פורסקוור: החיים מעבר לצ’ק-אין

לאחר יותר משנתיים מאז היווסדה ועם 15 מיליון משתמשים, פורסקוור מתכוננת לשלב הבא בחיי האפליקציה. אך, לאן הצ’ק-אין מוביל את החברה?

מקור: תמונת מסך מאתר החברה

פורסקוור (Foursquare), החברה שהביאה לנו את האפליקציה הסלולרית לעשות צ’ק-אין בכל מקום בו אנחנו נמצאים במרחב (זכרתם לעשות צ’ק-אין הבוקר?), מתכוננת לשלב הבא בחייה המסחריים. במסגרת האבולוציה שעוברת החברה, בכוונתה לנצל את הידע הרב שצברה כדי להעניק לכם שירותי ערך מוסף לפי צרכיכם.

15 מיליון משתמשים

החברה, שחגגה לאחרונה שנתיים להיווסדה, נמצאת בפרשת דרכים. עד כה הצליחה החברה לסחוף אחריה כ-15 מיליון משתמשים. אבל לא כל המשתמשים הללו משתמשים באפליקציה בדיוק באותו האופן אותו חזו המייסדים עם היווסדה של החברה. לאחרונה, החברה שמה לב לקבוצה משמעותית בקרב המשתמשים שמגיעה אל האפליקציה לא במטרה לעשות צ’ק-אין, ובכך לייצר תכנים ומידע עבור פורסקוור, אלא כדי לצרוך תכנים בעצמה.

את צריכת התכנים יכולים המשתמשים לעשות באמצעות התכונות החדשות שנוספו לאפליקציה. אלה מאפשרות למשתמשים לבדוק האם מישהו מחבריהם פרסם המלצות או מידע אחר על בתי-עסק ואטרקציות לגבי האזור שבו הם נמצאים. בדיקות אלו וקריאת התכנים שחבריהם כתבו אינה מחייבת את אותם המשתמשים ביצירת תוכן משל עצמם, אפילו לא צ’ק-אין.

בריאיון ל-Wall Street Journal סיפר מנכ”ל החברה דניס קרוולי (Dennis Crawley), כי החברה מודעת לשינויים הללו ולאחרונה הבין שעליו להפוך את צריכת המידע בפורסקוור לחלק משמעותי יותר מחוויית השימוש. כעת, לאחר שהצטברה כמות משמעותית של מידע שהזינו המשתמשים, החברה פונה לעשות בו שימוש.

תוכן גולשים

בשלבים הראשונים, יש לקוות שהחברה תמשיך לפעול במודל משולב, בו היא ממשיכה לעודד תוכן גולשים. תוכן זה הוא הערובה היחידה שיש לחברה שהמידע שבידיה עדכני ורלוונטי, שכן ביקורת בפורסקוור על מסעדה יכולה להתיישן ולהפוך ללא רלוונטית תוך חודשים ספורים, אם למשל אותו מקום נסגר או מחליף בעלות ויתר המבקרים לא מעדכנים את המידע.

בהקשר זה יש להזכיר את אחת ממתחרותיה של פורסקוור, Gowalla, אשר נרכשה על-ידי פייסבוק. השבוע הודיעה החברה רשמית על סגירת שעריה. לאחר מיזוג הטכנולוגיה והשירותים של Gowalla לתוך פייסבוק, הופכת פורסקוור לא רק לשחקנית המרכזית בתחום, אלא גם לאחת המהמרות הגדולות על הצלחתו.

וידאו: פורסקוור מגדירה את עצמה

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: