גוגל מציגה: ערוץ טלוויזיה אישי לכל משתמש

גוגל משחררת לכלל המשתמשים תוסף לשירות ה-Hangouts שלה, שיאפשר לכל שיחת וידאו להפוך לשידור הפתוח לכל המשתמשים ברחבי העולם.

מקור: יח"צ

אם עד היום בשביל 15 דקות תהילה הייתם צריכה להשתתף בתכנית ריאלטי מפוקפקת או לבצע סקנדל כלשהו – גוגל משנה את החוקים ומצהירה: ”לא עוד!”. כעת, תוכלו להופיע על גבי מסכיהם של עשרות, אלפי ואפילו מיליוני משתמשים ברחבי העולם, ישירות מהספה בסלון שלכם.

תוסף חדש המופיע בתוך שיחות הוידאו ברשת החברתית גוגל פלוס, יאפשר לכל משתמש להפוך לערוץ שידורים ולהציג את עצמו לשאר העולם. סדרו את השיער, הכינו את התלבושת וחזרו על הכרטיסיות – אתם עולים לאוויר.

אורות, מצלמה, רשת חברתית

לפני כשנה הציגה גוגל לראשונה את Hangouts on Air בגרסה מצומצמת, שאפשרה למספר משתמשים – כאשר רובם הגדול היו סלבריטאים – להציג את עצמם ולשדר לכל העולם, ישירות דרך שירות Hangouts של גוגל פלוס. אתמול (ב’) השיקה החברה את התוסף לכלל המשתמשים וכעת מאפשר לכל מי שחפץ בכך להציג את עצמו ואת דבריו לכל משתמש ברחבי העולם, המעוניין לצפות.

בדיוק כמו הערוץ המקומי בטלוויזיה שלכם, או אפילו כמו תכנית הבידור האהובה עליכם – תוכלו ליצור ערוץ אישי בו תשתפו את הרעיונות שלכם, המוזיקה האהובה עליכם או כל הגיג שתהיו מעוניינים לחלוק עם העולם – ואולי אפילו למצוא קהל אוהדים שיזדהה איתכם.

אופן הפעולה של התוסף הוא פשוט למדיי – לאחר יצירת Hangout, כל מה שעליכם לעשות הוא ללחוץ על כפתור “enable Hangouts On Air” – כך שהשידור שלכם יהפוך מפרטי, לפומבי – ויהיה זמין לכולם. בזמן השידור תוכלו לבדוק כמה בדיוק צופים בכם, כמו גם להטמיע את קוד השידור באתרים חיצוניים, כגון הבלוג האישי או ערוץ היוטיוב שלכם.

אך היתרון המשמעותי ביותר שמציעה גוגל הוא שלאחר שתסיימו את השידור, קובץ מוקלט יעלה אל דף הפרופיל שלכם ברשת החברתית, כמו גם אל דף היוטיוב שלכם – כך שתוכלו להציג את השידור גם למשתמשים שלא הצליחו להתחבר בשעה הנכונה אל המחשב וכמובן תוכלו גם לגרום למשתמשים לצפות בתכנית בשנית, במועד מאוחר יותר.

העדכון יופץ בהדרגה לכלל המשתמשים במהלך השבועות הקרובים, אך במידה ואינכם מעוניינים לשדר אלא דווקא לצפות – תוכלו לגשת אל דף ה-Hangouts ולצפות במשתמשים השונים שהחלו להפיץ את תכניהם. כמו כן, בבלוג הרשמי של גוגל מופיעות מספר תוכניות הכוללות שמות גדולים כגון קונאן אובריין וג’יימי אוליבר, כמו רבים אחרים שלא כדאי לכם לפספס.

ההתמודדות של גוגל

בעוד שאין ספק שעבור משתמשים רבים האפשרות להופיע על גבי מסכי מחשב ברחבי העולם היא חיובית, השאלה המתבקשת היא כיצד בדיוק גוגל תצליח להתמודד עם תכנים לא כל כך חיוביים – כגון הסתות, דברי שנאה ונאצה ולמעשה כל ערוץ שהתכנים שלו לא יהיו ‘בקו אחיד’ עם ההרשאות הקיימות על גבי הרשת החברתית?

כמו כן, עוד שאלה שעולה בראשנו היא – האם השיפור הנוכחי הוא מה שיצליח לגרום לגוגל פלוס לשמור ואף להביא משתמשים חדשים אל הרשת החברתית? והאם זה יצליח להעלות את זמן האינטרקציה שלהם עם השירות? לדעתנו, בעוד שגוגל נמצאת בדרך הנכונה – יש לה עוד הרבה להתקדם עד שתהפוך להיות ‘נחוצה’ וממכרת כמו פייסבוק – ומי יודע, אולי כבר במהלך השבוע הקרוב צוקרברג יציג לנו את הגרסה שלו לערוצי משתמשים מותאמים אישית.

אין ספק שהשיפור החדש של גוגל פלוס הוא מבורך, אך ניכר שעומדת בפניה עבודה קשה בכל הנוגע למשתמשים בעייתיים, תכנים לא הולמים או אפילו לגרום למשתמשים להשתמש מלכתחילה בשירות. כעת עליה להלחם בכל הכוח ולהוכיח שיש לה יתרון על פני פייסבוק, לפחות כרגע.

Google+: Broadcast Your Hangout To The World

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: