פייסבוק בוחנת פיצ׳ר חדש ומסקרן לשיתוף התמונות שלכם

הפיצ’ר החדש אותו בוחנת הרשת החברתית יאפשר לכם ליצור מצגות הכוללות תמונות וסטטוסים מהטיול האחרון שלכם, לשיתוף מהיר עם חבריכם

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

כיאה לחברה שמזמן העבירה את המיקוד שלה אל שיתופים וויזואלים כגון תמונות וסרטונים, מגיע כעת הפיצ’ר שיאפשר למשתמשים להפוך את הטיולים האחרונים שלהם למצגות מושקעות במקום אלבומי תמונות ארוכים ומייגעים.

מאלבום תמונות ליומן מסע מקוון

במהלך הימים האחרונים החלה להופיע האופציה החדשה בקרב מספר משתמשים מצומצם, עם התמקדות על משתמשי המובייל. הפיצ’ר, שכרגע נקרא Slideshow, מציע לאגד את כל התמונות והסטטוסים מטיול מסויים על מנת להפוך אותם למצגת מושקעת, המתמקדת בנקודות החשובות (Highlights) של הטיול.

כלומר, אם לאחרונה טיילתם ביוון לרגל ראש השנה, או שאולי רק לפני חודש חזרתם מטיול ״תאילנד 2014״ שלכם, הרשת החברתית תדאג להציג לחבריכם רק את המידע הדרוש, בצורה תמציתית ומקוצרת. ככל הנראה, על מנת לאגד את המידע יהיה עליכם לאפשר את זיהוי המיקום שלכם בכל פעם שתפרסמו סטטוס או תמונה, לצד כמובן פרסום עדכונים שוטפים מהחופשה שלכם.

המצגת עצמה מציגה תמונת קאבר עם כותרת המתארת את הטיול, מוסיפה את מיקום האיזור על המפה (כשבחלק מהמצגות ניתן לראות אנימציה שלוקחת את המשתמש ממקום מגוריו אל האיזור בו טיילתם) וכמובן, מציגה סטטוסים ותמונות עיקריים מהטיול, ולא את כל 236 התמונות שהעלתם. ניתן לערוך את כותרות המשנה ולסמן את המיקום המדוייק בו הייתם על גבי המפה, אך אינכם יכולים לשנות או לערוך את הסטטוסים או את תיאורי התמונות.

בניגוד לכלים דומים הקיימים בשוק, כאן פייסבוק מעוניינת לחסוך מהמשתמשים את “העבודה הקשה” של בחירת הסטטוסים או התמונות המעניינות ביותר, כשהמצגת נוצרת בצורה אוטומטית ללא אינטרקציה מצד המשתמשים. מדובר על קונספט דומה ל-Year in Review אותו מציגה הרשת החברתית בסוף כל שנה, רק שבמקום לאסוף מידע על תקופת זמן ארוכה במיוחד, כאן ההתמקדות היא על הטיול האחרון שלכם.

מספר המשתמשים המועט שכבר זכה להתנסות בפיצ’ר החדש מוסיף כי קיימת האפשרות לשתף את ה-Slideshow עם חבריהם, אך בהתחשב בעובדה שמדובר על מוצר המצוי בבדיקה, אין זה מפתיע שאפשרות זאת אינה עובדת, לפחות לא בשלב זה.

השראה מגוגל פלוס

במידה והרעיון הטרי של פייסבוק נשמע לכם כמו קונספט מעניין, בוודאי תשמחו לגלות שתוכלו ליצור מצגות מושקעות של הטיולים האחרונים שלכם כבר עכשיו, בעזרתה האדיבה של גוגל. לפני מספר חודשים הציגה החברה את פיצ’ר ה-Auto Awesome Stories שלה למשתמשי אפליקציית אנדרואיד של גוגל פלוס, במסגרתו מאפשרת למשתמשים לאסוף תמונות, סרטוני וידאו ומקומות שונים אל Travelogues. כפי שאתם יכולים להבין, מדובר על קונספט דומה שנועד לעזור למשתמשים לשתף את חוויות הטיול שלהם בצורה יותר ויזואלית ונוחה מאשר אלבום תמונות ארוך ומעייף.

פייסבוק התלהבה מהרעיון ככל הנראה וכעת רוצה להציע את הפתרון שלה, או לפחות לבדוק האם המשתמשים אכן מתלהבים מיצירת מצגות המבוססות על הטיולים השונים שלהם, או לא. עבור פייסבוק מדובר בתהליך שגרתי, במסגרתו מתנסה עם רעיונות חדשים ובוחנת האם המשתמשים מתלהבים מהם, או לא. כלומר, ייתכן שגם הרעיון הנוכחי ייגנז במידה והמשתמשים לא יביעו עניין, או לחילופין יהפוך לאחת מנקודות העניין העיקריות ברשת החברתית.

בשורה התחתונה, עם כל הכבוד למאבק בין גוגל לפייסבוק, אנו בטוחים שאף אחד מהצדדים הללו לא יצא מפסיד מהפיצ’ר הנוכחי, כשהיחידים שיש להם מה לאבד הם המשתמשים. כלומר, על מנת ליצור מצגות מהטיול האחרון שלכם המשמעות היא שיהיה עליכם להעלות תמונות, סטטוסים ומיקומים מדוייקים אל רשת חברתית פומבית ולשתף את המידע עם חבריכם.

אנו לא בטוחים עד כמה תרצו שתמונות הביקיני שלכם יסתובבו בין מכרים שכבר שכחתם שהוספתם, כך שאנו מקווים שפייסבוק תדאג לשים דגש לא רק על יצירת מצגות מושקעות, אלא גם על שמירת הפרטיות של המשתמשים, עד כמה שאפשר כמובן.

וידאו: Facebook slideshow feature, Android app version

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "פייסבוק בוחנת פיצ׳ר חדש ומסקרן לשיתוף התמונות שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בשן
Guest

לגנוב רעיונות מגוגל – מילא.
הגיע הזמן שפייסבוק תפסיק לפגוע פגיעה אנושה באיכות התמונות שמעלים אליה. מה הטעם בלעשות דברים מגניבים עם תמונות באיכות כ”כ ירודה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: