העוזר החכם והחדש של IBM יודע מה אנחנו רוצים עוד לפני שאנחנו מבקשים

העוזר החכם של IBM מבטיח להיות אקטיבי יותר מסירי, אלכסה ו-Google Assistant. במקום להמתין לשאלות ולבקשות של המשתמש, הוא יוזם שיחות תלויות הקשר ובשפה טבעית

IBM Think 2018 – Watson Assistant – Harman Maserati (Alan Rosenberg/Feature Photo Service for IBM)

IBM נכנסת לעולם הסייענים ומציגה את Watson Assistant – עוזר חכם המשלב בין בינה מלאכותית, תשתיות ענן והאינטרנט של הדברים. לדברי החברה, העוזר החדש ידע לחזות את הצרכים של המשתמש, להציג בפניו המלצות יזומות ולספק עבורו חווית משתמש בהתאמה אישית ולא יחכה רק לקריאות יזומות של המשתמש.

עוזר יותר חכם

Watson Assistant רוצה ללוות את המשתמשים בכל רגע נתון ובכל מקום שבו הם נמצאים. במקום להיות קשוב אך פאסיבי, הוא יוזם שיחה עם המשתמש – ולא מחכה שזה יתן לו הנחיה או ישאל שאלה. לדוגמא, אם תימצאו בפקק, הוא ידע לבד לשאול אתכם האם זה בסדר לדחות את הישיבה והזימון של חדר הישיבות הקרוב, ואם אתם בדרך הביתה – הוא ידע שנגמר החלב או הביצים וימליץ לכם על מסלול נסיעה הכולל גיחה לסופר.

העוזר האישי של IBM ניתן לשימוש בכל סביבה, חפץ או שירות: זה יכול להיות רכב, חדר מלון, חנות או חדר ישיבות. הוא משלב הבנה עמוקה של העדפות המשתמש והמאפיינים המיוחדים לו יחד עם משתנים תלויי הקשר דוגמת מיקום, השעה ביממה ומזג האוויר. ניתן לגשת אל המערכת ולנהל עימה אינטראקציה בדיבור או בכתב – תוך כדי שהמערכת מבטיחה ללמוד להכיר טוב יותר את האדם המשתמש בה, בונה תובנות אודותיו ומסייעת לו ביום יום, ממש כמו עוזר אנושי.

ה-Assistant פועל באמצעות הענן של IBM באופן המאפשר לשלב אותו אל תוך מגוון יישומים ייעודיים לתחומים שונים, כאשר התחומים הראשונים הם עולם המלונאות ותעשיות הרכב. באמצעות הטמעתו, יכולים יצרני רכב להציע עוזר חכם ברכבים שלהן ומלונות יכולים להציע לאורחים עוזר שילווה אותם וישפר את חוויית האירוח. המשמעות היא שחברות הפועלות במגזים האלה יכולות למתג את השירות החכם תחת שם המותג שלהן ולא תחת IBM, שכן השימוש בו לא דורש חומרה ספציפית.

ניתן לשימוש בכל סביבה, חפץ או שירות. מקור: IBM Watson Assistant

מצוין, אבל מה עם הפרטיות שלנו?

כפי שניתן להבין, כמות הדאטה שנאספת באמצעות העוזר החכם היא אינסופית, ולכן עולה סוגיית הפרטיות והאבטחה. לטענת IBM, המערכת לומדת מכל אינטראקציה אותה היא מנהלת, מפיקה מסקנות ותובנות אודות המשתמש ועושה שימוש ביכולות מחשוב קוגניטיבי – כל זאת תוך כדי שמירה על מכלול המידע והתובנות האלה במתכונת פרטית ומאובטחת, בתוך הארגון. התובנות האישיות אותן מפיק Watson Assistant אודות המשתמש והעדפותיו – נשמרות כולן במסגרת פנים-ארגונית מוגנת, תוך אבטחה כוללת של המידע הקנייני – הנותר בבעלותו של הארגון ולא נמסר לידי IBM. עם זאת, בהינתן הרשאה מצד המשתמש, יכולים עסקים לחלוק ולשתף את הנתונים הנאספים על ידם באמצעות הענן של IBM.

בין החברות שאימצו בינתיים את ווטסון ניתן למנות את יצרנית המערכות לרכב HARMAN אשר פיתחה את ה-Digital Cockpit, מערכת מבוססת העוזר החכם המשולבת בתא הנהג של רכבי היוקרה מתוצרת מזרטי; שדה התעופה במינכן שמפעיל רובוט אשר מדריך את הנוסעים בטרמינל, ורויאל בנק סקוטלנד אשר משתמש במערכת על מנת לנתב שיחות של לקוחות ולהשיב על שאלותיהם. אגב, את הפרויקט המתקדם מוביל ישראלי – גבי זודיק, דירקטור עולמי לטכנולוגיות IoT במעבדת המחקר של IBM בחיפה.

“אנשים רוצים שהעוזר האישי שלהם יוכל לעשות בשבילם יותר מאשר להשיב על שאלות או לבצע קניות ברשת. הם מצפים לתובנות עמוקות יותר שהם אינם יכולים לגבש לבדם בגלל המורכבות והצורך במידע ממקורות שונים שצריך להתחשב בהם”, מסביר גבי זודיק, דירקטור עולמי לטכנולוגיות IOT במעבדת המחקר של IBM בחיפה, וסמנכ”ל טכנולוגיות ומנהל פיתוח של מעבדות ווטסון לתחום הצרכני. “Watson assistant שעובד ברקע באופן קבוע לוקח בחשבון מיליוני פריטי מידע, אירועים ומצבים אפשריים שעשויים להשפיע עלינו – וכל העת מביט קדימה כדי לעזור לנו להתגבר על מכשולים ולהפוך את חיינו לקלים יותר”.

וידאו: דוגמא לשימוש בטכנולוגיה של IBM

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

1 תגובה על "העוזר החכם והחדש של IBM יודע מה אנחנו רוצים עוד לפני שאנחנו מבקשים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
לולו בלולו
Guest

ה”פרסומת” הזאת נראית כמו התחלה של ספר מדע בדיוני גרוע על עתיד דיסוטופי שמה שמשנה כל שנייה זה כמה חסכת. IBM, יודעים מה אתה רוצה לפני שחשבת שאתה רוצה את זה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: