מחקר: גיימרים מחליטים מהר יותר

משחקי מחשב הם לא בזבוז זמן. לפחות לא משחקי הירי והמשחקים הדורשים תגובה מהירה וקבלת החלטות מושכלת וזריזה. מחקר חדש מוכיח שלגיימינג יש יתרונות באימון המוח לקבל החלטות מדוייקות ומהירות יותר

מסתבר שבניגוד למה שההורים שלנו נהגו להטיף כשהינו ילדים, משחקי מחשב אינם ביזבוז זמן: לאנשים המשחקים משחקי מחשב באופן קבוע, יש מהירות תגובה משופרת ויכולת לקבל החלטות באופן זריז ומדויק יותר מאילו שלא. זאת על פי עבודת המחקר של מחלקת “המוח והראייה” באוניברסיטת רוצ’סטר בניו-יורק, החוקרת את השפעתם של משחקי מחשב על יכולות המוח האנושי.

על פי המחקר, גיימרים המשחקים במשחקים בעלי פעילות גבוהה כגון משחקי יריות בגוף ראשון (FPS) למעשה מאמנים את יכולתם לנתח מידע חושי במהירות גבוהה ומדוייקת יותר. הפסיכולוגית דפנה בוולייר מציינת שההשפעה ניכרת באופן דומה על שני המינים.

לשחק עם המוח

“מה שמפתיע בתוצאות מחקר שלנו זה שמשחקי פעולה משפרים את יכולת הסקת המסקנות עבור מצבים הסתברותיים לא רק עבור פעילות גיימינג, אלא שגם עבור פעילויות לא קשורות ודי משעממות”, מוסרת בוולייר. שלא כמו משחקים איטיים יותר המספקים פתרונות צפויים מראש, משחקי פעולה מציגים מצבים ואתגרים בלתי צפויים המשתנים באופן חד ומהיר. בוולייר משערת שצבירת ניסיון בסביבה מסוג זה תורמת לשיפור ביכולת הניתוח והסקת המסקנות של מצבים הסתברותיים.

קבוצת החוקרים הריצה ניסוי שבו השתתפו 11 גברים שדיווחו ששיחקו במשחקי פעולה לפחות חמישה פעמים בשבוע במשך השנה האחרונה ו-12 גברים שלא שיחקו במשחקי מחשב כלל במשך השנה שחלפה. הגילאים בשתי הקבוצות סבבו את גילאי 19-20. לגברים בשתי הקבוצות הוצג ניסוי שבמהלכו ניתנו להם שתי שניות להקיש על מקש שיצביע על כיוון התנועה של קבוצת נקודות על המסך. רמת הקושי השתנתה במהלך הניסוי, כך שלפעמים קבוצת הנקודות כולה זזה לכיוון אחד, ולפעמים רק חלקה זז לכיוון מסויים.

בעוד ששתי הקבוצות ענו באופן דיוק דומה, הגיימרים הגיבו למבדקים בזריזות רבה יותר מהקבוצה שלא משחקת. לגיימרים היה גם יתרון משמעתי בבדיקות השמיעה אשר במהלכן הנבדקים התבקשו להחליט אם הצלילים הנשמעים באוזניות שהם חבשו מגיע מצד שמאל או ימין.

לא כל משחק

בניסוי נוסף שהקבוצה של בוולייר הריצה השתתפו 14 נשים ו-11 גברים שדווחו שלא שיחקו משחקי מחשב במהלך השנה האחרונה כשהגיל הממוצע של המשתתפים היה 26. המשתתפים חולקו לשתי קבוצות. האחת כללה 7 נשים ו-7 גברים שקיבלו את המשימה לשחק בשני משחקי פעולה למשך תקופה, ולהשלים 50 שעות גיימינג עם לא יותר משעתיים של משחק ביום. הקבוצה השניה, שהורכבה מ-7 נשים ו-4 גברים, קיבלה משימה דומה, אך המשחק שנאמר להם לשחק כלל שליטה בחייהם של דמויות משחק ווירטואליות בשביל להשלים משימות (בדומה לסימס).

שתי הקבוצות הציגו שיפור ביכולת המשחק שלהם בתום הניסוי, אבל שחקני משחקי הפעולה שוב הציגו שיפור ניכר במהירות התגובה לניסוי הנקודות לעומת קבוצת שחקני הסימס, למרות שאלו הציגו רמת דיוק דומה.

אור בוטון

גיק וגיימר מהסוג הישן שזוכר ימים טובים יותר. תושב קבע בכפר הגלובלי של הרשת ואובססיבי לגבי טכנולוגיה, חדשנות ותרבות רשת. בעל חיבה בלתי מובנת למציאות מדומה וכל הקשור בכך.

הגב

1 תגובה על "מחקר: גיימרים מחליטים מהר יותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חן
Guest

אהבתי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: