Google Related: מידע עבור המשתמש

גוגל משיקה תוסף חדש לדפדפני כרום ואקספלורר בשם Google Related. בראיון עם מנהל המוצר ומנהל הפיתוח, קיבלנו מעט יותר מידע על הרעיון העומד מאחוריו

מקור: יח"צ

אתמול (ג’) חשפה גוגל את השירות החדש שלה, הנקרא Google Related. מדובר על Toolbar לדפדפן, המיועד לתת יותר אינפורמציה לגולש הנוגע לעמוד בו הוא נמצא כרגע. השירות פותח תחת ניהולו של רן בן יאיר מנהל המוצר וזיו בר יוסף מנהל הפיתוח וניוזגיק קיבל ראיון בלעדי עימם.

מידע לגולשים

המוצר החדש של גוגל ניתן להורדה כתוסף לדפדפן Chrome או כתוספת ל-Google Toolbar למשתמשי Internet Explorer. לאחר ההתקנה הראשונית של התוסף, בעת גלישה אל דפים מסויימים כגון דפי חדשות, אתרי קניות או אתרי מסעדות – יופיע סרגל כלים בחלקו התחתון של המסך. כך, בעת צפייה בדף מסעדה יכול הסרגל להציג טאב אחד המכיל את מפת ההגעה אל המקום מתוך Google Maps, טאב אחר המראה ביקורות רלוונטיות וטאב שלישי המראה מסעדות רלוונטיות באותו איזור.

בעת כניסה לעמוד של ידיעה חדשותית, הסרגל יציג תפריט גלילה עם סיפורים נבחרים על אותו הנושא ממקורות שונים, המגיעים ישירות מ-Google News. המטרה של Google Related היא לא להפריע למהלך הגלישה של המשתמשים אלא לתת לו יותר עזרה ואינפורמציה על הנושאים המעניינים אותם.

ה-Toolbar מיועד רק למשתמשי Windows וכרגע, המוצר הוא ללא פרסומות ולוקח מעט מקום מתחתית העמוד. במידה ואין אתרים רלוונטים או שהמשתמש נמצא באתר בו אין תמיכה למוצר, Google Related יעלם מן העין.

המוקד הוא המשתמש

בראיון בלעדי לניוזגיק, מנהל המוצר רן בן יאיר (33) ומנהל הפיתוח זיו בר יוסף (40) העומדים מאחורי Google Related, סיפרו כי המוצר שלהם נועד לחבר משתמשים למידע סביבם ולגלות להם תוכן רלוונטי. המטרה היא לחשוף את המשתמשים למידע שימושי ולחסוך להם חיפושים, כמו כן להציג להם מידע שלא חשבו לחפש שעשוי לעניין אותם באותו הרגע. הרעיון מאחורי המוצר הוא להביא את המידע הכי טוב ומעניין עבור המשתמש, כי הוא המוקד.

בעוד שכרגע המוצר זמין רק למשתמשי Chrome ו-IE, בן יאיר ובר יוסף הוסיפו כי “אנחנו עובדים על פיתוח התוסף גם עבור משתמשי פיירפוקס, וכמובן מתכננים להתאים אותו גם למשתמשי מובייל וטאבלטים. המחשבה מאחורי המוצר היא להביא את התכנים בדפים עצמם בהם נמצא המשתמש כרגע ולעזור לו להרחיב את מעגל הנושאים הרלוונטים”.

בן יאיר ובר יוסף הסבירו עוד כי “לבעלי עניין לא תהיה אפשרות שליטה על התכנים המוצגים, בדיוק כמו שכיום לחברות אין אפשרות לשליטה על ההופעה בתוצאות החיפוש של גוגל“. מדובר באלגוריתם שפיתחו, המנסה להבין על מה הדף מדבר ומה הנושא העיקרי שלו, לבצע מספר חיפושים רלוונטים לנושא, למצוא תוצאות מעניינות ורלוונטיות ממקורות אחרים ולהציג אותן למשתמש. בסופו של דבר, הם מעדיפים שהמוצר ישאר חסר פניות וניטרלי.

וידאו: Google Related

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 תגובות על "Google Related: מידע עבור המשתמש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יגאל חמיש
Guest

האם זה פועל גם בבלוגים? ובאתרים בעברית?

דין מרטין
Guest

תוסף מציק!
ללא ספק, מיותר לחלוטין.
הם פיתחו את זה על מנת לקדם את ה google place ששם כן תראו פרסומות…

מיקי נועם
Member

זה דווקא עובד על מק, כשמשתמשים בכרום. התוסף כנראה אוניברסלי…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: