הבאדג’ים של גוגל: פרסים על צריכת תוכן

גוגל פונה לקוראי החדשות שלה, ומציעה להם תגמול בצורת תגים על כמות מסויימת של צריכת מידע. האם ההוויה של רשת חברתית משתלטת על כל שירותיה של גוגל?

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

גוגל השיקה בשבוע שעבר תכונה חדשה ל-Google News: תגים המוענקים למשתמש לאחר שקרא כמות מסויימת של כתבות בנושא כלשהו. כרגע התגים זמינים רק לתושבי ארצות הברית, ובעוד שמדובר במהלך שנראה מעט מוזר במבט ראשון, הדפוס כבר מוכר לנו ממקומות אחרים כמו פורסקוור, שם הם מצליחים להוסיף רובד נוסף לשירות ולהנאה הנובעת מנטילת פרסים וירטואלים.

תגים על הדרך

גוגל מעניקה למשתמשיה דרך להפוך את תהליך קריאת החדשות אותו הם מבצעים מידי יום, למשהו מהנה, תחרותי ומתגמל. החברה חילקה למגוון הקטגוריות הקיימות כיום בדפי החדשות שלה תגים מיוחדים וככל שהמשתמש קורא יותר כתבות בנושא, כך הוא זכאי לתג הרלוונטי. התגים מגיעים במגוון רמות – ארד, כסף, זהב, פלטינה והתג אותו מכנה החברה “אולטימטיבי”. המשתמש יכול לבחור האם הוא רוצה לשתף את התגים עם חבריו, או לשמור אותם פרטיים לעצמו.

מערך התגים של גוגל משלב חוויה שונה, במסגרתה הכינה ענקית החיפוש מערכת של כ-500 תגים המיועדים לקוראי חדשות נלהבים במיוחד, ביניהם ניתן לאתר כאלה המוקדשים לקבוצת הכדורסל האהובה על המשתמש ועד תגים לאוהדי הארי פוטר. על ידי קבלת תגמול עבור הקריאה, החברה יוצרת מעין מעגל שבו המשתמשים מקבלים פידבק ובכך מעוניינים להמשיך ולקרוא יותר.

גוגל מכבדת את פרטיות משתמשיה וברירת המחדל של התגים היא פרטית. על מנת לשתף אותם עם חבריהם, על המשתמשים לאפשר זאת ידנית בהגדרות. בנוסף, בכדי לקבל את התגים, המשתמשים צריכים לאפשר את היסטוריית האינטרנט שלהם, כך שגוגל תוכל לעקוב אחר כמות הכתבות שנקראו בנושא מסויים. בעתיד יתאפשר למשתמשים להנות מחווית קריאה מותאמת אישית המציגה להם כתבות בנושאים המעניינים אותם, המבוססת על היסטוריית הקריאה שלהם.

חדשות חברתיות

השיתוף האוטומטי של התגים שנצברו על ידי המשתמשים הוא כנראה המעניין ביותר, אך אינו שימושי כפי שהיה יכול להיות. במידה והמשתמשים בחרו לשתף את התגים שלהם עם חבריהם, אלה יכולים לראות את כמות הסיפורים שנקראו, אך הם אינם יכולים לראות איזה סיפורים נקראו, או אפילו איזה סיפורים סומנו בצורה כלשהי. גוגל מתכננת להמשיך ולפתח את הפרוייקט כך שיהיה חברתי ואינפורמטיבי יותר והיא מחכה לתגובות ולחוות הדעת של המשתמשים.

המהלך שביצעה החברה נקרא “Gamification” ופירושו הוספה של מכניקת משחק לפעילות שאינה משחקית, כגון קריאת חדשות. אם הענקת תגים עבור פעולות מסויימות נראה מוכר, אין זה פלא. הרי פורסקוור הפכה אותם לחלק משמעותי ועיקרי בשירות שלה ונדמה שמאז ששוחררה גוגל+ לפני כשבועיים, גוגל מנסה לדחוף את פונקציות השיתוף דרך שירותיה החדשים ונראה כי מטרתה היא לדמות סביבה חברתית מלאה, בצורה הדומה לאופן השימוש בפייסבוק וזהו עוד צעד בדרך לשם.

וידאו: Google News Badges

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: