מדוע השמיטה גוגל את הפלוס? הכירו את Direct Connect

לפני שבועיים השמיטה גוגל את האפשרות לערוך חיפוש באמצעות הסימן + , כעת מתברר למה

מקור: תמונת מסך מאתר החברה

במהלך השבועות האחרונים ביצעה גוגל מספר שינויים, למנוע החיפוש הפופולארי בעולם, ולגוגל פלוס, שירות האימות החדש של החברה. כעת, נחשף מדוע גוגל מחקה את האפשרות לעשות חיפושים עם האופרטור “+” בין מילות חיפוש, ואת החיבור לשירות האימות – הכירו את ה-Direct Connect.

מכוונים לעסקים

המהלכים האחרונים מראים עד כמה גוגל מוכוונת כעת לעסקים, ורוצה אותם אצלה. במהלך השבועות האחרונים היינו עדים לשני מהלכים משמעותיים של גוגל. בדיעבד, מסתבר ששניהם רק הכינו את הקרקע להכרזה על Direct Connect. הצעד הראשון היה להעלים את האופרטור הוותיק, זה שהיה שם במנועי חיפוש הרבה לפני שגוגל היה רעיון במוחם של הוגיו. המטרה במהלך זה – לפנות את האופרטור למתיחת פנים שתאפשר חיבור תודעתי מחדש של הגולשים עם שירות הגוגל פלוס.

השלב השני הושק ממש לאחרונה, כאשר גוגל פתחה את שעריה רשמית, סוף כל סוף, לחשבונות של בתי עסק ומותגים. אלה, נאלצו להמתין להכרזה רשמית של השירות הייעודי של גוגל לעסקים, או להסתכן בפתיחה של חשבון לפני כן, ואז גוגל תמחוק להם אותו ותנטרל להם את החשבון, כפי שקרה לחלק מהמשתמשים.

חיבור ישיר

באמצעות ה-Direct Connect גוגל מראה לנו מחדש כיצד שירות האימות החדש שלה אמור להעצים את המשתמשים, שכן לא מדובר ברשת חברתית, אלא באפשרות להגיע ישירות לחברה או למנהלי המותג שאיתו אתם רוצים קשר. כבר עכשיו, במועד כתיבת שורות אלו, השירות עובד; אם תכנסו לגוגל ותכתבו בשורת החיפוש את הסימן “+” ואחריו את שם המותג באנגלית, זה ייקח אתכם ישירות לעמוד בגוגל פלוס של אותו מותג. למשל, תנסו לחפש את “Toyota+”, ותראו שאתם מגיעים ישר לדף של טויוטה, כאילו חיפשתם בגוגל ולחצתם על הקישור של “I’m feeling lucky”.

בשלב הזה מתחיל להתברר המהלך האמיתי של גוגל, ומדוע היא הניעה את הכלים על פני לוח המשחק שלה, מול המתחרות האחרות. עם השקת Direct Connect, גוגל מסוגלת להעניק כרגע אפשרות לכל גולש להגיע ישירות לחברה או למותג שהוא מחפש, והוא יכול לדעת בוודאות גבוה יותר מכל מקום אחר ברשת (כנראה) שהדף של מי שהוא הגיע אליו הוא אכן האדם, החברה או המותג שאותו הוא מחפש. הוודאות של חיפוש במנוע חיפוש במקרה כזה, עולה פלאים לעומת חיפושים דומים שתנסו לעשות בכל אחת מהרשתות הגדולות האחרות.

גוגל+ אינה רשת חברתית. היא שירות אימות, וחשיבותה מתחילה להתברר רק עתה. מבחינת אימות, הדבר הכי קרוב הבא הוא חשבון מאומת בטוויטר, שם אנחנו יודעים שגורמים בחברה בדקו ואישרו כי המשתמש הוא אכן מי שהוא טוען שהוא, ולא מתחזה. היות והשירות הזה קיים, מעתה, בגוגל ובטוויטר כבר מזמן, לא מן הנמנע שבקרוב נשמע מפייסבוק על כיצד היא מבטיחה את הזהות של האנשים שמאחורי החשבונות שלה, ובמיוחד החשבונות העסקיים.

וידאו: ה-Direct Connect של גוגל בפעולה

להסבר מלא כיצד לנצל את ה-Direct Connect לעסק שלכם, וכיצד הוא עובד, תוכלו לגלוש לדף הייעודי שהכינו בגוגל לעסקים ולדף העזרה, המכיל פרטים נוספים.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "מדוע השמיטה גוגל את הפלוס? הכירו את Direct Connect"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
a
Guest

ניסיתי לחפש +Toyota וקיבלתי דף תוצאות רגיל.

משה קפלן
Guest

סביר שעשית את זה ב – Google.co.il.
כל הדברים הללו מתחילים בארה”ב ורק אחרי כמה חודשים עוברים לישראל (ושאר העולם).

ממשיכים לפתח,
משה קפלן

wpDiscuz

תגיות לכתבה: