ממשק ההודעות החדש של פייסבוק יצא לדרך

חודשיים לאחר שהכריזה על שינוי ממשק ההודעות שלה, החלה פייסבוק בהפצה שקטה של השדרוג החדש. אז מה מחכה לכם, ומה המטרה העומדת מאחורי השינוי הנוסף?

מקור: יח”צ

לאחר שהכריזה פייסבוק כי מתכננת לשנות את עיצוב ממשק ההודעות שלה, החלה כעת לגלגל את השינויים למספר מצומצם של משתמשים ברשת החברתית. שינוי הממשק מלמד כי פייסבוק מעוניינת להציג למשתמשים איימיל אלטרנטיבי ונוח יותר לשימוש.

בקרוב אצלכם

בחודש אוגוסט האחרון, הכריזה פייסבוק כי היא מתכננת לבצע שינוי משמעותי לממשק ההודעות שלה, שיכלול תצוגת הודעות המזכירה את זו של אאוטלוק, כאשר תמונות ופרטי המשתמשים מופיעים בצידו השמאלי של המסך, ובצידו הימני פרוסות התכתובות עמו. בנוסף, הצהירה החברה כי היא מתכננת לשפר גם את פונקציית החיפוש, שתאפשר למשתמשים למצוא הודעות לא רק על פי שמו של המשתמש, אלא גם באמצעות חיפוש מילות מפתח ואף תציע קיצורי מקלדת לחיפוש וניווט מהיר בין ההודעות.

לצערם של המשתמשים, או אולי לרווחתם, פייסבוק לא הודיעה מתי שינוי זה צפוי להגיע אל כלל המשתמשים ברשת החברתית. אך אתמול (ד’), פרסמה חברת השיווק הדיגיטלי Interactive Swim טיזר מ-ממשק ההודעות החדש, בתוספת הודעה קצרה המעידה כי הפלטפורמה החדשה בדרך, והחברה היא חלק מיוחד מההפצה המוקדמת של המוצר.

התמונה שפרסמה החברה מציגה את ההודעה שהמשתמשים יקבלו לאחר השדרוג לממשק החדש, כאשר החברה מוסיפה את השינויים המשמעותיים בהם נתקלה, הכוללים אפשרות לשלוח הודעות לכל מי שאתם מכירים, ולא רק לחבריכם בפייסבוק, להוסיף תמונות ואמוטיקונים להודעות שלכם ועוד.

כתוצאה מכך ניתן להבין כי פייסבוק מתחילה לשחרר את העדכון, גם אם למספר מצומצם של משתמשים, וזה רק עניין של זמן עד שגם אתם תוכלו להנות – או לסבול ממנו. דובר מטעם פייסבוק אישר כי החברה אכן החלה לשחרר את העדכון והוא עתיד להגיע לכלל המשתמשים ברשת החברתית, אך לא הגדיר את מסגרת הזמנים של פעולת ההפצה.

מקור: Interactive Swim

גוגל, מאחורייך

העיצוב החדש של פייסבוק, יחד עם העובדה שיגיע בסופו של דבר למיליארד משתמשים, יציע ממשק נוח וזמין במיוחד לשליחת הודעות ועלול לפגוע משמעותית בג’ימייל, או כל שירות מייל אחר. בעוד שהתגובה הראשונית של רובנו היא גלגול עיניים ולטעון כי “אין סיכוי שפייסבוק תהיה טובה יותר מג’ימייל”, המספרים מדברים בעד עצמם:

על פי מכתב שפרסם לארי פייג’ באפריל 2012, לג’ימייל 350 מיליון משתמשים “בלבד”, באירוע שערכה פייסבוק לפני כשנתיים, הצהיר מארק צוקרברג כי מתוך 500 מיליון המשתמשים שהיו ברשת החברתית בזמנו, חצי מהם, כ-350 מיליון, משתמשים בשירותי ההודעות של החברה. אם לסמוך על קצב הגדילה המשמעותי של הרשת החברתית, ועל העובדה ששירותי הצ’אט הם למעשה שירותי ההודעות של החברה, ניתן להניח כי כבר עכשיו שירותי ההודעות שלה משרתים יותר משתמשים מאשר ג’ימייל.

אך בסופו של יום, האם תרגישו בנוח להתכתב עם המעסיק הפוטנציאלי או הקיים שלכם באמצעות מייל המסתיים ב-Facebook.com? והאם העובדה שאותן הודעות זמינות ופתוחות לפייסבוק, ולכל מי שרק תרצה לשתף, יגרמו לכם לחשוב פעמיים לפני שתשלחו מייל לאתר המזמין כלות מרוסיה?

אם נכון לעכשיו התשובה שלכם היא כן ותעדיפו שלא ליישם את השירות החדש, אתם ככל הנראה חלק מרוב המשתמשים ברשת החברתית. אבל מי יודע, אולי בעוד מספר שנים מהיום שירות ההודעות הנ”ל יהיה מה שיציל את פייסבוק, ויצליח להשאיר אותה בעניינים לעוד כמה שנים טובות – ואפילו יעזור לה להמשיך ולצבור עוד משתמשים.

לנו, בכל מקרה הפך השירות לזמין כבר לפני מספר שבועות והוא בהחלט נוח הרבה יותר אך לא בטוח שנחליף את ג’ימייל בשלב זה למרות הממשק החדש.

ממשק ההודעות החדש. מקור: יח”צ

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "ממשק ההודעות החדש של פייסבוק יצא לדרך"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
michal_moreno
Guest

ממשק ההודעות החדש של פייסבוק יצא לדרך http://t.co/mxGFcJKG

wpDiscuz

תגיות לכתבה: