גוגל מציגה – מתיחת פנים למנוע החיפוש
גוגל לא מפסיקה לחדש ולשנות. בימים הקרובים מתעדת החברה להפיץ סרגל כלים למנוע החיפוש אשר יעזור למשתמשים למצוא את התוצאות הרלוונטיות ביותר לפי הנושאים והקטגוריות המתאימות לחיפוש. בנוסף, גוגל תבצע שינוי גם בלוגו. מה עוד מחכה לנו מענקית החיפוש?
גוגל התחילה להפיץ היום לכלל משתמשיה עדכון משמעותי בממשק של מנוע החיפוש הפופולארי בעולם. השינויים יגיעו לכל המשתמשים ב-37 שפות שונות ובארה”ב תופץ גם גרסה חדשה למנוע החיפוש למכשירים הניידים.
השינוי העיקרי והבולט ביותר שמחכה למשתמשים הוא תוספת סרגל כלים בצד העמוד, אשר מאפשר לבחור בקטגוריה הרלוונטית ביותר בחיפוש כגון תמונות, בלוגים, ספרים חדשות ועוד. סרגל הבחירה יכיל את הקטגוריות הבולטות, אך המשתמש יוכל לבחור בחיתוכים נוספים או לבחור בהצגה של כל התוצאות מכל הקטגוריות.
התוספת מאפשרת לבצע התאמה של התוכן שמחפשים על פי בחירת המשתמשים, ומקלה על הבחירה בין האפשרויות השונות, על פי הרלוונטיות של הקטגוריה לסוג החיפוש. לדוגמא , אם נחפש מוצר מסויים, האפשרויות שנראה יכללו את מנוע השוואת המחירים.
גוגל הוסיפה למנוע החיפוש את את הפונקציה שקיימת כבר זמן רב במנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג. האופציה למצוא מידע רלוונטי נוסף למידע שהמשתמשים חיפשו, תוצג תחת הקטגוריה “Something different” והיא מבוססת על הטכנולוגיה של Google Squared, אפשרות שהיתה זמינה ב-Google Labs. בנוסף, ניתן יהיה לבחור בתוצאות האחרונות, על פי הגדרת זמנים – התוצאות האחרונות, תוצאות מהיום החודש או השנה האחרונה, על מנת לבצע חיפוש ממוקד יותר.
נכון להיום, מנוע החיפוש של גוגל תופס נתח של יותר מ-65% משוק החיפוש בארה”ב, כאשר אחריו צועד בבטחה מנוע החיפוש של מיקרוסופט “בינג” עם 8%-12% מבין הקהל משתמשי מנועי החיפוש בארה”ב.
החברה לא מסתפקת בתוספת החשובה הזו, ומתעתדת לבצע שינוי גם בצד העיצובי של הלוגו, כאשר הסימן המסחרי TM, יוסר מהלוגו כדי לשוות לו מראה אלגנטי יותר. כמובן, שכך הלוגו של גוגל שומר על מראה מינימלי וצעיר וממשיך להצעיד את החברה כמובילה בשוק מנועי החיפוש כשהמטרה היא לבצע רענון ויזואלי ומראה חדשני יותר למנוע החיפוש. אני לא כל כך מבינה איך זה קשור, בעיקר שגוגל לא מתכוונים לוותר על סימן המסחר של החברה אבל מי קטונתי מלהתווכח עם העיצוב המינימלי/גאוני הזה.
גוגל מבטיחה לנו שאלו לא השינויים האחרונים שיתבצעו במנוע החיפוש, ואנחנו מחכים איתכם לעדכונים נוספים מענקית החיפוש.
הגב
12 תגובות על "גוגל מציגה – מתיחת פנים למנוע החיפוש"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
מעניין
וואוו, חיכיתי הרבה זמן לכלי כזה. אני משתמש הרבה בחיפוש ממוקדים של תמונות בלבד או חיפוש רק בבלוגים. הוספת הסרגל הצדדי תקל על המעבר. כל הכבוד לגוגל. או יותר נכון לומר – הגיע הזמן.
גם עכשיו יש להם משהו דומה כשלוחצים על סימן + מתחת לחלונית החיפוש הם פשוט הוסיפו עד קצת פיצ’רים והוסיפו אייקונים חמודים…
איפה החידוש המשמעותי?
החידוש הוא במיקום ובתוספות שלא היו – בדיוק באותם פיצ’רים קטנים שאמורים להקל על החיפוש. אם זה משמעותי או לא – הכל תלוי בצרכי המשתמשים.
גוגל הולכים לעבור עוד הרבה מתיחות פנים. כרגע פייסבוק זה הדבר הכי חם וגוגל לא יעמדו בשקט ויצפו מהצד. בקיצור… גוגל לא יעשו את הטעות שגוגל עשתה איתם.
אני מסכימה :-)
*סליחה… הטעות שמיקרוסופט עשתה עם גוגל
” בנוסף, ניתן יהיה לבחור בתוצאות האחרונות, על פי הגדרת זמנים – התוצאות האחרונות, תוצאות מהיום החודש או השנה האחרונה, על מנת לבצע חיפוש ממוקד יותר.”
זה מזמן כבר היה בחיפוש מתקדם.
התצוגה שונה מזו שהיתה עד היום. מדובר בשינוי שאמור להקל על הצגת התוצאות הרלוונטיות והתאמתן לצרכי המשתמשים. חלק מהשינויים הללו הם בהחלט קוסמטיים.
מאמר מצויין ומקיף. נהנתי לקרוא.
מעניין
כתבה מעניינת