Groupon מאבדת גובה: הכניסות לאתר צנחו ב-50%

מספר הכניסות אל שירות הקופונים של גרופון צנח בקרוב ל-50% – אצל המתחרות המצב דווקא הפוך. האם היתה זו טעות לסרב להצעת הרכישה של גוגל?

צילום: צילומסך, עיבוד תמונה

נתונים שמפרסם מכון המחקר Experian Hitwise מלמדים כי ענקית הקופונים העומדת לקראת הנפקה, איבדה מאז יוני 2011 כחצי מכמות הכניסות לאתר הרשמי של השירות, בזמן שמתחרתה הגדולה בארה”ב: LivingSocial דווקא הצליחה לרשום עליה בכמות הכניסות.

בסוף שנה שעברה ניהלה גרופון מגעים עם גוגל שהתעניינה ברכישתה בסכום המוערך בקרוב ל-6 מילארד דולרים. העסקה לבסוף לא הושלמה, וכעת נראה שיתכן והיתה זו טעות מצד ענקית הקופונים לסרב להצעה בזמן שהתחרות בתחום הצליחה לעשות את שלה. גוגל לבסוף השיקה את שירות Google Offers שראה אור בינואר האחרון והתרחב בחודש שעבר לשתי מדינות משמעותיות בשוק האמריקני: ניו יורק וסן פרנסיסקו.

טרנד חולף?

על אף ששירות LivingSocial החל את דרכו קודם לכן, כבר בשנת 2007, את היסטריית הקופונים נוהגים לייחס ובצדק דווקא לשירות Groupon שצבר תאוצה במהירות והפך לפופולארי בארה”ב ובמדינות נוספות מעבר לים. בישראל עוד טרם השקתה של גרופון, ניתן היה לאתר אינספור אתרי קופונים שנטלו את הרעיון ויישמו אותו בגרסה מקומית, היום כבר קיימים עשרות אתרי קופונים שונים המתחרים בשוק הישראלי שהפך בחודשים האחרונים לצפוף למדי.

האם הצניחה במספר הכניסות לשירות גרופון מעידה על ירידת קרנו של הטרנד הצרכני מבוסס הקופונים? הצלחתו של השירות LivingSocial מלמדת כי יתכן ומדובר בבעיה ממוקדת יותר בשירות Groupon עצמו. ביקורות שנשמעו לאחרונה כנגד השירות טוענות כי בעוד הדילים המוצעים ב-LivingSocial אטרקטיבים ונראה כי הושקעה בהם מחשבה, ב-Groupon הדילים אטרקטיביים הרבה פחות ומעניקים מקום לדילים מיותרים שלרוב אין בהם צורך בכלל.

כדאי לציין שהנתונים שחושף מכון המחקר Experian Hitwise מבוססים על כניסת משתמשים לאתר Groupon ואינם כוללים נתונים המיוחסים למשתמשי המובייל, אם כי מאחר ואותם נתונים נמדדו באופן זהה לגרופון ול-Living Social ספק אם יש לייחס להם חשיבות של ממש למגמה הכללית.

הירידה במספר הכניסות בחודשי הקיץ בהם אנשים נוטים לחפש אלטרנטיבות לבזבוז אינה תורמת לנתונים הנוגעים לענקית הקופונים, אם כי חודשי החורף נחשבים אף הם לחלון זמן אטרקטיבי לרף מכירות גבוה בעיקר בשל תקופת החגים בעולם המערבי. כאן כדאי אולי לגרופון להתמקד בדילים רלוונטים לקהל המשתמשים שלה: דילים הנוגעים לחופשות יהיו רלוונטים הרבה פחות בדצמבר – מתנות ומוצרי אלקטרוניקה יהיו רלוונטים מעט יותר.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

2 תגובות על "Groupon מאבדת גובה: הכניסות לאתר צנחו ב-50%"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ירון
Guest

אנשים הבינו שבמקום דילים הם מקבלים פשוט טונות של ספאם עם דילים.
אבל ספאם נשאר ספאם.

דני
Guest

לטקה, תעשה לי ילד :).
אחלה כתבה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: