Google AdWords: הדור הבא

גוגל החלה להתנסות בדור הבא של מודעות ה-AdWords, המאפשר למשתמשים להרשם ישירות לשירות, עדכונים וניוזלטרים של המפרסם – מתוך המודעה עצמה

מקור: Brian Pasch, יח"צ

רוצים לזכות בטלוויזיה 42 אינץ’ ומערכת קולנוע ביתי? הצביעו ב-Geek Awards 2011 והכריעו – מי הובילו את העולם הטכנולוגי השנה?

גוגל החלה לבדוק תכונה חדשה לשירות ה-AdWords, שתאפשר לגולשים להרשם לניוזלטרים ופרסומים חינמיים מהאתר – ישירות מתוך המודעה המופיע בתוצאות החיפוש. בעוד שסביר להניח שמפרסמים רבים יבחרו להשתמש בשירות החדש, עלינו לתהות – האם וכיצד תפגע פרטיותנו?

משדרגת את המערכת

שירות גוגל AdWords הוא למעשה מוצר הפרסום העיקרי של גוגל והוא מהווה את המקור העיקרי של הכנסות החברה. לאחר ביצוע חיפוש על ידי הגולש, המודעות יופיעו בראש דף האתר או בצידו ויציעו מוצרים רלוונטים בהתאם למילות המפתח שהקליד. החודש, החלה החברה לבדוק את הדור הבא של המודעות המציגות לגולש אפשרות לאינטרקציה גדולה יותר עם המפרסם.

אתר EmailBlog, שחשף את התכונה החדשה מספר כי גוגל מתנסה בה במהלך החודש האחרון, על מנת לקחת את אותן מודעות טקסט אל השלב הבא בעולם הפרסומי. עוד מדווח האתר כי בשבועיים האחרונים מספר חברות וספקיות החלו להטמיע ולבדוק אותה בתוך המודעות שלהן.

התכונה החדשה תאפשר לחברות להציג את כתובת המייל של הגולש – במידה והוא מחובר אל חשבון הג’ימייל שלו – בתוך שורת טקסט במודעה עצמה ולצידה כפתור הרשמה, שיאפשר לגולש להרשם להודעות, חדשות וניוזלטרים חינמיים מבלי הצורך להכנס לאתר. חשוב לציין כי למרות שכתובת האימייל תוכנס אוטומטית לשורת הטקסט, החברות לא יוכלו לבצע הרשמה ללא אישורו המפורש של המשתמש.

גוגל מצידה, אכן מאשרת שמדובר בניסוי חדש שהיא מבצעת בתקופה האחרונה במטרה לבדוק פורמט חדש למודעות הטקסט המוכרות שלה, אך אינה חושפת עוד פרטים אודות הזמן בו הוא עתיד להשתחרר לכולם ומהם הקריטריונים בהם החברות יצטרכו לעמוד על מנת להשתמש בהם.

במידה ואתם חרדים לפרטיותכם, על מנת שחברה תוכל להשתמש בתכונה החדשה, יהיה עליה להציג קישור לצד כפתור ההרשמה, שיציג למשתמשים את הגדרות הפרטיות של החברה, עם פירוט מלא לגבי השימושים שיעשו עם כתובת המייל וכמובן התחייבות שלא תעביר את אותה הכתובת לגורמי צד שלישי.

רוצים שינוי?

אין ספק שמדובר בתכונה בה חברות רבות יהיו מעוניינות להשתמש. מצד שני, הגולש הממוצע כיום אינו אוהב יותר מידי דואר זבל ואף חושש משיתוף כתובת המייל שלו באתרים שאינו מכיר. בעוד שניתן להניח כי כל חברה שתאושר על ידי גוגל להטמיע אלמנט זה במודעה הממומנת שלה תהיה הוגנת ולא תחלוק את המידע – לבטח לא נוכל לדעת בודאות שאכן זה המקרה.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "Google AdWords: הדור הבא"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גלעד אלעזר
Guest

ללא ספק התפתחות מעניינת מאוד בעולם ה – SEM חבל שאין במאמר הפניות למקורות תודה.

ענת
Guest

מה שלא ברור לי, למה גולש ירצה לקבל עדכונים מאתר עוד לפני שהוא נכנס אליו וראה במה מדובר?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: