניח שמחיר הייצור של ה-Surface, על רכיביו השונים, יעמוד על כ-226 דולרים ליחידה, לפחות. לשם השוואה, עלות הייצור של נקסוס 7 היא 160 דולרים ליחידה, ואנשי גוגל מודים שזה מתאזן, אך לא מוביל לרווחים.

אם נניח שאכן יש אמת בפרסומים על מחירו הזול של הטאבלט החדש של מיקרוסופט אשר פורסמו לראשונה ב-Engadget, שנחשב לאתר אמין, לא ברור מדוע מיקרוסופט מוכנה להמר כל כך הרבה, ולצאת בהפסד יחסית גדול. ואולי זהו כוחו הגדול של האייפד אשר זולג לעולם ה-PC, שמאיים עליה כל כך.

Avatar

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

1 תגובה על "הערכה: מיקרוסופט תמכור את Surface בחלקים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורן
Guest
האינטרס שלהם למכור יחידות בהפסד הוא פשוט: חדירה ונעיצת יתד בעולם הטאבלטים. הם מבינים שיש להם זליגה מתגברת של לקוחות לעולם הטאבלטים ואם הם לא ייצרו בסיס לקוחות חזק הם יאבדו את ההובלה תוך כמה שנים. אבל זה עדיין הימור גדול. אם הם יחליטו ללכת על מודל של מנוי – הם ייכשלו בגדול וייפלו. אנשים לא פראיירים, ומה שיכול לעבוד עם XBOX לא עובד באותה צורה במחשבים ביתיים. אפילו אפשר לראות כיום את תחילת הנפילה הגדולה של משחקים מבוססי מנוי. WOW מדמם לקוחות באופן עצום ומתגבר. הם הפכו את המשחק בשלבים הראשונים לחינמי ולא רק הם, אלא הרבה משחקים המוניים… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל