המכשיר שפיתחה iFive עוקב אחר לקוחות ומתייחס אליהם בהתאם

בעזרת משדר המבוסס על טכנולוגיית iBeacon, מוכרים בחנות יוכלו לקבל מידע רלוונטי אודות לקוחות

משדר בצורת יהלום. מקור: iFive

משדר בצורת יהלום. מקור: iFive

iFive היא פלטפורמת Clienteling (טכניקה המשמשת אנשי שיווק ומכירות בכדי ליצור קשרים ארוכי טווח עם לקוחות על בסיס העדפותיהם, התנהגותם והרכישות שביצעו בחנות), המספקת משדרי בלוטות׳ לחנויות המסוגלים להעביר התראות בפני הלקוחות. באמצעות חישובי המערכת החברה חוזה את נאמנותו של הלקוח לחנות עם כניסתו פנימה. המשדרים הפרושים בחנויות מבוססים על טכנולגית iBeacon, כאשר כל משדר משתמש בעוצמות נמוכות של בלוטות׳ והסוללה שלו מחזיקה בממוצע 3 שנים.

איך זה עובד בעצם? האלגוריתם סורק מידע בסמארטפון של הקונים באמצעות אפליקציה שיורידו מראש ועל בסיס הרשאות שיעניקו לה, בין היתר אחר הודעות דוא״ל המכילות את הכתוב: “Thank you for your purchase״ אבל לא רק. בנוסף, מתבצעת אנליזה כדוגמת כמה מהר הלקוח הולך, כמה זמן נשאר במקום אחד, ואיך הוא מתייחס לחברים שלו. בעוד הפתרון נשמע מעניין, הוא גם מעלה לא מעט שאלות הנוגעות לפרטיות הלקוחות במקרים כאלה.

מיפוי לקוחות חכם

״היום אסטרטגית המכירה של עובדים בחנויות היא לבחון את הקונים הפוטנציאליים כשהם נכנסים ופשוט לנחש איזה יחס צריך לתת ולמי, ללא מידע אמיתי ומבוסס. בחנויות יוקרתיות (high end) הבעיה אפילו חמורה עוד יותר, כי טעות בשירות תגרור החרמה מלאה של החנות מצד הרוכש הפוטנציאלי, והעסקים הניזוקים מכך חשים זאת בשטח; מילטון פדרזה (מנכ”ל Luxury Institute) הודה בצער שמותגי יוקרה מאבדים כל שנה חצי מהלקוחות המובילים שלהם, כשהסיבה העיקרית היא חווית רכישה לא נעימה״, הסבירה לגיקטיים הילה פז, מייסדת iFive.

בפועל, אותם תוצרים שליליים של יחס לא מותאם ללקוח פוגעים לאו דווקא בחנויות יוקרה; לפי מחקר שערכה חברת מקינזי, 70% מהאמריקאים הצהירו שלא ירכשו בכל חנות שהיא אם היחס שיקבלו מהמוכר לא ימצא חן בעיניהם.

״בעולם מושלם, הייתי מדביקה לכל קונה שלט מעל הראש, שאומר “היי. קוראים לי בן ומתחשק לי לבזבז עד 10,000 ש״ח בחנות הזו היום. אז קדימה, לעבודה.״

למרות שאנו עדיין לא חיים בעולם מושלם, לטענת פז, אנחנו גם לא כל כך רחוקים מהחלום הזה. המשדרים שימוקמו בנקודות הרכישה מזהים את הלקוחות המשתמשים באפליקציה של החברה כבר שהם נכנסים לחנות, ולאחר מספר חישובים מהירים שמריצה המערכת, הנתונים נשלחים ישירות לאפליקציה בטלפון של המוכר. כך בעצם נוצרת קרבה מידית, שצפויה לרצות את הלקוח. אם מדובר בלקוח עם פוטנציאל נאמנות גבוהה, הוא צפוי לקבל לא מעט הטבות על בסיס מודל זה.

מקור: iFive

מקור: iFive

מה מבחינת תחרות? 

״נישת ה-clienteling שנכנסנו אליה היא צעירה יחסית. לכן, אין לנו הרבה מתחרים, וגם הבידול בינינו הוא גבוה. למשל, beconic הצרפתית מאותתת למוכרים כשלקוח ממאגר הלקוחות שלהם נכנס לחנות אחרת, ו-Whodinie מציעה תגמול על פעולות לויאליות בחנויות וגם מודיעה למוכר על כניסתם לחנות. למזלנו (ולמזל המתחרים האחרים שב- eco-system שלנו) – הצורך כל כך גדול, שכל חברה חדשה כזו זוכה לאמון ושווי גבוה מצד השוק״.

שוק של 73 מיליארד דולר בשנה

פז אומרת כי למוצר שפיתחו יש שני יתרונות מרכזיים; הראשון טמון בכך ש-iFive מאפשר לחזות את הנאמנות של הלקוח עוד לפני שביצע קנייה ראשונה בחנות, וכך בעצם חוסכים את ׳הביצה והתרנגולת׳ (כשהביצה היא קניה בחנות והתרנגולת היא שירות מצוין והטבות). בצורה זו ניתן למנוע איבוד לקוחות גם אם מדובר בביקור הראשון שלהם בחנות.

יתרון נוסף טמון בעובדה שלפחות בשלב זה המוצר פונה לשוק ה-High End, היוקרתי יותר של החנויות. בנישה הזו, השירות אקוטי, ובניגוד לרשתות גדולות בה אנו רק מנסים לברוח כמה שיותר מהמוכר, בחנויות יוקרה סביר להניח שלא נחסוך בשאלות מאיש המכירות. לפי מחקר של אמריקן אקספרס בשיתוף עם האריסון גרופ, 47% מהקונים האמידים בארה”ב הגדירו “Luxury” (את יוקרת החנות) לפי חווית הרכישה בה. הממשק שמציגים פונה בדיוק אל אותו וורטיקל, כאשר בעזרת מתיחת קו כלפי מטה במידת הצורך בכדי להתאים את המוצר גם לרשתות המוניות יותר, תהיה כבר הרבה יותר פשוטה. נראה לי שעדיף לחברה להישאר דווקא בנישה היוקרתית יותר, שכן מדובר בשוק שמגלגל 73 מיליארד דולר בשנה.

הילה פז ויניב לוי, חותמים על הסכם ההשקעה

הילה פז ויניב לוי, חותמים על הסכם המייסדים

מה המודל העסקי שלכם?

״את הרווחים שלנו אנחנו נגזור ממכירות בחנות שיבוצעו דרך המערכת שלנו. זה מצב Win-Win, כי קודם כל זה ׳מכריח׳ את החנות לראות כמה אנחנו עוזרים לה באמת, וגם זה ׳מכריח׳ אותנו לבנות את הפתרון הכי מוצלח שאפשר, כי אנחנו יודעים שבלי זה לא נצליח לעלות שלב. הקונים (לקוחות הקצה) ישתתפו גם, רק בעלות תפעולית מינימאלית שאפשר״.

מה בנוגע לסוגיית הפרטיות של הלקוחות?

״כדי להיות חלק מהלקוחות שמזהים אותם, צריכים להוריד את האפליקציה הייעודית ללקוחות. לאחר מינימום הרשאות ופרטים שהלקוח מזין לתוך האפליקציה, השרתים שלנו יחשבו את פוטנציאל הרכישה שלהם״. מסבירה פז.

כמובן שסוגית הפרטיות כאן היא רגישה, ובגלל זה גם ה-value שאנחנו נותנים ללקוח מאוד גבוה – עד כדי שיהיה מוכן (ואפילו ירצה מאוד) להוריד את האפליקציה שלנו. אנחנו עובדים צמוד עם משרד עו”ד שמתמחה בסוגיות IP (פרטיות משתמשים) כדי לוודא שהכל נעשה באופן חוקי ולגיטימי. על אף שאפל וגוגל מאפשרים גישה לנתונים מסוימים במכשירים של המשתמשים, לא תמיד המדינה תרשה זאת (וכמובן שהחוקים משתנים בין ארה”ב לאנגליה למדינות אחרות) – וכדי להיות בצד הבטוח ביותר, אנחנו שומרים על זהירות מקסימלית״.

iFive נוסדה ביולי 2015 על ידי הילה פז, המכהנת גם כמנכ״ל, ויניב לוי שגם מימן את ההשקעה הראשונית בחברה. לצוות הצטרפו נדב יעקוב בתפקיד סמנכ״ל הטכנולוגיות ולאחרונה גם ד”ר צבי קופלוביץ’, שמוביל את מחקר האלגוריתמים ומהנדס נוסף. סה״כ מועסקים כיום בחברה כ-6 עובדים מתוך חדר במשרד של לוי. בקרוב צפויים לעבור למשרדים מרווחים יותר בבורסה ברמת גן.

החברה עדיין נמצאת בשלב התחלתי. גרסת הבטא של המוצר צפויה להשתחרר ללקוחות נבחרים ברבעון הראשון של 2016. ״יש לנו עוד קצת מיילסטונים לצבור לפני שנפתח אותה ממש לקהל הרחב״, אומרת פז. נכון לעכשיו נמצאת החברה בתחילתו של גיוס סבב סיד, כאשר עד כה גייסה כ-600,000 דולר מהאנג׳ל הישראלי יניב לוי. מטרת הגיוס היא לסייע לחברה להמשיך ולפתח מוצרים מובילים, בין היתר על ידי הגדלת הצוות.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

5 תגובות על "המכשיר שפיתחה iFive עוקב אחר לקוחות ומתייחס אליהם בהתאם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דרור
Guest

השאלה המתבקשת היא איזה מידע המכשיר הזה שולף מהטלפון ואיך הוא עושה את זה לעזאזל?

הרעיון שחנויות שונות יוכלו לסרוק את הודעות הדוא”ל שלי די מרתיע, אבל מעבר לכך זה בעיקר נשמע כמו פרצת אבטחה אחת גדולה…

היה כנס נחמד
Guest

בנוסף נשמע לי הצקה איומה- כל חנות בקניון שאכנס אליה תרגל אחרי ותאפיין אותי ואז תקפיץ לי מבצעים ? שחררו אותי לנפשי לקנות בשקט מה שנחוץ לי
בכלל רעיון האפליה בין לקוחות המובנה הזה די מרגיז- הרי ברור שעשירים יקבלו שירות ממש טוב על חשבון לקוח ממוצע

אבי שביט
Guest

פשוט רעיון גרוע. לא לדבר על חדירה לפרטיות בכך שקוראים לי את האימיילים ללא רשותי. מעבר לכך זה ניראה קצת מציק שכל עובד יהיה עם מכשיר טלפון צמוד אליו ויחכה להודעה ברגע שלקוח נכנס.הרי ברשתות הגדולות הטראפיק עולה בכמה מונים על כמות העובדים. לא פונקציונלי בכלל אבל שיהיה בהצלחה

לירן פרידמן
Guest
זה גורם לאפליה איומה! מוכר בחנות צריך להיות אדיב ונחמד לכל לקוח ולא רק לפי עומק הכיס שלו. כולנו בני אדם וכולנו רוצים לקבל יחס טוב כאשר אנו נכנסים לחנות. דבר כזה יכול לגרום למוכר שעסוק עם לקוח לנטוש אותו עבור לקוח יותר פוטנציאלי שנכנס כרגע לחנות ואז מתחילה אפליה איומה של תעדוף לקוח אחד על פני השני. ממש לא לעניין!!! אולי צריכים לשנות את המודל לכך שרק יציג, במעמד תשלום בקופה, רמה של הנחות והטבות שכל לקוח ראוי לקבל על סמך רכישות קודמות שלו. זה לקנות לוייאליות של לקוח, אבל בשום אופן לא לסנן לקוחות על פי תעדוף. זה… Read more »
Udi Raiter
Guest

רעיון מעולה גם לחנות וגם ללקוחות . 

סוף סוף יבינו אותם לקוחות שלא אוהבים עזרה לא יציקו להם לקוחות שכן יעזרו להם . 
זה גם ימקד את הקניה ותהיה הרגשה שכולם מכירים את כולם . 

מוצר חכם מאוד ומכירות מחבקים מוצרים חכמים . 

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל