ה-Buzz של גוגל מאיים להשתלט על הזירה החברתית
המלחמה בזירת הרשתות החברתיות מתחממת לאחר שגוגל הציגה אתמול את התשובה שלה לשירות המייל החדש של פייסבוק. קבלו את ה-Google Buzz אשר מאפשר לעקוב אוטומטית אחרי האנשים איתם מתכתבים או מדברים בצ’אט ב-Gmail.
המלחמה בזירת הרשתות החברתיות מתחממת לאחר שגוגל הציגה אתמול את התשובה שלה לשירות המייל החדש של פייסבוק. החברה הוסיפה לשירות הדואר האלקטרוני שלה את האפשרות לעדכן סטטוסים ולצפות בסטטוסים של חברים, במטרה להוסיף לשירותים את אותן התכונות שהפכו את הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר לרשתות החברתיות המובילות בעולם. השירות, בשמו החדש – Google Buzz, מאפשר לעקוב אוטומטית אחרי האנשים איתם מתכתבים או מדברים בצ’אט ב-Gmail, לקבל תגובות ישירות לתיבת ה-Gmail, לצפות בתמונות קטנות או על גבי מסך שלם,ליבא את התכתובות מ-Twitter, הצילומים מ-Picasa, מ-Flickr ורשימת הקריאה מ-Google Reader.
נראה שגוגל מבינה היטב את החשיבות של הזירה החברתית שכן זהו אינו הניסיון הראשון של גוגל להידחף לשם. מעבר לשירותי ה-Instant Messeging שמאפשרת החברה באמצעות ה-Gmail ודרך תוכנת ה-GTalk, גוגל מחזיקה היום ברשת חברתית הנקראת Orkut, אשר מחזיקה בתואר הרשת החברתית הפופולארית ביותר במדינות מתפתחות כגון ברזיל והודו, אך מספקת פיצ’רים בסיסיים יחסית אך דומים לרשתות החברתיות האחרות, דוגמת עדכוני תמונות, קישורים וסטטוסים המוגבלים ב-150 תווים. כמו כן, גוגל מחזיקה גם את שירות ה-Google Profiles המאפשר לאנשים לפתוח פרופיל אישי במטרה “לטייב” את הנתונים שיחשפו עליהם במנוע החיפוש ואף השיקה לאחרונה את הרחבת דפדפן בשם SideWiki המאפשרת לגולשי אתרים לשוחח ביניהם ולהחליף דעות וחוויות הקשורות לאתר בו הם מבקרים.
בשלב זה, השירות החדש, אשר הופך להיות זמין למשתמשי Gmail כבר במהלך השבוע הקרוב, ככל הנראה יקבל ממשק לשאר מוצרי החברה מעבר ל-Gmail והחברה מתכננת לחבר גם את האתר YouTube אל תוך הזירה החברתית של החברה ורוב הסיכויים שנראה את היכולות החדשות משתלבות גם בו.
לאחר ההרפתקאה שעברה גוגל עם הגל שלא שומעים עליו יותר, מוצאת את עצמה החברה נאבקת שוב על יכולות חברתיות שישולבו במוצרים המוצלחים שלה עד כה. הנבואה היא לטפשים, אך מה הסיכוי שניקח את הפרופיל המתוחזק היטב שלנו בפייסבוק ונעביר אותו לגוגל? ההגיון הבריא אומר שנמשיך לתפעל את חשבון המייל שלנו בגוגל, אך במסרים שבין חברים, הפייסבוק עדיין ימשיך לתפקד כתחליף אמיתי לדואר אלקטרוני. מהלך הנגד שהציגה פייסבוק, ליצור אלטרנטיבה לדואר האלקטרוני מבית גוגל, הוא איום מוחשי יותר.
המלחמה האמיתית שגוגל יכולה ובודאי תנהל, היא מול אתר המיקרו-בלוגינג הפופולארי, טוויטר. כאן מדובר בפלטפורמות המציעות שירותים דומים, ופה גוגל נהנית מבסיס לקוחות רחב אשר משתמש בשירותי המייל שלה, שה-Buzz החדש משולב בו. החזית השניה שיכולה החברה לפתוח היא מול שירותים מבוססי מיקום כמו Foursquare – למי שאינו מכיר, מדובר בשירות מבוסס מיקום ומשחק ברשת חברתית המזכה בתארים שונים לאנשים אשר מדווחים על מיקומם, מעשיהם וחולקים את הגיגיהם ברשת. בעוד שירות Foursquare משתמש ב-Geolocation של טוויטר על מנת לוודא מיקום משתמש, ה-Buzz החדש של גוגל מאפשר זיהוי באמצעות Google Maps לקביעת מיקום המשתמש, ומאפשר אף לחסום בפני מי המיקום יחשף. כמו כן, השירות זמין כבר על מכשירי אייפון ואנדרואיד.
אם עדיין האופציה לא זמינה לכם בשירות המייל, תוכלו לצפות בינתיים בסרטון ההדגמה של Google Buzz :
אז מה אתם אומרים? יש Buzz?
הגב
4 תגובות על "ה-Buzz של גוגל מאיים להשתלט על הזירה החברתית"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
not so fast , they still have a long way to go before they are a match to twitter and facebook , their interface looks like a scaled down google wave interface
משהו יודע איך מבטלים את ה BUZZ מתיבת הג’מייל?
בסרגל התחתון של הדף בגוגל, תראה “trun off buzz”.
לא נראה לי שזה יתפוס.