ממצלמת הפליפ לכריכי גבינה

קרן סקויה החליטה להשקיע את מיטב כספה במיזם החדש של יוצר מצלמת הפליפ, ג’ונתן קפלן – רשת מזון מהיר לממכר כריכי גבינה מותכים. נשמע מוזר? תגידו אתם.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

קרן סקויה מאמינה כי המוצר החדש של ג’ונתן קפלן (Jonathan Kaplan) שווה מליונים. האיש שעמד מאחורי מצלמת הפליפ (Flip) כעת בתחילתו של עסק חדש בתחום שונה לחלוטין, רשת אוכל המגישה כריכי גבינה מותכת.

סקויה החליטה להשקיע סכום כסף גבוה,ברשת האוכל הקרויה The Melt. הסכום המדוייק לא התגלה, אך מאחר והסכום מיועד להקמת 20 סניפים, לפי ההערכות מדובר בסכום הנע באזור ה-10 מליון דולרים. קפלן מסביר את השילוב המוזר בכך שלא מדובר ברשת מזון רגילה, אלא ברשת המשתמשת בטכנולוגיה מתקדמת גם בצד הלקוח, וגם בצד המוצר.

ההזמנה מוכנה

הרעיון מאחורי The Melt הוא להגיש ללקוח אוכל חם וטרי היכן שהוא נמצא ומתי שהוא רוצה את זה. הלקוח נכנס לאתר האינטרנט של הרשת או לחילופין פותח את אפליקציית הסלולר ומבצע הזמנה, באפשרותו לשלם עליה מיידית על ידי הזנת פרטי תשלום, או בחנות כשיגיע לקחת את ההזמנה. לאחר שהמשתמש סיים את תהליך ההזמנה, הוא יקבל קוד QR אשר יופיע על המסך ואיתו יוכל לאסוף את ההזמנה שלו בבוא הזמן.

כעת הלקוח יכול לקחת את הזמן. במידה ונכנס לפגישה דחופה, קיבלת שיחת טלפון בהולה או אפילו שכח לקום מהמחשב – כשיגיע לאסוף את המנה שלו היא תחכה לו חמה וטריה. הוא יכול לגשת לכל סניף שנמצא בסביבתו, אשר יזהה כשהוא מתקרב אליו בהתבסס על רכיב ה-GPS בסמארטפון, להעביר את קוד ה-QR שקיבל – בקופה, ותוך דקה אחת המנה יוצאת מבלי שעמדה בצד והתקררה עד שהגיע לאסוף אותה.

שיטת ההכנה של הכריכים והמרקים המוגשים גם היא חדשנית, על ידי שימוש במרכיבים איכותיים ומכשור מתקדם שדואגים ליצור כיס גבינה בתוך הכריך לשיפור הטעם, ויודעים להזרים אוויר אל תוך מי המרק כדי להפוך אותו לקליל יותר. החברה תתחיל בפריסה של חמישה סניפים במהלך השנה ברחבי ארצות הברית, ומקווה בתוך חמש שנים להגיע ל-500 סניפים.

המטרה של קפלן היא ליצור חברה שמשמחת אנשים, והוא עושה זאת על ידי שימוש באותן עקרונות ששימשו אותו ב-Pure Digital – פשטות ונוסטלגיות במחיר סביר ובשימוש בטכנולוגיות מתקדמות המדברות אל המשתמש הממוצע, במטרה לגרום גם לו להתלהב מההתפתחות של רשתות המזון המהיר.

דרך צלחה

ההשקעה במיזם שכזה מצידה של אחת מקרנות ההון סיכון המובילות בעולם, סקויה, נראית תמוהה למדי, אך קיים סיכוי סביר כי ההשקעה מתבססת על הנסיון הקודם של קפלן, אשר הקים את חברת Pure Digital שיצרה את מצלמת הכיס פליפ (Flip) ונמכרה לסיסקו בשנת 2009 תמורת 590 מליון דולרים.

נדמה כי קפלן יודע לענות על צרכי המשתמשים, וסביר להניח שרשת המציעה אוכל טעים במחירים סבירים ואפשרות הזמנה דרך מכשיר הסמארטפון שלנו, היא משהו שהלקוח הממוצע רוצה, ומדובר בהשקעה משתלמת בטווח הרחוק שניתן להרוויח ממנה.

מה אתם חושבים? האם אתם הייתם משתמשים בשירות שכזה?

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "ממצלמת הפליפ לכריכי גבינה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלון
Guest

אחחחח, מה עם ההמתנה לאוכל? ההפוגה הזו, כמה דקות ביום, היא משמחת אנשים יותר מכל אויר במרק ;)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: