גוגל מציגה: הטבות מבוססות מקום

גוגל מתכננת להציע למשתמשי גוגל פלוס אפשרות לעשות צ’ק אין מהאפליקציה ולקבל הטבה בבית העסק בו הם נמצאים. האם פורסקוור צריכה להתחיל לחשוש?

מקור: יח"צ

גוגל מגבירה הילוך ומחליטה להציג תחרות לעוד רשת חברתית בשוק – Foursquare. בקרוב תאפשר גוגל פלוס למשתמשים לבצע צ’ק אין דרך אפליקציית המובייל שלהם ובתמורה לקבל הנחות והטבות בבית העסק שבו הם נמצאים. האם מישהו צריך לרמוז לפייסבוק שהגיע הזמן פשוט לרכוש את פורסקוור?

עוקבים אחרייך

מסמכי העזרה של Google Place הציגו עד לפני מספר שעות מידע על כך שגוגל פלוס מתכננת להוסיף אפשרות לבצע צ’ק אין עבור המשתמשים דרך אפליקציית המובייל, באמצעותה יוכלו לקבל מידע על מבצעים, הנחות או עסקאות מיוחדות בבית העסק בו הם נמצאים כעת. לשם הבהרה, האפשרות לעשות צ’ק אין דרך גוגל פלוס אינה חדשה – אלא האפשרות לקבל הנחות והטבות בתמורה לכך.

הבלוגר מייק בלומנטל (Mike Blumental) היה הראשון ששם לב להערות במסמכי העזרה, אותם גוגל כבר הספיקה להוריד מהרשת. בנוסף אליהם, בלומנטל ציין כי גוגל התחילה לשלוח הודעות לבעלי עסקים, על כך שההצעות שלהם צריכות לכלול הנחות או הטבות מסוג כלשהו ולא רק הזמנה להגיע לבית העסק. על פי דרישות גוגל, ההטבות יכולות להיות הנחה רגעית התקפה לצ’ק אין הנוכחי, הטבה שאינה ניתנת באופן סדיר, מתנות חינמיות וכדומה.

דוברים מטעם גוגל אישרו את הידיעה והודיעו שאכן גוגל פלוס תציג אפשרות צ’ק אין למשתמשים שיציג להם הנחות או הטבות מסויימות, כבר בשבוע הבא. האם ההטבות יהיו תקפות גם לישראל? ניתן להניח כי זה תלוי בעיקר בבעלי העסקים ובהאם הם מעוניינים לקחת חלק בכך. אולי חברה גדולה כמו גוגל תצליח לגרום להם לפתוח את הדלתות ולהעניק הנחות מבוססות מיקום.

יותר מידי מקומות

בפברואר השנה, השירות החברתי מבוסס המקום של גוגל, שנקרא Google Latitude השיק פיצ’ר שמאפשר לבצע צ’ק אינים עבור המשתמשים, עוד לפני השקתה הרשמית של הרשת החברתית גוגל פלוס. לאחר שהוכרזה, הציעה גוגל פלוס צ’ק אין דרך האפליקציה הסלולרית שלה, המתבססת על שירותי Latitude.

כיום, מלבד Latitude לגוגל יש עוד שלוש אפליקציות מבוססות מקום, בהן המשתמשים יכולים לעשות צ’ק אין – Google Shopper, Google Offers Website ו-Google Offers application for Android המתפקדים בצורה דומה ומציגים למשתמשים הנחות, קופונים ומבצעים מבוססי מיקום. כעת, נדמה שגם גוגל פלוס מצטרפת למארז זה.

השאלה המתבקשת היא מדוע גוגל לא רק מתעקשת לשמור על אפליקציות המתפקדות באופן דומה, אלא מעוניינת להוסיף עוד אחת שנראית ומתנהגת בדיוק כמוהן? אין ספק כי התחרות העיקרית של גוגל היא עם פורסקוור, שירות מבוסס מקום שאמנם הצליח לבסס עצמו בשוק ולצבור קהל אוהדים, אך אינו בעל גב משמעותי כמו זה של גוגל פלוס וייתכן כי ריבוי האפליקציות יפעל כאן לרעתה ויגנוב פוקוס מהשחקנית העיקרית, בעוד שמשתמשי פורסקוור ימשיכו להתמקד אך ורק בה.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: