רצינו לכתוב לכם ביקורת מקיפה על אחד המשחקים המצופים של השנה, אבל פשוט לא יכולנו

באמת שרצינו לשחק ב-Anthem, אחד המשחקים המסקרנים והמצופים של 2019. מבקר הגיימינג שלנו ביטל תוכניות, נפרד מהמשפחה ומהחברים, כיבה התראות בטלפון, התקין את המשחק… אבל ביקורת של ממש לא תקבלו כאן. המשחק פשוט לא עובד

בדרך כלל כשאנחנו מקבלים משחקים לסקירה מחברות שונות, זה קורה מספר ימים או שבועות לפני ההפצה לקהל הרחב. לכן, נוהגות החברות לצרף לו גם מסמך קצר עם רקע על המשחק, הסברים טכניים  ודיסקליימר שמזהיר שבמשחק עלולים להופיע כמה באגים מסויימים, שהחברה מודעת אליהם ועתידה לתקן אותם עד היום בו המשחק ישוחרר לקהל הרחב. לעיתים קרובות ישנה רשימה מסודרת של הבאגים הללו, שוב, כדי שנדע שלא מדובר במשהו ששחקנים באמת יחוו כאשר יורידו את המשחק. את מה שקרה עם Anthem, אחד המשחקים היותר מצופים של שנת 2019, לא יכולנו לצפות בשום צורה. 

עולה כמו המוצר הסופי, מרגיש כמו בטא

נתחיל בשורה התחתונה. את Anthem פשוט לא יכולנו לסקור כי לרוב הוא פשוט לא עבד. לא כי המשחק לא טוב או משהו, הוא באמת, פשוטו כמשמעו, לא עובד.

מה קרה כאן בעצם – הכל התחיל אי שם ביוני 2017, בכנס המשחקים הגדול בעולם, E3, שבו נחשף לראשונה טריילר גיימפליי מלא שהצליח להלהיב את כל עולם הגיימינג. סוף סוף, אחרי שנים בהם חברת EA נשענת על ריבוטים וחידושים של מותגים מוכרים כמו FIFA או באטלפילד – היא הציגה לעולם משחק מקורי, ולא סתם משחק – אלא כזה שנראה באמת מעולה. הטריילר והחלקים שנחשפו היו כל כך עוצמתיים שהם לוו בהייפ במשך חודשים שרק התגבר ככל שהתקרבנו לתאריך השחרור המיוחל.

ואז הגיעה שעת הבטא הציבורית, או הדמו אם תרצו. מקובל מאוד בעולם משחקי המולטיפלייר לשחרר גרסאת דמו קצרה למשחק מספר שבועות לפני תאריך השחרור הרשמי, אשר נותן לגיימרים אפשרות לטעום כמה שעות מהמשחק עצמו אבל בעיקר לתת לחברה העומדת מאחורי המשחק את האומדן והבדיקות הנחוצים להם לפני שחרור הגרסה הרשמית והסופית – כמו למשל האם השרתים יכולים לעמוד בעומס של מספר רב של השחקנים המשחקים בו זמנית ולפעמים גם את מנגנוני האיזון של המשחק. במקרה של Anthem, תוצאות הבדיקה הגיעו מהר מאוד. השרתים של EA קרסו טוטאלית באותה הדקה בה הדמו שוחרר לאוויר, וגם העובדה שגיימרים היו צריכים לקבל קוד מיוחד על מנת להפעיל את הדמו (והפילו שרתים רבים נוספים ב-EA), מה שאולי יכול היה להקל על השעות הראשונות למשחק – לא עזרה כאן. הדמו היה לא זמין למשך יותר מ-12 שעות ברצף, מותיר מאחוריו מיליוני איש מתוסכלים, והרבה שחקנים שרכשו את המשחק בהזמנה מוקדמת, וכעת חוששים שאולי הם לא מעוניינים במשחק.

האסון רק התחיל

חשוב לזכור. עדיין מדובר בעשרות מיליוני גיימרים שאוהבים את EA, סומכים עליה ורוצים להניח את ידם על המוצר החדש והמבטיח שלה. גם סאגת הדמו הייתה יכולה להיחשב כמעידה חד-פעמית ולהישכח מהר מאוד, שכן ברור היה שהמטרה העיקרית של EA היא לעבוד כמה שיותר קשה עד ליום הוצאת המשחק על מנת להוציא גרסה שמתקנת את כל מה שלא עבד בבטא. נקודת האל-חזור של EA התחילה כאן, ונראה היה שהאסון הקולוסיאלי הזה במונחי עולם הגיימינג רק התחיל בבעיות הקשות שחוו שחקנים בדמו.

עכשיו, חברות טובות וגדולות מ-EA דחו שוב ושוב כותרים מדהימים ומצופים לא פחות מ-Anthem, כי הן פשוט לא רצו לשחרר משחק לא אפוי לאוויר העולם. אבל EA בחרה שלא לעשות את המעשה האמיץ שהוא לחשב מסלול מחדש, ולכן היא המשיכה עם השקת המשחק, וכמו שכולכם יכולתם לנחש, הכל קרה שוב.

מכל עבר, אנחנו עדים לדיווחים מכל מדינה בה המשחק זמין, על כך שלא רק שהשרתים שלו קורסים, אלא אף גורמים לקונסולת המשחקים לקרוס לחלוטין ולאתחל את עצמה. דיווחים דומים, אך מעטים יותר במספר, הגיעו גם מבעלי קונסולות Xbox One ברחבי העולם. הדיווחים על בעיות ובאגים במשחק מציפים את הרשת עד רגעים אלו ממש והם נעים בין בעיות בסאונד, תקלות משחקיות, בעיות בממשק בניית הנשקים, דמויות שנעלמות או לא נטענות במשחק וגם זמני טעינה ארוכים ובעיות התחברות קשות עד כדי חוסר יכולת להיכנס לתפריט הראשי של המשחק ללא קבלת הסבר ברור למה. הכישלון הזה הוא כה גדול וכמעט חסר תקדים בהיקפו, שהוא הצית שמועות רבות כי סוני פשוט מוכנה להחזיר את הכסף לכל מי שרכש את המשחק ויבקש, בלי שאלות. מבדיקה שלנו, לא ברור מה העמדה של סוני בעניין בזמן כתיבת שורות אלו וייתכן כי היא כבר חזרה בה מהחלטתה או החליטה להמתין לעדכון גרסה נוסף של המשחק.

אז איך הוא בכל זאת?

ובכל זאת, למרות שלא מעט פעמים נזרקנו החוצה או פשוט לא יכולנו להיכנס אליו – עדיין הצלחנו לשחק מספר שעות ב-Anthem ויש לנו מה להגיד עליו.

מה שבולט יותר מהכל בשימוש ראשוני במשחק הוא החליפה שלכם (או ה-Javelin, כמו שקוראים לה במשחק), אותה תוכלו לשפר ולשדרג לאורך כל המשחק ולא רק ברמת הנשקים. חליפת הרובוט שלכם, או במילות המשחק הפרילאנסר שלכם, יכולה לעוף, והאמת היא שבכל פעם שתלחצו על הג’ויסטיק השמאלי בשלט והיא תתניע, אתם באמת תתרשמו. מפתחי המשחק עשו כאן עבודה טובה בכל הנוגע לתזוזת הדמות במרחב, התעופה יחסית חלקה ומרחב התמרון שלכם הוא מספק בהחלט במפה בה אתם נמצאים. גם אתגר ההכוונה במרחב נפתר בעזרת פתרון פשוט והוא סימנים על המפה המכוונים אתכם לאן לעוף על מנת להתקדם במשחק, וגם לזה חשוב לפרגן. זה כיף כמעט כמו סווינגינג ברחבי העיר בספיידרמן, אבל רק כמעט.

המשחקיות בסך הכל לא רעה בכלל, וזה נכון גם בכל מה שקשור לגרפיקה, שהיא נהדרת ומצליחה להחזיק בצורה מעולה גם את הבלאגן שקורה לפעמים על המסך כאשר הפרילאנסרים נמצאים בלב קרב עמוס. כל זה מרגש לטווח זמן מסויים, אך נתקל בבעיה מסויימת אחרי שתצללו עמוק יותר למשחק וברגע שתתרגלו לתעופה ותגיעו ליותר ויותר משימות: אחרי זמן מה אתם ככל הנראה תרגישו שהמשימות במשחק חוזרות על עצמן, ולא מעט פעמים תמצאו את עצמכם מרגישים שאתם עושים את אותו הדבר שוב ושוב. מעבר לכך, בחלק גדול מהמשימות לא תוכלו להתקדם בלי לסיים חלקים מעיקים כמו למשל מציאת 15 אוצרות ללא רמזים.

ובכל זאת, צריך לברך על פיתוח המשחק המקורי הזה שלגמרי יכול למלא את הייעוד שלו בעתיד עם העדכונים המתאימים. תעשיית הגיימינג סובלת ממחלת חידושים רבה מידי וכשכותר חדש לחלוטין שמתיימר להיות גדול יוצא לשוק, זה תמיד סימן טוב.

אז מה עכשיו?

נכון ליום כתיבת שורות אלו, EA הבטיחו כי בעוד שבוע ישוחרר עדכון גרסה לכלל הקונסולות אשר עתיד לתקן את כל הבאגים והתקלות של Anthem. בין אם אתם בוחרים להאמין או לחכות לכך או לא, ניתן להסיק מספר מסקנות מעניינות מהמקרה הלא שגרתי וכמעט חסר התקדים של המשחק הזה. נכון, גם סמסונג שרדה את סאגת הטלפונים המתפוצצים ואפל את אלו המתקפלים (לפני שזה הפך להיות פיצ׳ר), אבל תארו לכם שהן היו משחררות מכשיר סלולרי שלא מגיב ומכריזות כי הוא יעבוד לחלוטין רק בעוד שבוע, אחרי שכבר קניתם אותו.

רק לפני שבועיים סיפרנו לכם על משחק הבאטל רויאל שמאיים לעקוף את פורטנייט – Apex. נחשו מי המפיצה שלו. ניחשתם נכון, זאת EA. מצחיק לחשוב שדווקא משחק חינמי מצליח ליצור יותר הייפ ועניין מאשר משחק במחיר מלא, והוא לא רק מוצלח ממנו ברמת העניין, אלא גם בכל הנוגע למשחקיות וחדשנות כאשר Anthem פשוט מחוויר לעומת הביצועים ואהבת הקהל ל-Apex.

זה לא ש-Anthem לא יכול להיות משחק גדול ומצוין בעוד כמה חודשים, ואם תשאלו אותנו יש סיכוי סביר בהחלט שהוא גם ייהפך לכזה, וכל מה שנכתב עליו בשבועות האחרונים יהפוך להיסטוריה לא רלוונטית. ועדיין, זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מספרים לכם על עיגול פינות של EA, שהוציאה רק בשנה שעברה את FIFA 19 עם מצב מועתק לחלוטין מזה של השנה שלפניו, כולל באגים ושגיאות באנגלית. אנחנו מקווים שעכשיו, משהו משתנה קצת בתפיסה במשרדים של EA.

חברה אשר דורשת מחיר מלא על משחק לא יכולה להרשות לעצמה להוציא משחק כל כך לא יציב ולא גמור. מעבר לאחריות ולתדמית שיש לה מול קהל הצרכנים, היא ניצבת בפני לא מעט תחרות בשוק שרק הולך וגדל משנה לשנה. וככה, לא מנצחים את המערכה. ככה הופכים לפרילאנסרים.

המשחק ניתן לנו לסקירה באדיבות עדלי יונייטד

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

 

עידו אלרון

הגב

7 תגובות על "רצינו לכתוב לכם ביקורת מקיפה על אחד המשחקים המצופים של השנה, אבל פשוט לא יכולנו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עומרי
Guest

אנחנו שיחקנו באותו משחק? במחשב המשחק עובד נהדר, נתקלתי פה ושם בכמה באגים אבל לא משהו קיצוני מידי.. כן, הדמו קצת ייאש, אבל זה דמו. יש לי אותו גם על הפלייסטישן, עובד חלק לחלוטין, דווקא השרתים של סוני קרסו כשרציתי להוריד לפליסטישן לפני שבוע. אני בינתיים נהנה, זמני הטעינה לא כאלו ארוכים גם ללא הssd. נשמע כאילו אני קורא ביקורת על הדמו…

Person
Guest

כנראה ש”כתיבת שורות אלו” מתרחשת לפני חודש בערך, קצת אחרי פרסום הכתבה יצא פאטץ’ שמתקן המון המון באגים, ביניהם את עניין הקריסות (שלא היה ולא נברא, הם לא קיבלו אף דיווח של קונסולה שבאמת ניזוקה ומחקר נוסף יגלה לכם שמדובר בתופעה שבכלל יותר קשורה לקונסולה מלאנת’ם).

מאיר
Guest

המשחק הזה רץ פשוט זוועה על המחשב שלי, האופטימיזציה פשוט גרועה, ואין מה לדבר על המסכי טעינה. ממליץ למי ששם עין על המשחק לחזור ולבדוק אותו עוד שנה שנה וחצי בתקווה שהוא יהיה עדיין נתמך.

ג\'ון
Guest

יש הסבר אחד לכל זה.
סקיינט

אורי
Guest

חחחחחחחחחח

דעה
Guest

ג’ון קונור?
אמא מחפשת אותך

DDDD
Guest

אחד המשחקים הכי משעממים ששיחקתי, לא ממליץ לאף אחד להשקיע או לחשוב על המשחק הזה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל