גוגל משיקה עמודי מותגים בגוגל פלוס

אחרי ציפייה ארוכה, הכריזה לפני שעה קלה גוגל על דפי המותג החדשים בגוגל פלוס. האם זה יהיה הקלף המנצח של החברה בקרב נגד פייסבוק או שזה שוב מעט מדי ומאוחר מדי?

Google+ Pages. עיבוד תמונה

מאז שהשיקה רשמית את הרשת החברתית החדשה, גוגל פלוס, אחת מהטענות הגדולות ביותר שעלו כנגדה הייתה העובדה שהיא לא נתנה לעסקים ומותגים את האפשרות להתחבר ולבטא את עצמם במרחב החברתי החדש שנוצר.

לדברי מומחי מדיה חברתית רבים, זוהי גם אחת מהסיבות העיקריות שמנעה מאנשים לאמץ את הרשת החדשה לשימוש השוטף, לאחר שהסטטיסטיקות הצביעו על אחוז גבוה של משתמשים, אשר פתחו חשבון ברשת החדשה ופשוט נטשו אותו לאחר תקופה.

המותגים מתחברים לפלוס

לפני שעה קלה השיקה גוגל רשמית את דפי המותגים ברשת החברתית שלה, גוגל פלוס. בהודעה רשמית שפורסמה בבלוג החברה, כותב ויק גונדוטרה, VP Engineering בגוגל, כי עד עתה, +Google התמקד בקישור של אנשים עם אנשים אחרים, אך מהיום שואפת החברה לאפשר למשתמשים לייצר קשרים על מה שמעניים אותם, החל מעסקים מקומיים ועד למותגים עולמיים ולצורך כך משיקה היום גוגל את ‘דפי +Google'”.

עמודי המותגים החדשים נראים זהים כמעט לחלוטין לעמודי הפרופיל הרגילים של גוגל פלוס וההבדלים היחידים שאנחנו הצלחנו למצוא מתבטאים באייקון קטן שמופיע ליד שם הדף ומסמל את העובדה שהוא דף ולא פרופיל משתמש ובעובדה שניתן לשתף ולעשות +1 לדף, לעומת פרופיל משתמש רגיל שלא מאפשר את היכולות הללו.

בשלב הראשון, מספר מותגים וחברות גדולות קיבלו מראש את האפשרות לייצר דפים עבור עצמם, אך האפשרות ליצור דפים חדשים עדיין לא פתוחה לכלל המשתמשים. בין החברות והמותגים שקיבלו הצצה מוקדמת וכבר מציגים דפי מותג בגוגל פלוס ניתן למצוא את מועדון הכדורגל של ברצלונה, רשת החדשות Fox News, רשת האופנה H&M, פפסי, החבובות, יצרנית המכוניות טויוטה ואפילו המשחק הפופולארי Angry Birds כבר קיבל עמוד רשמי משלו.

ראוי לציין כי כל אחד מהעמודים ה”רשמיים” הללו, מכיל אייקון נוסף ליד שם העמוד (בנוסף לאייקון המסמל את היותו עמוד”), עם סימן של V קטן, המסמל את העובדה שעמוד זה הוא Verified name, כלומר העמוד הרשמי של המותג.

עמוד המותג של Angry Birds בגוגל פלוס

להביא את הפלוס לחיפוש

לפני כשבועיים הסירה גוגל את התמיכה בסימן ה-‘+’ משורת החיפוש, ללא הרבה הסברים או תחליפים הגיוניים. התרעומת שהייתה בעיקר מצד מידענים, אשר השתמשו בסימן כחלק ביצוע חיפושים בוליאניים (חיפושים מורכבים המיועדים לסנן מידע במנועי חיפוש בהתאם לצורך) לא הצליחה לגרום לגוגל לתגובה, אך אחרי ההכרזה של היום, אנו מבינים מה הייתה מטרת המהלך.

יחד עם עמודי המותגים, השיקה גוגל אפשרות חדשה אשר נקראת Direct Connect המאפשרת למשתמשים להפוך את החיפושים שלהם לקשרים בעלי משמעות. באמצעות Direct Connect, המוגדרת כרגע שתכונה נסיונית בלבד, המאפשרת לכם להוסיף את הסימן ‘+’ לפני תחילת הביטוי שאתם מחפשים ובמידה וקיים עמוד רשמי לאותו מותג שאתם מחפשים, הוא יופיע באופן אוטומטי בתור התוצאה הראשונה בחיפוש.

Direct Connect פועל כרגע עבור מספר מוגבל של דפים (כמו Pepsi+ או Toyota+), אך גוגל מסבירה כי התמיכה לעמודים נוספים תיפתח בצורה מדורגת ותהיה זמינה רק לעמודים המוגדרים כעמודים רשמיים.

הדרך ארוכה ומפותלת

“בעזרת +Google, מטרתנו היא להביא את המגוון הרב של הניואנסים בחיים האמיתיים אל עולם האינטרנט והאונליין. ההשקה הנוכחית של ‘דפי +Google’ מקרבת אותנו למטרה זו, אך עדיין יש לנו הרבה שיפורים בקנה, ויש עוד דרך ארוכה לעבור לפני שנשיג את המטרה. אז כדאי להשאר בעניינים.” כתב גונדוטרה בהודעה הרשמית ואנחנו בהחלט מסכימים איתו.

מצד אחד, אין ספק כי האפשרות לתקשר עם מותגים תניע לא מעט עסקים להתנסות עם הפלטפורמה החדשה ואם אלו יראו שהם מצליחים להשיג משם תוצאות, הם יביאו אחריהם עסקים נוספים אשר יהוו מנוע צמיחה משמעותי עבור הרשת החברתית של גוגל.

מאידך, אם עסקים יתחילו להתנסות בפלטפורמה החדשה כרגע, עם אחוזי הנטישה הגבוהים שחווה הרשת, לא בטוח שיהיה שם מי שיענה להם. תוסיפו לכך את העובדה שעמודי המותגים החדשים בגוגל פלוס נראים אנמיים למדי, ביחס למקביליהם ברשת המתחרה ורק העובדה שאפילו אין להם כתובת URL פשוטה כמו בפייסבוק שאותה ניתן להצמיד לפרסומים, או אפילו לחתימות במייל, ונראה שהמוצר עדיין לא באמת בשל.

אז מה אתם חושבים על דפי המותג החדשים של גוגל פלוס? האם הם יצליחו להציל את הרשת? האם דפי המותג יעזרו לגוגל פלוס בקרב נגד פייסבוק? נשמח לשמוע את דעתכם בתגובות.

וידאו: הכירו את Google+ Pages

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

9 תגובות על "גוגל משיקה עמודי מותגים בגוגל פלוס"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דוד קודיש
Guest

אני חושב שנגעת בנקודה. נראה שגוגל+ באמת טובה לעסקים ומאפשרת אינטראקציה שאין לפייסבוק. הבעיה היא במשתמשים. מה שווה רשת כשאין מי שנמצא בה?

דויד אזו
Guest

זה יצליח בגדול!!!
בדיוק כמו GOOGLE WAVE ו GOOGLE BUZZ!!
הצלחה מסחררת!

אודי רייטר
Guest

מה זה משנה האם יצליח או לא לדעתי כתבה ברמה גבוהה.

גיל
Guest

מאוד מעניין לראות מתי יגיעו ספקי השירות ומותגים ישראלים לפלוס..

בכל מקרה, אנחנו כבר שם: http://gplus.to/SherutNet

מתופפי המדבר
Guest

אין משתמשים בגוגל פלוס, ככה זה כשלא יצירתיים, הם ניסו להעתיק את פייסבוק וזה לא ילך!!!!

אבי
Guest

מי יכול להקים לי אחד כזה לעסק שלי?
Top5tube@gmail.com

JamesCrow
Guest

“מתופפי המדבר” אולי בארץ הרשת לא הכי מצליחה אך בעולם היא הצליחה מעבר למה שגוגל חשבה השאלה היא איך היא תמשיך.

להעתיק את פייסבוק? אולי זה נכון למספר דברים (שהיו לפני פייסבוק) אך מבחינת מערכת וטכנולוגיה לפי דעתי גוגל מציע נוחות ויעילות מעבר לפייסבוק שכל שבוע משנה את הדברים.

מורן
Guest

אני חושבת שרק הזמן יגיד אבל, אין ספק שהם צריכים לעבוד קשה כדי לצמצם את אחוזי הנטישה

רחל סעדיה
Guest

אני מזמן עם גוגל+. למעשה, גוגל משמשת לצרכים אחרים, פירסומיים, שיווקיים וכמובן קידום. יש לגוגל+ יש מה להציע רק צריך לחפש ולבדוק אפשרויות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: