רוכשת וזורקת: גוגל סוגרת את סלייד

גוגל סוגרת את סלייד שנרכשה לפני שנה בכ-200 מיליון דולרים. בכירי החברה עוזבים, וחלק מהעובדים יועברו לפרויקטים אחרים בגוגל.

גוגל, שהשיקה לאחרונה רשת חברתית מטעמה, החלה בתהליך לסגירתה של סלייד (Slide), חברה למשחקים חברתיים שרכשה ענקית החיפוש באוגוסט שעבר. מקס לבצ’ין (Max Levchin), שהוביל את סלייד גם לאחר הרכישה של גוגל עוזב את החברה ואת גוגל לטובת פרוייקטים אחרים. חלק מהעובדים יחולקו מחדש בקרב גוגל וחברות הבת שלה (בעיקר ליוטיוב).

סלייד חברתית

במהלך השנה האחרונה החלה גוגל להתמקד בהיבט החברתי. הרכישה של סלייד באוגוסט 2010 איפשרה לגוגל להעצים את הארסנל שלה מול מתחרותיה בתחום החברתי, בעזרת המשחקים החברתיים שהיו במצבת הנכסים של סלייד בעת הרכישה.

סלייד, שנוסדה ב-2005, זכתה לתהילה מחודשת לפני חודש בלבד, כאשר השיקה את האפליקציה החדשה מתוצרת, Photovine, אפליקציה ייעודית לשיתוף תמונות עם החברים שלכם. הייחודיות של פוטוויין, באה לידי ביטוי בצורת השיתוף שהיא מאפשרת עם חברים ואנשים אחרים, סביב נושאי הצילום. החברה נקטה בטקטיקה ידועה של גוגל, והשיקה את האפליקציה כשירות בטא בהתחלה, המצריך הזמנה לשירות מאדם המנוי אליו.

הקודקודים עוזבים

החשיפה אמש על עזיבתו של לבצ’ין ואחרים את גוגל, מסמלת יותר מכל את סגירתה של סלייד, והעובדה שיתר העובדים לא יישארו יותר כגוף עצמאי בתוך גוגל, אלא יוקצו מחדש לפרוייקטים בתוך גוגל, ביניהם ליוטיוב, מצביעים על סגירה אפשרית עתידית של הפרויקטים שניהלה סלייד עד היום. בין הפרוייקטים הללו, תועמד בפני אפשרות סגירה אפליקציית התמונות שפיתחה סלייד. זאת, לאור העובדה שהפרויקט הגדול ביותר של גוגל השנה, גוגל+, מכיל מנגנון שיתוף תמונות אחר, מקביל, שאינו זקוק לסלייד כדי להתקיים. בהתחשב בעובדה שסלייד מייצרת פרוייקט כפול ומקביל לזה שנמצא כבר בתוך גוגל פלוס, הסיכוי שפוטוויין יישאר עצמאי, או בכלל, נמוך.

שינוע חלק מעובדי סלייד אל יוטיוב עשוי דווקא להעניק לאתר רוח חיים חדשה, אשר תוכל להעשיר את יוטיוב לא רק בכוח קריאטיב משמעותי, אלא גם במנוף שיכול לעזור ליוטיוב להתגבר על האתגרים הצפויים לה בעתיד הקרוב, לא רק מצד מתחרים פוטנציאליים, אלא בעיקר בלחשוב כיצד להמציא את השירות מחדש. אחד הכיוונים שאנו כבר יודעים שיוטיוב נוקטת היא לאפשר למשתמשים מסויימים להעלות לאתר סרטים ארוכים משמעותית, כמו 45 דקות וגם סרטים באורך מלא.

במקביל, יוטיוב מנסה לעזור ליוצרים השונים לשפר את איכות הסרטונים שהם מעלים לאתר. לאחרונה שיחררה יוטיוב מדריך עמוס טיפים, חלקם טכניים וחלקם תוכניים, שיאפשרו לכל צלם ומפיק של סרטוני יוטיוב להפיק את אותם סרטים באיכות טובה יותר, וכך להגדיל את החשיפה של הסרטים בתוך האתר עצמו.

וידאו: Photovine מאת Slide

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: