ה-Wii U כבר פה, ההתלהבות ממש לא [גיימינג]

אתמול הושקה קונסולת הווי יו – קונסולת הדור הבא של נינטנדו. איתי חורב נפרד מהקונסולה שעיצבה את שוק המשחקים בימינו.

המנצחת הגדולה של הדור הנוכחי (יח”צ)

לפני קצת יותר משש שנים הציגה נינטנדו את קונסולת הווי שאמורה הייתה לעשות מהפכה באופן בו אנחנו משחקים. היא אפילו נתנה לה במקור את השם Revolution – כל מה שנשאר ממנו בסופו של דבר הוא האותיות REV בתחילת המספרים הקטלוגיים של הקונסולות והתוספים. הקונסולה הפכה ללהיט בן לילה, מכרה המוני קונסולות בזמן קצר מאוד והיום, לקראת סוף הדור הנוכחי, היא עוברת כל אחת משתי המתחרות שלה בעשרות מיליוני יחידות שנמכרו.

לא הרבה אחרי השקת הקונסולה הטילה אישתי שליחות על חבר מהעבודה – להביא איתו ווי כשהוא חוזר מנסיעה לארה”ב. הוא נדד מחנות לחנות ושמע שוב ושוב שהמלאי אזל, עד שהצליח להשיג את הקונסולה הנכספת ועותק של זלדה. בערב שבו הגיעה אישתי מהעבודה עם הקופסא אמרנו שרק נחבר אותה לכמה דקות לראות במה מדובר – והלכנו לישון בארבע בבוקר, אחרי טורניר טניס מתיש.

מהפכני אבל לא תמיד אידיאלי

דווקא זלדה היה המשחק שחשף את הבעיות בבקרי התנועה. הנפת החרב מצד לצד התבצעה באמצעות הנפת הבקר מצד לצד, אבל מכה על הראש התבצעה באמצעות הנפה מצד לצד בצירוף לחיצה על כפתור, ודקירה הצריכה תנועת דקירה, אבל גם לחיצה על כפתור, וגרוע מכל – הזזת הסטיק שביד השניה לכיוון שבו אני מעוניין שהדמות תדקור, אפילו אם יש במסך רק אויב אחד. הביקורות על איכותם הירודה של בקרי התנועה לא איחרו להגיע, ובנוסף היו תלונות רבות על כך שחלק ניכר מהמשחקים שיצאו לקונסולה היו לא מוצלחים בלשון המעטה, ועדיין – הקונסולה המשיכה להימכר כמו לחמניות חמות. בהמשך הוסיפו בנינטנדו את ה-Motion Plus, שתיקן את בעיית הדיוק, לפחות במידה מסויימת.

למרות בעיות הדיוק, הגיעו לקונסולה כמות לא מעטה של כותרים מוצלחים. סופר מריו גלקסי היה אחת מהרפקאות מריו המופלאות של השנים האחרונות, סדרת מטרו הראתה איך לעשות משחקי יריות עם הבקר החדש, הפורט של Resident Evil 4 נחשב לגרסה הטובה ביותר של המשחק ו-Warioware הראה בדיוק איך להשתמש בבקר התנועה כמו שצריך. מפתחות חיצוניות הציגו פחות משחקים טובים על הקונסלה, אבל עדיין היו כמה פנינים כמו No More Heroes המגניב, שהראה שאפשר להתמודד עם חומרה חלשה באמצעות עיצוב יצירתי, או Madworld שלקח את הקונסולה לכל המשפחה והביא אליה את אחד ממשחקי הוידאו האלימים ביותר אי פעם.

ואז הצטרפו היתר

המתחרות התעלמו מהחידוש למשך זמן מה, אולי חשבו שמדובר בגימיק שייעלם בקרוב. ארבע שנים שלמות לקח עד שסוני ומיקרוסופט הוציאו בקרי תנועה משלהן, אבל העובדה שבקרי התנועה הם עכשיו חלק מתעשיית המשחקים אינה מוטלת בספק עוד – סוני רושמת עוד ועוד פטנטים הקשורים בתחום, ואף אחד לא מדבר על הדור הבא של האקסבוקס בלי לתהות איך בדיוק יראה הדור הבא של הקינקט.

והנה התקופה הזאת מגיעה לקיצה. הקונסולה החדשה הגיעה, והיא אמנם תאפשר שימוש בכל התוספים של קונסולת הווי, אבל הניסיון מלמד שברגע שפריט חומרה כלשהו לא מגיע ביחד עם הקונסולה, השימוש בו נדחק אל השוליים, כך שניתן לצפות שעם הווי יו, השימוש בבקרי התנועה יידחק לשוליים ועיקר החוויה תתמקד במשחק עם בקר הטאבלט. מצד שני, הניסיון מלמד גם שאנשים עושים מה שנינטנדו מצפה מהם לעשות, מוזר ככל שיהיה (כבר אמרתי Warioware?), כך שבהחלט ייתכן שבקרי התנועה של הווי יישארו חלק מחיינו עוד תקופה ארוכה.

ההמתנה לווי הייתה מרגשת עבורי, אבל בסופו של דבר מכרתי את הקונסולה לפני שנים, בעקבות האכזבה מבקרי התנועה ומהחומרה המיושנת. לקראת השקת הווי יו כבר לא הרגשתי את אותה התרגשות. אני עדיין מעוניין לשחק בה, פשוט כי היא קונסולה חדשה, אבל הציפיות שלי נמוכות, ותלונות שונות שאני קורא ברשת – על הגרפיקה, על הזיכרון או על הניטור המוגזם ברשת החברתית של הקונסולה, לא ממש מעלות את הציפיות או מוסיפות להתרגשות. האנליסטים אמנם צופים לקונסולה פתיחה אפילו חזקה מזו של הווי (אבל דעיכה מהירה בהמשך), אבל לפחות מבחינתי – זה לא אותו הדבר, והאמת היא שקצת עצוב לי, שנינטנדו מוציאים מוצר שהוא לא רק חדש אלא גם מחדש, ולי כבר לא ממש אכפת.

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: