גרטנר: ב-2015 נראה עלייה משמעותית בחיפוש מבוסס ענן – יסייע לקבלת תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר

פייסבוק מהווה כלי לשיפור תוצאות החיפוש באמצעות מעקב אחר העדפות הגולשים. עד סוף 2015 יותר מ-20% מכלי החיפוש החיצוניים יכללו הקשר שנאסף בענן, לעומת 2% עד סוף 2010. הטמעת חיפוש בענן תחסוך לארגון זמן וכסף ותביא להתייעלות תפקוד העובדים

על פי גרטנר (ניו יורק: IT), חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית בתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT), חברות יכולות לשפר באופן ניכר את רלוונטיות תוצאות החיפוש שעובדיהן מריצים – הן בתוך הארגון הן מחוצה לו – על ידי שילוב שירותים מבוססי ענן עם שירותים מודעי-הקשר (context-aware).

גרטנר צופה כי בסוף 2015, יותר מ-20% מכלי החיפוש החיצוניים יכללו הקשר שנאסף ממקורות בענן – עלייה לעומת 2% עד סוף 2010.

וויט אנדרוז, סגן נשיא למחקר בגרטנר: “ההקשר יכול לתגבר את רלוונטיות החיפוש, ועובדה זו מקנה למחשוב הענן ערך מוסף בעיקר עבור חברות המספקות מידע לעובדים או לקוחות באמצעות חיפוש מקוון. מנהלי מסחר מקוון, מהנדסי אינטגרציה, מתכנני ארכיטקטורת אינטרנט ואנשי שיווק יצטרכו להבין את האופן בו מחשוב הענן ותהליכי החיפוש משתמשים במידע המוגדר ‘תלוי-הקשר’. מנמ”רים וסמנכ”לי טכנולוגיות יכולים להפיק ערך מתובנות אלו.”

בטווח הקצר, יחוו ארגונים רבים את הערך המוסף שבהעברת תהליכי החיפוש שלהם באינטרנט למודל הכולל שירותים מבוססי ענן, ועד 2015 יביאו ההתפתחויות בשוק לעלייה במוכנות לחיפוש מבוסס ענן.

“בעבר, החיפוש נוהל בתוך הארגון ומנהלים נרתעו מהאפשרות כי ייצא החוצה מהארגון וייכנס לענן, מכיוון שהאינדקסים בהם משתמשים מנועי החיפוש לאיתור התוצאות כוללים גם מידע רגיש כמו אימיילים ונתונים שניתן לגלות תוך כדי חיפוש. כיום, הנטייה הגוברת לאפשר למידע רגיש כניסה לענן משנה את התייחסותם של המנהלים כלפי אפשרות זו”.

בנוסף על יתרונות רגילים של תמחור משופר והקלה בעומס התעבורה בעת ביצוע חיפוש, מאפשר מחשוב הענן דיוק משופר בתוצאות החיפוש עצמן, באמצעות אספקת רמזים תלויי הקשר.

אנדרוז ממשיך: “אופטימיזציית החיפוש באמצעות יישום יעיל של הקשר הוא בעל ערך בעיקר לשם ביצוע שיפורים ברמת הדיוק של התוצאות. היכרות עם תפקידו של מבצע החיפוש בחברה, מיקומו וסוג הקשרים שהיו לו עד כה על מנוע החיפוש – כל אלה משמשים לאספקת תוצאות חיפוש משופרות. שילוב ערך שירותי הענן עם ערכו של ההקשר מכיל את האפשרות לשפר אף יותר את רלוונטיות תוצאות החיפוש. שיפור כזה מפחית את כמות הזמן הנדרשת להגיע לתוצאה המבוקשת, ומגדילה את ערך החיפוש, ואלה בתורם מסתכמים בשיפורים ניתנים לכימות, באופן בו עובדים מסוימים – כמו נציגי שירות לקוחות או מנהלי רכש – מנהלים את עבודתם”.

אתרי רשתות חברתיות מהווים מקור אפשרי נוסף לשיפור תוצאות החיפוש. פייסבוק למשל מציע היום כלי המאפשר למשתמשים להשתמש בפרופיל שלהם בכל האינטרנט, ובכך עונה על השאיפה ליצור זהות ניידת – שאיפה אותה ביקשו למלא אתרים רבים ברשת. עובדה זו מאפשרת למעשה שיפור של החיפוש ברשת, בהתאם להעדפות ברורות מצד המשתמש לגבי מה שמעניין אותו ומה שמעניין את החברים ברשת החברתית שלו.

“בנוסף על ההבטחה לתמחור נמוך יותר, הענן מציע מידע שיכול לשמש ליצור שאילתות מתוגברות אשר ישפרו משמעותית את תוצאות החיפוש” – אומר אנדרוז. הענן מציע גם מקור מידע עשיר העוזר בקביעת הקשר רלוונטי עבור מבצעי חיפוש. הקשר כזה יכול להיות בעל רמת רגישות גבוהה, כמו מצבו של מטופל בבית חולים כשהמידע נשאב ממקור נתונים נפרד, או לחילופין – בלתי ניתן לאיתור, כמו בשעה בה משתמש נמצא קרוב לבית קפה מסוים ברחוב עמוס.”

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: