גוגל + פייסבוק: הפסיקו להלחם, התאחדו [דעה]

המלחמת בין שתי ענקיות האינטרנט הגיעה לשיאה עם השקתה של גוגל פלוס. האם יש מקום בכלל לשתי רשתות?

מקור: flickr, cc-by cambodia4kidsorg

נראה כי המלחמה בין גוגל פלוס לפייסבוק רק הולכת ומתעצמת בשבועות האחרונים. במקום להציג את אותן האפשרויות למשתמשים בשני אתרים שונים ולנסות למשוך אותם על ידי הבטחות פרטיות ומשחקים שונים, האם לא הגיע הזמן להרים ידיים ופשוט להתאחד?

אותה הגברת בשינוי סטטוס

הכרזתה של גוגל על הרשת החברתית החדשה שלה, גרמה למשתמשים רבים להרים גבה ולפתח עניין כלפי גוגל פלוס. כמו בשאר מוצריה, גוגל הגבילה את המשתמשים וחייבה אותם להשיג הזמנות על מנת שיוכלו להכנס לרשת החברתית החדשה, מה שגרם להם לפתח יותר עניין ולעשות ככל שביכולתם כדי לנסות ולהצטרף לשירות.

זה היה אמנם מזמן, אך גם פייסבוק הגבילה בתחילת דרכה את הכניסה לרשת החברתית. כשפתחה פייסבוק את שעריה לראשונה היא היתה זמינה לסטודנטים ממכללות מסויימות בלבד. עם הזמן, הרשת החברתית התרחבה והוסיפה לשורותיה סטודנטים ממכללות בכל רחבי ארצות הברית, עד שהוחלט לאפשר לשאר האוכלוסיה כמו גם לשאר העולם להצטרף אל הרשת החברתית.

שתי הרשתות מציעות חוויות דומות: אפשרות לשחק במשחקים, להשוות ניקוד מול משתמשים אחרים או מול חברים, לשתף סטטוסים ואתרים שמצאו חן בעיני המשתמשים ברחבי הרשת עם חבריהם, להעלות תמונות וכמובן להכיר חברים חדשים או להתעדכן עם חברים ישנים. בנוסף, שתיהן עובדות במרץ על מנת להציג למשתמשים אפשרויות חדשות, שימשכו אותם אליהן.

כשגוגל פלוס הציגה את ה-Hangouts שלה, פייסבוק הכריזה על שיתוף הפעולה עם סקייפ המאפשר למשתמשים לנהל שיחות וידאו עם חבריהם. לאחרונה שיפרה גוגל את כפתור +1 שיתפקד בצורה דומה לכפתור ה-Like ויציג את התכנים שהמשתמשים אהבו ברחבי הרשת ישירות בעמוד הפרופיל שלהם.

במקום שכל אחת מהחברות תנסה למשוך או "לגנוב" את המשתמשים אחת מהשניה ובעיקר מכיוון שיש כמות מסויימת של רשתות חברתיות איתן המשתמשים מסוגלים להתמודד, נדמה כי הפתרון הנוח וההגיוני ביותר הוא ששתיהן יתאחדו לרשת חברתית אחת אולטימטיבית, שתהיה בעלת הגדרות פרטיות גבוהות הניתנות להתאמה, אפשרויות שיתוף כמעט בלתי מוגבלות וכמובן ממשק נוח במיוחד, היכול להתאים לעיצוב הג'ימייל וללוח השנה שלנו – ליצור עולם חברתי נוח ויעיל.

ועד אז …

בעוד שרעיון האיחוד של פייסבוק וגוגל אינו הגיוני, לפחות לא כרגע, ניתן להניח ששתי החברות ימשיכו להתפתח ולהציע למשתמשים אפשרויות נוספות וחוויות שימוש אידיאליות יותר. מצד המשתמשים, אין סיבה להתלונן, תחרות היא תהליך בריא בין חברות ונדמה כי מאז שצצה גוגל פלוס, פייסבוק עושה ככל שביכולתה על מנת להשתפר.

כיום, גוגל פלוס אינה מהווה תחרות משמעותית עבור פייסבוק, בעיקר בגלל העובדה שעדיין איננה פתוחה לקהל הרחב. למרות שהמשתמשים שרצו להכנס אל הרשת החברתית כבר הצליחו להשיג הזמנות, גוגל עדיין צריכה לפתוח את שעריה לכולם ולהציג את המוצר שלה באופן רחב יותר לכולם.

יתכן ועדיף יהיה לגוגל לשחרר את גוגל פלוס מבטא כמה שיותר מהר, לפתוח את השירות לכלל המשתמשים ולהתחיל לחשוב על תכונות חדשות שלא ראו עד היום. רק במידה וגוגל תציג משהו חדש שהמשתמשים עוד לא ראו בפייסבוק, או לחילופין תפתח משהו שפייסבוק עדיין לא חשבה עליו – היא תוכל להציע תחרות של ממש ולגרום למשתמשים לגלות בה עניין ולהתמקד בה.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

5 תגובות על "גוגל + פייסבוק: הפסיקו להלחם, התאחדו [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
איציק.
Guest

הפתרון האולטימטיבי הוא פיתוח של תקן אחיד לרשת חברתית – מין פרוטוקול תקשורת של שיתוף מידע חברתי – וכך כל משתמש יוכל לבחור את הממשק והתוכנה שמתאימה לו (אולי אפילו לבנות לבד) ולמשוך את הסטטוסים, ההודעות, האיוונטים ושאר הנתונים המשותפים מכל חבר, גם אם הוא נמצא ברשת אחרת.

טל דלברי
Guest

Google כחברה אינה מבינה את עולם השירותים החברתיים. לא ברור למה זה קורה, הרי אין ספק שיש שם כמה מהאנשים המוכשרים ביותר בעולם בתחום האינטרנט והמון מוחות מבריקים, אבל הניסיון מלמד ש-Google פשוט לא מבינים מה הם עושים. זה קרה ב-Orkut, Wave, Buzz, ו-Latitude ועכשיו אין ספק שזה קורה שוב ב-Plus.

בכל מקרה, הפיצול הזה בין Google ל-Facebook עושה לדעתי רק טוב.

שימי מזרחי
Guest

חן, זה לא נכון מה שכתבת.
מי שרוצה להכנס ולהיות חלק מגוגל פלוס, יכול לעשות את זה.
הרי אין אדם בעולם שרוצה להכנס לגוגל פלוס ואין לו מישהו שהוא מכיר עם "הזמנות".

לפי דעתי, כל הקטע של "ההזמנות" של גוגל, זה לבדוק עד כמה אנשים רוצים להיות ברשת החברתית שלהם והתשובה ידועה…אף אחד…
כל מי שאני מכיר והיה בגוגל פלוס, היה שם פעם אחת ועזב.
זה יהיה בדיוק כמו GOOGLE BUZZ ו GOOGLE WAVE…
בסופו של דבר הם יסגרו את זה….

JamesCrow
Guest

רואים שאתם אפילו לא מבינים מה שאתם כותבים.
הבעיה היחידה של גוגל פלוס זה שהיא סגורה מה שגורם לחוסר משתמשים וזה המינוס היחיד שלה מול הפייס

TC
Guest

לאחד אותם? כלומר מונופול עולמי שיודע הכל ויכול למכור אותך?

No thanks

wpDiscuz

תגיות לכתבה: