פייסבוק משנה שוב את דף הבית

פייסבוק מורידה את נגן המוזיקה הרשמי שלה ומעבירה את המודעות לחלקו העליון של האתר, ללא כל התראה. האם היא יכולה לעשות ככל העולה על רוחה והמשתמשים יקבלו זאת בשקט?

מקור: צילומסך

ללא שום הודעה מראש, פייסבוק הסירה את נגן המוזיקה המוטמע באתרה. כמו כן, שינתה עבור חלק מהמשתמשים את אופן תצוגת דף הבית והעבירה את הפרסומות למיקום מרכזי ועליון. נשמע מוכר?

מוזיקה : בסטרימינג

פייסבוק הסירה את נגן המוזיקה הרשמי שלה מדפי אמנים ברחבי הרשת החברתית, ללא שום הודעה מראש. אמנם יישום המוזיקה היה בשימוש רק על ידי כ-5,000 משתמשים חודשיים, כך שהסרתו עברה בשקט יחסי ולא יצרה התנגדות. נדמה כי החברה מעוניינת לשים את כל הביצים שלה בסל אחד ולהפוך את כלל שירותי המוזיקה באתר לסטרימינג.

מאידך, אמנים שהשתמשו בנגן המובנה, התעוררו לראות כי הוסר לחלוטין מהאתר, מהלך שהעלה שאלות ותהיות – שנענו בדף העזרה באתר הרשמי, בו נכתב כי הנגן יוחלף בדרכים יותר טובות לשתף מוזיקה. אם למשתמשים אין כוח או רצון להמתין, פייסבוק הציעה מספר אלטרנטיבות עבורם שניתן ליישם כבר עכשיו, ביניהן האפשרות לפרסם סרטוני מוזיקה ישירות על הקיר שלהם, להשתמש באפליקציות צד שלישי או פשוט להמתין להודעה רשמית אודות נגן חדש.

במילים אחרות, פייסבוק לא מאפשרת יותר העלאה של מוזיקה לשרתיה ומעדיפה לעבור לתמיכה מלאה של שירותי סטרימינג ובכך להדק את שיתוף הפעולה העתידי שלה עם Spotify, עליו הכריזה במסגרת כנס f8 שנערך לפני כחודשיים.

עדכונים בזמן אמת – פייסבוק משנה את דף הבית

עוד עדכון שפייסבוק החלה לגלגל במהלך הימים האחרונים, הוא שינוי עיצובי של דף הבית, שוב – בו מופיעות פרסומות בצדו העליון הימני של המסך, במקום עדכוני הטיקר מחבריו של המשתמש. מבחינת החברה, מדובר במהלך שיכול לגרום למשתמשים ללחוץ על יותר פרסומות ולהגביר את החשיפה שלהן, בניגוד לעיצוב בו הופיעו בתחתית העמוד וחלק נרחב מהמשתמשים פשוט לא שמו לב אליהן.

העיצוב החדש הוא נסיוני ועדיין לא ידוע אם תחליט פייסבוק ליישם את העיצוב החדש לכלל משתמשיה או להשאיר את העיצוב הנוכחי. במידה ואכן תחליט להעביר את הפרסומות למקום כה מרכזי, תוכל לגבות יותר מהמפרסמים, להציע להם הרבה יותר חשיפה ממה שמקבלים כיום ובכך כמובן להרוויח יותר בעצמה.

אין ספק שהשינויים החדשים של פייסבוק נובעים בעיקר מהרצון להרוויח מהמוצר ולהפוך לרשת חברתית רווחית ומשתלמת עבור כולם, בין אם מדובר במשתמשים או בלקוחות. נדמה שלמרות התחרות הקיימת עם גוגל פלוס, פייסבוק צברה מעט יותר בטחון וחוזרת לאופן הפעולה הקודם שלה, בה היא מבצעת שינויים על דעת עצמה ללא התחשבות ברצון המשתמשים. אך האם היא תוכל להמשיך כך לאורך זמן?

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

5 תגובות על "פייסבוק משנה שוב את דף הבית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עמית
Guest

בניגוד לסטיב ג’ובס, שכידוע עשה סקר משתמשים לפני כל מוצר וגרסאת תכנה, ושאל אותם מה הם רוצים?

Hagai Pipko
Guest

Good one!

יעל
Guest

נכון. גם גוגל לצורך העניין לא מודיעה לפני שהיא עושה שינויים בעיצוב, או youtube שהחליפו את העיצוב והממשק בעקבותיה. לזכותן יאמר שהן מאפשרות לחזור לעיצוב הישן כל הזמן.

משה
Guest

מה עם הפרופיל החדש ?? מתי ישימו אותו לכולם ?

עופר
Guest

כעס והתמרמר על השינויים החדשים > התרגל לשינויים החדשים > הלל את השינויים החדשים
Repeat forever.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: