חוסם הפרסומות של גוגל נכנס מחר לפעולה; כך הוא צפוי לעבוד
גוגל הבטיחה ומקיימת, והחל ממחר תפעיל את מערכת חסימת הפרסומות החדשה שלה. כך תוודאו שהאתר שלכם לא עומד להפגע
מהפכת האינטרנט גרמה לא מעט שינויים לאופן בו אנחנו צורכים חדשות, מידע ותוכן, כאשר אתרים המספקים תוכן בחינם מסתמכים על תעבורת הגולשים לצורך חשיפה למודעות פרסומת. בעוד ישנם אתרים שעושים זאת בצורה אלגנטית ולא מעיקה לעין, ישנם לא מעט אתרים שמשתמשים בפרסומות בצורה שפוגעת בחווית המשתמש והופכת אותה למתסכלת. וודאי גלשתם לתומכם באתר כאשר לפתע כל המסך התמלא בפרסומות, או שהופניתם לדפים לא רלוונטים, או שלפתע נפתח ברקע חלון עם סרטון בקולי קולות. במהלך שנת 2017 גוגל הטילה פצצה על עולם האינטרנט כאשר הכריזה כי היא תתחיל לחסום באופן אקטיבי פרסומות "מטרידות" שכאלה בדפדפן כרום (Chrome). החל ממחר המהלך יכנס באופן רשמי לתוקף.
יש לכם 30 יום להיענות לדרישות גוגל, או שהמודעות יחסמו
גוגל החלה בסריקה של אתרים במטרה למצוא האם המודעות באתר עומדות בסטנדרטים של "הקואליציה למען פרסומות טובות יותר", אליה הצטרפה בעצמה. החברה מעניקה לכל אתר אחד משלושה דירוגים: "עובר", "תחת אזהרה" ו"נכשל". אם המנגנונים של החברה מזהים פרסומות, בדסקטופ או במובייל, שלא עומדות בקריטריונים שנקבעו, היא שולחת לבעל האתר אזהרה ומפצירה בו לתקן את המודעות הבעייתיות. לרשות האתר עומדים 30 ימים להיענות לדרישת גוגל. אתרים שלא ייענו או יתקנו את הבעיות עליהן מצביעה גוגל בפרק זמן זה, יקבלו דירוג "נכשל" והפרסומות שבאתר שלהם ייחסמו. בעלי האתר יכולים להשתמש ב-API של Google Search Console כדי לבחון את האתר שלהם בכל עת ולבקש לבחון מחדש את הדירוג שלהם כדי לזכות בדירוג "עובר".
בין הפרסומות הבעייתיות שגוגל עשויה לחסום ניתן למצוא מודעות לרבות פופ-אפים, סרטונים שמתנגנים אוטומטית עם קול, פרסומות שמשתלטות על כל העמוד, פרסומות "דביקות" ועוד.
כאשר גוגל תחליט לחסום פרסומת מסוימת, היא תעשה זאת ברמת הרשת (Network Level) כך שהפרסומות כלל לא יטענו. כאשר תגלשו באתר בו פרסומות כלשהן נחסמו, אתם תראו מכוון קטן בשרות הכתובות בדומה לחוסמי פרסומות אחרים. בכרום בגירסת המובייל תוכלו לראות שורה קטנה בתחתית העמוד שמודיעה כי מודעות נחסמו בעמוד או האתר המסוים. באופן כמעט זהה לחוסמי פרסומות סטנדרטיים, גוגל תאפשר לכם, אם אתם משום מה מעוניינים – לטעון את הדף מחדש עם הפרסומות בלחיצת כפתור.
עונש נוסף שגוגל תטיל על אתרים שנכשלו בבדיקה ובתיקונה, הוא חסימה של הצגת מודעות AdSense, ו-DoubleClick, פלטפורמות המודעות של גוגל עצמה.
כמעט חצי מהאתרים הבעיתיים כבר נעתרו לדרישות
אם אתם חושבים שהאיום של גוגל לא צפוי להשפיע על האתרים אשר לא עומדים בתקן החדש של החברה, צפויה לכם טעות: גוגל מדווחת שכ-42% מהאתרים אשר נכשלו במבחן המודעות של גוגל, תיקנו את המודעות הבעייתיות, וכעת קיבלו ציון "עובר".
גוגל סבורה כי 69% מהמשתמשים אשר מתקינים חוסמי פרסומות (Adblocks) למינהם לא עושים זאת כדי לחסום לחלוטין פרסומות, אלא כתוצאה מחשיפה לפרסומות מעיקות כמו פופאפים, סרטונים שמתנגנים אוטומטית ושאר מזיקין. כאשר משתמש מתקין חוסם פרסומות חיצוני, הוא מפסיק כמעט לחלוטין להחשף לפרסומות, דבר הגורר הפסד הכנסות לאתרים המפרסמים תוכן בחינם בעבור צפייה בפרסומות, גם אם האתר משתמש בפרסומות באופן מקובל שעומד בכל התנאים של גוגל. על כן, נראה שגוגל מאמינה שעל ידי שיפור תשתיות המודעות הקיימות והאתרים הקיימים, היא תוכל להציג אלטרנטיבה הוגנת לשני הצדדים: משתמשים ייחשפו לפרסומות הרבה יותר פשוטות ולא חודרניות ומעיקות, והמפיצים יוכלו להנות מהכנסה כתוצאה מחשיפה לפרסומות.
הגב
18 תגובות על "חוסם הפרסומות של גוגל נכנס מחר לפעולה; כך הוא צפוי לעבוד"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
בטח גם שלחו לגייקטיים הפסיקו סופסוף עם הפופאפ המעצבן של התחבר ל…
שכחת פרט קטן? מדובר על דפדפן כרום?
יש לגוגל עוד דפדפן?
כל אתר גדול ישראלי הולך לחטוף על זה. אבל כמובן שהם לא יתקנו את הבעיות שלהם עד ליום של אחרי שבו פתאום סמנכ"ל הכספים יעשה ריפרש למערכת פרסום שלו ויראה שכל המספרים צנחו ואז המפתח שהתריע על כך חודשיים לפני יצטרך לעשות שעות נוספות כדי לסדר את זה.
תודה על דאגתך
אגודת המתכנתים
האם יש את אותה כתבה באנגלית ?
אם המשמשים לא אוהבים את הפרסומות- הם יעברו לאתר אחר שמציג פחות פרסומות (או גובה כסף). לחייב את כל האתרים להציג רק מעט פרסומות, כמו שגוגל עושה ע"י הכוח המונופוליסטי שלה, זה לא חוקי. יש חוק שאוסר על מונופולים לנצל את כוחם לרעה.
כולם רועדים מגוגל, כי היא שולטת ברוב השוק של הדפדפנים. בקיצור.. צריך לחשוב פעמיים ולבדוק האם המהלך הזה טוב לנו או לא. לגוגל זה טוב, אבל לנו- האם זה לא מזיק?
ובכלל, אני בספק אם זה חוקי
אלה לא סתם פרסומות, אלא פרסומות בעייתיות. סרטונים שמופעלים אוטומטית עם סאונד, חלונות קופצים אגרסיביים…
אנשים מתקינים חוסמי פרסומות (ובצדק), ואז כולם סובלים.
באו ה-Coalition for Better Ads והגדירו כללים אחרי מחקר מקיף.
גוגל היא ממש לא היחידה שם: https://www.betterads.org/members/
אתה טועה.
לי נמאס לפתוח אתר, ופתאום משתלטים לי על הרמקול עם סרט, שמפריע למוזיקה שמתנגנת ברקע.
זה אפילו לאו דווקא פרסומת.
כנס ל – "ספורט5" לכל כתבה.
אני מאלו שמוכנים לסבול פרסומות, אבל התקנתי חוסם פרסומות, כי זה עובר את הגבול לפעמים.
אישית, הייתי מעדיף לשלם על גלישה, ולא לקבל פרסומות כלל. אבל אין לי אופציה כזו.
גם פייסבוק
סרטונים מתנגנים אוטומטית
פשוט ביזיון
יש פיירפוקס אדג ספארי, מה הבעיה איתם? כרום לא היחיד ולא הטוב ביותר – אבל אולי הנוח ביותר לרוב האוכלוסייה
בבקשה תגיד לי שגם ביוטיוב זה יכנס לתוקף. אני לא מסוגל עם הפפר פיי הזה גמר לי על החיים לא רוצה חשבון בנק בלי עמלות עוש!!!
איכשהו השם "כרום" נשמט מהכתבה חוץ מהאיזכור למובייל. כאילו גוגל שולטת איכשהו על כל האינטרנט כולו ולא רק על הדפדפן שלה כרום.
תודה גוגל על הרצון הטוב אבל אני אשאר עם יו בלוק/אדבלוק שחוסמים את כל הפרסומות
יופי אולי אפשר יהיה לחזור לגלוש ב-ynet ו-yad2
יש! סוף סוף אני יוכל לצפות בפורנו הב בטלפון מבלי שתקפוץ לי פרסומת של "הטלפון שלך בסיכון" או "מצא את האם הבודדת שמחפשת הרפתקאות הקרובה אליך" כל חצי דקה
"Prestitial ads with countdown"
טכנית זה כולל יוטיוב…..
אז גוגל קובעת את הסטנדרטים הראויים, מנטרת את העמידה בהם ומענישה על הפרות סדר. קצת כמו המשטרה החשאית של האינטרנט. לא מלחיץ בכלל