Hi Breed: מיני שהופך למשפחתית [בצלאל]

Hi Breed הוא קונספט תחבורתי, המייצג פתרון לבעיות התחבורה במרחב האורבני, ומאפשר למשפחות לקבל את הניידות של רכב פרטי קטן, לצד הפונקציונליות של סטיישן

מקור: גל דרור

מידי שנה מקיימת האקדמיה לאומנות ועיצוב בירושלים “בצלאל” תערוכת גמר הכוללת עבודות ממגוון המחלקות השונות במוסד הירושלמי הותיק שנמנה גם על אחד ממוסדות הלימוד הנחשבים בעולם. מידי שנה אנו פוקדים את התערוכה ובוחרים את העבודות הנבחרות הנוגעות לתחום הטכנולוגי ומעניקים במה לסטודנטים שהפרוייקטים שלהם הצליחו לפרוץ דרך או להציג חדשנות יוצאת דופן.

קטן או שימושי

המאבק בין קומפקטי לשימושי הוא מאבק יומיומי במרחב האורבני, בכל הקשור להתניידות. כל מי שעומד לרכוש מכונית נמצא בהתלבטות התמידית הזאת, האם עדיף לו לרכוש רכב עירוני שיהיה קטן וקל לחנייה, כמו הסמארט, או לרכוש רכב שיתאים למשפחה, ואולי אפילו דגם סטיישן, שיאפשר פונקציונליות יתרה במרחב הנוסף מאחור.

הדילמה לא פשוטה, ואם מדובר במשפחה מרובת ילדים המצב מסתבך, שכן מספר המושבים הופך משמעותי יותר. למשל, במשפחות בהן יש יותר מ-3 ילדים, יתכן והמיניוואן ייחשב כאטרקטיבי מאחר והוא כולל מספר מושבים התואם את מספר הנפשות במשפחה. מצד שני, אם יש לכם כבר 3 ילדים, אתם עדיין עשויים להיות בבעיה, שכן אם כולם עדיין צריכים סל-קלים, בוסטרים, וכו’, אי אפשר להושיב את כולם במושב האחורי ביחד ברוב הרכבים (כולל רכבי מנהלים כמו מזדה 6).

לתוך הוואקום הזה, שמייצר דילמות לא פשוטות בכלל בכל הקשור לפתרונות תחבורתיים, נכנס המיזם של גל דרור (29), בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל. במסגרת תערוכת הגמר שנערכה לאחרונה, הציג גל פתרון משלו לבעית התנועה, כזה המשלב את הטוב מכל העולמות, ומכונה Hi Breed.

צילום: עודד אנטמן, באדיבות גל דרור

שאלנו את גל איך הגיע לפתרון שכזה לבעיית התחבורה במרחב העירוני:

“מהתבוננות על פקק תנועה למדתי שברוב המכוניות נמצא רק אדם אחד. כלומר, רוב הנפח בפקק איננו מנוצל. לדעתי, אין צורך לוותר על הנוחות של רכב פרטי או לרכוש שני רכבים. לכן יצרתי רכב דו מושבי חשמלי לנסיעות עירוניות, שאורכו כחצי מרכב ממוצע. בנוסף, ניתן לחבר לו מודול המוסיף שלושה מקומות ישיבה ומנוע בנזין להגדלת טווח הנסיעה. ‘קח רק מה שצריך’. מכיוון שברוב זמן השימוש מנוע הבנזין נשאר בבית, הרכב חוסך בדלק אף יותר ממכוניות היברידיות רגילות.

הפרוייקט החל מתוך חיפוש פתרונות לבעיות תחבורה. ההנחה הייתה שרבים אינם מוכנים לוותר על הנוחות של רכב פרטי. בנוסף לכך, חיפשתי פיתרון לבעיה שקיימת עכשיו והתעקשתי שהוא יהיה בר ביצוע. החיבור עצמו מתבצע ללא מערכות מסובכות וחלקים נעים. המחברים פשוטים וכל העבודה מתבצעת באופן אוטומטי בעזרת המנוע החשמלי של הרכב הקידמי.

ההשראה העיקרית הגיעה מהמיני-וואן של סיטרואן C4 Picasso. החדשנות העיצובית והטכנולוגית של סיטרואן התאימו לפרוייקט מסוג זה. האתגר העיקרי היה כיצד ליצור מראה חדשני, אך עם זאת הגיוני, גם כשהרכב מחובר וגם במצב המנותק”.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "Hi Breed: מיני שהופך למשפחתית [בצלאל]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
SGS
Guest

מגניב O_o
הלוואי שיצליח לו…

יוני כץ
Guest

סחטיין על יצירתיות – מקווה לראות את זה בפועל

wpDiscuz

תגיות לכתבה: