בדרך להפוך למציאות: הניסוי הראשון של Hyperloop One עבר בהצלחה

החברה שרוצה לשנות את אופי התחבורה בעולם כולו הודיעה כי השלימה בהצלחה בדיקה מלאה של המערכת והצליחה להגיע למהירות מירבית של 112 קמ׳׳ש

ה-XP-1, התא שבו התבצע בניסוי. מקור: Hyperloop One

האם אנחנו מתקרבים לתקופה שבה נוכל לנסוע מנקודה לנקודה במהירות של טיסה ובעלות של כרטיס אוטובוס? אמש (ד׳) הודיעה חברת Hyperloop One, המובילה בתחומה, כי סיימה את הבדיקה הראשונה של המערכת כולה בהצלחה. במסגרת הניסוי שהתרחש בחודש מאי האחרון במסלול המבחן שלה DevLoop בנוואדה, הקפסולה המרחפת הצליחה להגיע למהירות של 112 קמ״ש ב-2 כוחות ג׳י (G-Force) ולהשלים את המסלול שאורכו 500 מטר תוך 5 שניות. אם זה נשמע לכם מהיר, דמיינו מה יקרה כשהחברה תצליח לממש את מלוא הפוטנציאל של המערכת שיכולה להגיע ל-400 קמ״ש.

הישג מרהיב, אבל עדיין רחוק מלהיות מציאותי

תזכורת קצרה לאלו מכם שלא זוכרים במה מדובר; ההייפרלופ (Hyperloop), הוגדר על ידי אילון מאסק כ”הכלאה בין מטוס קונקורד, תותח אלקטרומגנטי ושולחן הוקי-אוויר”. בבסיס הרעיון עומד תא נוסעים, מעין קפסולה, שנמצא בתוך צינור רחב מימדים שבו לחץ אוויר נמוך. המתקן שואב את האוויר שנמצא לפני תא הנוסעים ומשחרר אותו דרך החלק התחתון שלו, כך שתא הנוסעים ינוע קדימה – ללא חיכוך עם הדפנות של הצינור, מה שיקנה לו מהירות רבה תוך צריכה מועטה ביותר של אנרגיה. למעשה, האנרגיה היחידה שתצרוך כל קפסולה היא רק ההתנעה והשיוט בחמשת האחוזים הראשונים של המסלול. אמנם Hyperloop One לא הציגה עדיין את היכולות המקסימליות של המערכת, אבל לא פחות חשובה מכך העובדה שכל האלמנטים המעורבים כמו ההנעה והבלימה עבדו כשורה, והנסיעה עברה ללא חיכוך, התנגדות האוויר ובצריכת אנרגיה מינימלית.

למרות הניסוי המוצלח החברה אמרה כי היא תמשיך להריץ בדיקות במסלול ה-DevLoop בחודשים הקרובים, על מנת לוודא את תקינות הרכיבים והתוכנה. השלב הבא של הבדיקות יכלול מסלול ארוך יותר שבו התא המעופף גם ינוע במהירויות גבוהות יותר. כמו כן חשפה החברה את XP-1, תא המורכב מסיבי פחמן ואלומיניום שבו יעשה שימוש עבור בדיקות המערכת המלאות במהלך החודשים הקרובים במסלול הייעודי.

מסלול הבדיקה בנוואדה, מקור: Hyperloop One

אגב, לפני מספר חודשים דיווחנו על כך שאותה חברה, Hyperloop One הציגה את רשימת האתרים בהם היא בוחנת את הקמת הקו הראשון שלה, ובין הפיינליסטים נמצאת לא אחרת מאשר ישראל, עם קו שיחבר בין תל אביב לאילת. סתם כדי לשטוף את העיניים, דעו כי בזכות מהירות מירבית של 1,300 קמ”ש יכול תיאורטית להגיע תא נוסעים של החברה מתל אביב לאילת ב-16 דקות בלבד. לפני שאתם ממהרים להזמין מלון, כדאי שתזכרו שמדובר במיזם שעליו להתמודד עם לא מעט אתגרים לפני שהוא יחולל כאן מהפכה של ממש. מדובר בטכנולוגיה חדשה לגמרי שדורשת אינספור אישורים רגולטוריים, כך שיש לכם עוד כמה שנים טובות עד שאולי, רק אולי, נוכל ״לטוס״ ממקום למקום מתחת לפני הקרקע.

Hyperloop One, כמו שאר החברות ששוקדות על פיתוח פתרון התחבורה הזה, שואבת השראה מהחזון של היזם אילון מאסק; ולמרות שהיא לא שייכת לו והוא אינו מושקע בה, יש לה זיקה עמוקה ליזם המצליח. ג’וש גיגל, אחד ממקימי החברה, הוא גם המהנדס המוביל של SpaceX ודייויד סאקס, שיושב בדירקטוריון של החברה, מכיר את מאסק היטב מימיהם המשותפים בפייפאל.

צפו בניסוי של Hyperloop One (ובעיקר בנאומים של המייסדים)

לקריאה נוספת:

צפו: תחבורת העתיד – כך נראה ה-Hyperloop בפעולה [וידאו]

קו תל אביב-אילת בין המועמדים הסופיים של פרויקט הייפרלופ

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

4 Comments on "בדרך להפוך למציאות: הניסוי הראשון של Hyperloop One עבר בהצלחה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
איתמר
Guest

מה חדש בכתבה הזו? הניסוי היה במאי…

Guy
Guest

כנראה שהם פרסמו את תוצאות הניסוי רק עכשיו.
גם הכתבה ב- wired היא מאתמול.

Guy
Guest

הנתונים בכתבה לא נכונים.
500 מטר ב- 112 קמ”ש לוקחים 16 שניות, ולא 5 שניות.
יכול להיות שהם הגיעו למהירות המירבית תוך 5 שניות.

https://www.wired.com/story/hyperloop-one-test-success

רועי
Guest

עושה רושם שהכותב לא כל-כך מבין בפיזיקה, כנראה התכוון ל100 מטר לשניה…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: