חדש: המצלמה בחנות תזהה אתכם ותבצע צ’קאין אוטומטי

חברת פרסום השיקה שירות בטא חדש, המאפשר למשתמשים להתחבר ולבצע צ’ק אין באמצעות מצלמה, המזהה את תווי הפנים שלהם

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

סוכנות פרסום אמריקאית החלה להציב מצלמות מיוחדות מחוץ למספר בתי עסק בארצות הברית, המסוגלות לזהות את תווי הפנים של העוברים ושבים ולבצע עבורם צ’ק אין בפייסבוק לצד הזמנה למבצעים רלוונטים. האם מדובר בכלי פרסומי חדש ומהפכני, או בדרך חדשה לעקוב אחר הרגליהם של המשתמשים, גם כשהם מחוץ לרשת החברתית?

הטכנולוגיה כבר כאן

סוכנות הפרסום Redpepper החלה לבחון את שירות הבטא שלה, הנקרא FaceDeals. השירות הוא למעשה מצלמה, הממוקמות מחוץ למספר בתי עסק ומסוגלת לזהות את תווי הפנים של העוברים והשבים – ולבצע עבורם צ’ק אין בחנות אליה בחרו להכנס, תוך כדי הצעת עסקאות נוספות באיזור, המתאימות לתחומי העניין שלהם ונשלחות ישירות אל הסמארטפון שלהם.

כמובן שעל מנת להפעיל את השירות, יהיה על המשתמש לאשר את השימוש בפרטי החשבון שלו – כאשר הזיהוי בפועל יתבצע רק בתנאי שישנן תמונות מתוייגות של המשתמש, כך שיהיה אפשר לזהות אותו. טכנולוגיית זיהוי הפנים ממפה את תווי הפנים של המשתמש על מנת לבצע זיהוי וודאי, בדומה לטכנולוגיה שמציגה Face.com, אותה פייסבוק רכשה לפני כחודשיים.

סוכנות הפרסום מבהירה כי האפליקציה והטכנולוגיה פותחו בצורה עצמאית על ידה, ללא שום שיתוף פעולה או קידום מצד פייסבוק. FaceDeals פשוט משתמשת במשאבים שמציעה הרשת החברתית כדרך לזיהוי ומיפוי המשתמשים, באמצעות המידע אותו בוחרים לחשוף. Redpepper מוסיפה כי לדעתה מדובר בטכנולוגיה שיכולה לעזור ללקוחות ולעסקים לנצל את המירב מפייסבוק ולהפוך ליעילים יותר בכל הנוגע לתחום הפרסום.

להשתמש או להמנע?

במידה וגם אתם תוהים אם אכן מדובר בהתפתחות טכנולוגית בלתי נמנעת, או בצורה חדשה בה יכולה פייסבוק לחדור לפרטיות שלכם, הפעם מדובר במהלך קצת יותר מסוכן, שכן פייסבוק אינה חלק מהמיזם החדש וכלל המידע שתסכימו לחלוק, למעשה יגיע לחברת צד שלישי, העוסקת בפרסום. Redpepper מבהירה כי בסך הכל משתמשת במשאביה של הרשת החברתית על מנת לזהות את המשתמשים, אך המידע המועבר, העסקאות המוצעות וזיהוי הפנים שלכם – מגיע ישירות אליה, או ישירות אל המפרסמים עמם בוחרת לעבוד.

ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מהדמיון בין הלוגו שבחרה עבור FaceDeals לזה המקורי של פייסבוק, כך שכשמשתמש ממוצע ילך ברחוב ויראה הצעה לחבר את חשבון הפייסבוק שלו על מנת לעשות צ’ק אין, ייתכן כי לא יחשוב פעמיים לפני שיחליט לשתף את המידע שלו. אך מנסיון העבר שלנו עם פייסבוק, סביר להניח שמהר מאוד היא תבחר ‘להשבית’ את השירות, בגלל הפרת זכויות יוצרים כאלה או אחרים.

ובכל זאת, אם הייתה מוצגת לכם האפשרות להתחבר אל חשבון הפייסבוק שלכם באמצעות מצלמה המזהה את תווי הפנים שלכם, האם הייתם מאשרים את השימוש, או שהייתם מעדיפים להמנע מכך?

וידאו: Facedeals – Check-In with Your Face

חן אידן

אוהבת גאדג’טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

6 Comments on "חדש: המצלמה בחנות תזהה אתכם ותבצע צ’קאין אוטומטי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Maya Ekron
Guest

מצד אחד הרעיון ממש מגניב, מצד שני זה נראה כמו פתח למיליון פרסומות מציקות ולחדירה רצינית לפרטיות

Nadav Dov Cohen
Guest

The big brother is watching…

מור
Guest

זה נותן פתח לזה שיציפו אותנו בפרסומות

רועי
Guest

מזעזע. הייתי נמנע מלהכנס למקום שמותקנת בו מצלמה כזו.

אירית עדני
Guest

כמה עוד אפשר לחדור לפרטיות? מי בכלל צריך את זה? אני לא נאיבית, אבל, באמת….

Lior Ferdman
Guest

אף אחד לא באמת יוריד את האפליקציה וירשם לה, זה יותר מתאים לשעון נוכחות של עובדים , או של מכירת כרטיסים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: