שיחקנו ב-Ghost Recon החדש והאמת שאנחנו קצת מודאגים

שיחקנו ב-Ghost Recon: Breakpoint, הכותר החדש של הסדרה הותיקה. לצד השינויים והחידושים נמצא לא מעט האלמנטים מוכרים. אז למה הוא מערער את ביטחונם של כל כך הרבה גיימרים? בדקנו בשבילכם

הכותר החדש של הסדרה המוכרת עתיד להיצרב בזיכרון קהילת הגיימינג העולמית מהסיבות הלא נכונות, כאשר הוא מציג שינויים רבים לצד שמירה על כל האלמנטים המוכרים של משחק עולם פתוח. למי הוא מתאים ולמה הוא מערער את ביטחונם של כל כך הרבה גיימרים? בדקנו בשבילכם.

אחרי כותרים שנויים במחלוקת

הכותר ה-12 באחת מסדרות המשחקים המוכרות של Ubisoft מגיע אלינו אחרי קצת יותר משנתיים וחצי. אתם השורדים האחרונים של נפילת מסוק, ומוצאים את עצמכם באי בשם אורורה, מנסים לחפש אחר ניצולים ומגלים כי עליכם להשתלט עליו מחדש. אם סגנון העלילה הזה נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה. Ubisoft נוהגים להשתמש בקו המנחה האומר שהשחקן נקלע לסיטואציה מבולגנת מראש ואמור להתמודד איתה, בלי יותר מידי הסברים או עלילה מאחורי זה. כך היה בכותרים של הסדרה המקבילה (והמוצלחת יותר יש לומר) – The Division, וכך היה גם בכותר הקודם של Ghost Recon –  הלוא הוא Wildland אחד המשחקים הכי שנויים במחלוקת לדעתי. אגב, כשאני אומר שנוי במחלוקת אני ממש מתכוון לאנשים שפשוט אהבו אותו בטירוף, לעומת כאלה שראו בו כמפלה הגדולה של הסדרה וחציית גבולות של החברה המפתחת. האמת, שיכול להיות שאחרי שתסיימו לקרוא את הסקירה הזאת נבין יחד, אתם ואני, שהמקרה של Breakpoint הוא לא שונה בהרבה.

בכל מקרה, בחזרה למשחק עצמו. מה שאתם בהחלט חייבים לדעת לפני שתיגשו אליו היא העובדה שהוא משחק אונליין. בלבד. כלומר, זה לא אומר שלא תוכלו לשחק בו לבד, אבל זה כן אומר שאין שום דבר שתוכלו לעשות אוף ליין. את הטוטוריאל תעשו לבד אך מהרגע שתגיעו לבסיס שלכם, אחרי שתתרסקו אל האי – תגלו שאתם יכולים לחבור לשחקנים נוספים ושהפלא ופלא, אתם נמצאים בחברת הרבה “שורדים אחרונים” נוספים. אל תצפו להסבר עלילתי משביע רצון לזה אגב.

אתם שוב תלויים בשרתים של החברה

כאילו כדי לרכך את המכה, המשחק נותן לכם כמה אופציות שונות לחיפוש קבוצה שמתאימה לכם, למשל את האפשרות לחפש שחקנים שיותר מעניין אותם להשלים משימות קמפיין מרכזיות, כאלה שיותר מעניין אותם לחקור את האי ואת התעלומות שבו או שחקנים שתרצו ממש לתקשר איתם לחלק תפקידים בצוות בצורה מסודרת. זה כדור נחמד לבלוע, אבל זה בהחלט לא מה שמציל את המשחק הזה מבלגן טבעי וצפוי מראש שתלות בחיבור לרשת נותנת לו. Ubisoft בחרו לגרום לקהל המעריצים של הסדרה ולגיימרים רבים להיות תלויים בשרתי החברה במקום שתהיה להם את האפשרות לבחור אם להיות תלויים בו, החלטה שהתבררה כבעייתית כבר בשעות הראשונות לשחרור המשחק בשבוע שעבר כאשר שרתי החברה קרסו לשעות רבות, ופשוט גרמו למשחק להיות בלתי שמיש לחלוטין ביום ההשקה שלו. מקרה דומה ומצער יותר לכך ראינו רק השנה, עם ההשקה הזוועתית של Anthem, שעד היום לא הצליח להחזיר לעצמו את האמון, וככל הנראה יזכה בתואר המשחק הגרוע של השנה כששמועות על הפיכתו לחינמי מהדהדות כבר ברקע. תקלת השרתים של Ubisoft תוקנה בינתיים, אך הכעס של קהילת הגיימרים על המשחק הזה לא דעך, והשבתת השרתים ביום ההשקה מתגמדת כרגע לעומת בעיות קשות שהוא מעלה על פני השטח גם בתור משחק אינדיבידואלי אבל גם בכל מה קשור ליחסי הגומלין בין החברות המפתחות לבין גיימרים.

מתיחת גבולות שמאיימת על עתיד הגיימינג

מתיחת הגבולות שהייתה הגורם המרכזי לביקורת העיקרית של המשחק – היא בכל מה קשור לשדרוג המשחק בעזרת כסף אמיתי או Microtransactions. ב-Ubisoft לקחו את העניין לקצה ומציגים כאן לראשונה את האפשרות לרכוש כל שעולה על הדעת – לא רק ברמת האיבזורים והעיצוב הקוסמטי של הדמות – אלא גם ברמת היכולות והסקילים של הדמויות שלכם. כלומר, במקום לחוות את המשחק ולהשתפר בו לאט לאט, ב-Ghost Recon: Breakpoint אתם יכולים פשוט לקנות XP, לקנות סקילים, לקנות את כל האיפגרודים של כל נשק אפשרי, ואפילו לקנות התקדמות בשלבים במשחק וקרבות מסויימים שיעניקו לכם עוד כמה מתנות על הדרך. העובדה הזאת מזעזעת גיימרים רבים ברחבי העולם, שכן זו הפעם הראשונה שהחברה המפתחת מערבת כסף במשחקיות ולא בקוסמטיקה. אנחנו רגילים לראות אלמנטים קוסמטיים מוצעים למכירה במשחקים רבים זה שנים – שריון מהודר, קסדות מעוצבות ואפילו סקינים מסויימים – יו ניים איט. גם הדיון על זה הוא ארוך, אבל מה שמדליק את הנורות האדומות כרגע הוא האפשרות להשתמש בכסף אמיתי – כדי להיות גיימרים טובים יותר, ובעצם “לזייף” את המשחקיות שלכם וההתקדמות שלכם במשחק. אז נכון, רגע לפני שאתם מרימים גבה ואומרים לעצמכם שזה לא משהו שאתם באמת חייבים לעשות ומדובר באפשרות למכורים בלבד – קחו רגע ונסו להבין את הבעייתיות שבגישה כזאת. כשהעניין הכספי חולש על כל אלמנט אפשרי כמעט במשחק אי אפשר שלא לחשוד שמפתחי המשחק עשו הכל כדי לגרום לכם להגיע למצב שבו תרצו לקנות משהו כדי להתקדם מהר יותר במשחק הארוך הזה. לא לחינם Ubisoft מציעים אפשרויות אחדות כאלו ב-Assassin’s Creed החדש והציעו בדיוק את אותן האפשרויות הרבות והבעייתיות בכותר הקודם של Ghost Recon, אך אחרי שקיבלו תגובות שליליות מגיימרים בעולם החליטו להעלים את האפשרות הזו לאותו הכותר והבטיחו שהיא תחזור בעתיד. ובכן, העתיד כבר כאן ו-Ubisoft הלכו על כל הקופה. תרתי משמע.

Breakpoint מציג שיפטינג משמעותי בסוגו כאשר הוא לוקח את המותג המוכר והופך אותו למשחק עולם פתוח שלא ניתן לנתק את המחשבה מכך שנבנה על מנת שאנשים יבזבזו בו כסף, כאילו היה משחק מובייל קלאסי שמוצע בחינם וההוצאה הכספית ממתינה לכם בדיוק כשנקודת השיא שלו מתקרבת. אז שוב, צריך לסייג ולהגיד שבהחלט תוכלו לשחק את המשחק במלואו מבלי לעשות זאת, אבל עצם שינוי הגישה של Ubisoft מעלה חששות רבים בקרב קהילת הגיימרים העולמית שחברות נוספות ייתנו יד לסגנון שכזה, ושההסכמה הכללית על כך שמחיר מלא על משחק אמור לכסות את החוויה שלו עד לסופו – עלולה להתערער בעתיד הלא רחוק.

אז איך הוא בכל זאת ולמי הוא מתאים?

ובכל זאת, Ghost Recon הוא משחק third-person shooter עולם פתוח שמצליח להציג חידושים מסויימים בסדרה הספציפית, כמו למשל הוספת סטאמינה המושפעת כמעט מכל מה שיקרה לכם במשחק וכן מערכת פציעות שלמה בה תרגישו שכל פציעה מסויימת שלכם תשפיע אחרת על הקרב והתפקוד שלכם.

החידוש הבולט ביותר הוא השימוש ברחפן, שתוכלו להזניק בכל קרב ולסמן את האוייבים שלכם מראש כך שיהיה לכם קל יותר לזהות אותם ולירות בהם בהמשך. המשחק מציג ארסנל נשקים יחסית מרשים ומשלב בו את כל האלמנטים הטובים ביותר של משחק עולם פתוח, אם כי ניתן להתווכח על המינונים. עוד בגזרת החידושים – למרות העלילה השטחית יחסית והכתיבה הרשלנית של הדמויות, חובבי הז’אנר יכולים בהחלט למצוא את הרגעים הקטנים והמהנים עבורם, בטח ובטח אם הם מעריצי הסדרה.

הגרפיקה של Breakpoint מצויינת, ומציגה מפה מגוונת ויחסית ריאליסטית, למרות שלפעמים קורים דברים מאוד לא ריאליסטים בה, כמו למשל מסוק שמחליק במדרון ההר. עיצוב הדמויות הוא טוב, אם כי זמני הטעינה והכתיבה הבעייתית מנעו ממני מלהרגיש חיבור אמיתי לדמויות או לסיפור, אבל בז’אנר הספציפי הזה אני מראש לא חושב שזה משמעותי. השימוש ברחפנים הוא מרענן והייתי שמח לראות עוד משימות הוא משחק בהן תפקיד מרכזי, בעדכונים עתידיים של המשחק.

התחושה שלי היא שהדרך הטובה ביותר ליהנות מהמשחק הזה היא לשחק בו עם חברים, שכן יש בו לא מעט רגעי מעבר ארוכים בין משימות ושטחים מתים שתצטרכו לעבור ממשימה למשימה בעודכם מנווטים במפה הענקית שיש בה לא מעט שטחים מתים ללא כל פעילות, כך שאם תשחקו בו לבד תרגישו שיעמום קל מפעם לפעם. המשחק הזה נבנה מראש לקבוצות, לכן הוא גם אונליין בלבד, כך שההמלצה הטובה ביותר עבורכם תהיה לא להילחם בזה ופשוט לעשות את זה, אם אתם כבר כאן.

בסופו של דבר, Ghost Recon הוא משחק יריות כיפי, ומזכיר באלמנטים רבים את קודמו בסדרה. למען האמת, זו ככל הנראה החוזקה האמיתית והיחידה שלו שתשאיר את מעריצי הסדרה והז’אנר גם הפעם, אחרי הכל, מרוצים. גם חובבי ז’אנר העולם הפתוח ימצאו כאן את האלמנטים המוכרים והאהובים, כמו גם את הקלישאות הקלאסיות של הז’אנר כמו משימות שחוזרות על עצמן כדי למלא שעות רבות יותר של משחק (בסך הכל 50 שעות). מוטב שתגיעו אל המשחק הזה ללא ציפייה לראות משהו שלא ראיתם בעבר, רק כך תיהנו באמת. זה אמנם לא הכותר שישאיר חותם של כבוד לסדרה, אבל מצד שני, עם כבוד לא הולכים למכולת.​

תודה לעדלי יונייטד על העותק לסקירה

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

עידו אלרון

הגב

8 תגובות על "שיחקנו ב-Ghost Recon החדש והאמת שאנחנו קצת מודאגים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שי ffd
Guest

איפגרודים? אולי כדאי שתשקיע קצת בלימודי עברית בבית הספר במקום לנסות להיות ‘כזה מגניב’?
מה רע בשיפורים, או אפילו בשדרוגים?

Someone
Guest

מה הקשר לעזעזל הם פשוט התכוונו שבעזרת כסף אפשר לקנות שיפורים של נשקים מה שעוזר לך לנצח ולעבור שלבים מה שנקרא pay to win שדרך אגב שיטה שגיימרים פשוט שונאים

Someone
Guest

מה הקשר לעזעזל הם פשוט התכוונו שבעזרת כסף אפשר לקנות שיפורים של נשקים מה שעוזר לך לנצח ולעבור שלבים מה שנקרא pay to win שדרך אגב שיטה שגיימרים פשוט שונאים

דג ברשת
Guest

שי, נא לאלקשקש ולעסוק בבלשנות. דבר לעניין, אם יש לך מה לומר. או לקנות…
בכתבה מאירים היטב את הדגש על שיטה של הכל קונים בכסף + חובה לשחק אונליין (נו טוב, בתקשורת, כדי שלא תעיר לי…).
אוי לנו ולכל עולם המשחקים אם השיטה תושרש גם בחברות אחרות !
זהו הסוף של משחקי מחשב – וחבל. לא רוצים שיטות כאלו !

שם
Guest

ברגע שאפשר לקנות התקדמות המשחק כבר מפסיד נתח של שחקנים שמראש לא יקנו את המשחק, ברגע שיש אפשרות כזאת אז בשלב כזה או אחר של המשחק, המשחק מאלץ אותך להשתמש בא

פיקסל 1
Guest

קראנו את הכתבה ואנחנו פחות מודאגים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: