רגע לפני ההכרזה מחר: מה פייסבוק מתכננת לנו?

רגע לפני אירוע ההכרזה החגיגי של פייסבוק, שמועות ודיווחים שונים מנסים להבין כבר עכשיו מה היא מתכננת, וכמה זה עתיד לעלות לנו

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

בסוף השבוע שעבר שחררה פייסבוק הזמנה לאירוע הכרזה חגיגי, שעתיד להתקיים מחר (ה’) בחמש בערב שעון ישראל, אותו מיתגה תחת הסלוגן “בואו לצפות במראה חדש לניוז פיד”. רגע לפני פתיחת הדלתות, אתרי האינטרנט עובדים במרץ במטרה לנסות ולהבין כבר עכשיו מה הרשת החברתית הגדולה בעולם מתכננת עבור משתמשיה – ואנו מציגים לכם את רשימת הדיווחים המלאה.

גדול יותר, טוב יותר?

אם יש דבר אחד שבטוח לגבי האירוע שפייסבוק מתכננת לקיים, הוא שיעסוק בעיקר סביב הניוז פיד של החברה – וזאת ניתן להבין כבר מההזמנה אותה שחררה פייסבוק. על פי השמועות והדיווחים האחרונים, ההתמקדות העיקרית של פייסבוק במראה החדש יהיה בהפרדת ומיון התכנים, שיתאימו לתחומי העניין וההרגלים השונים של המשתמשים.

במסגרת ההפרדה המדוברת, פייסבוק תציע ככל הנראה מספר טאבים שונים שיאפשרו למשתמשים לצפות בסטטוסים, תמונות, מוזיקה, אפליקציות ונושאים נוספים – כל אחד בפני עצמו. כך לדוגמה, אם לא מתחשק לכם לקרוא את הסטטוסים החדשים של חבריכם אך אתם כן מעוניינים לראות את התמונות העדכניות ביותר שלהם, תוכלו לעשות זאת בקלות, באמצעות לחיצה בודדת על התוכן הרצוי.

לצד ההפרדה, דיווחים נוספים מעידים על כך שפייסבוק מתכננת להציג הטמעה עמוקה יותר של שירות אינסטגרם ותצוגת התמונות על גבי הפיד ושיפור האינטרקציה עם שאר האפליקציות והשירותים ברשת החברתית. דגש נוסף בו בחרה החברה נוגע לויזואליזציה שתבוא לידי ביטוי באמצעות תמונות ברזולוציה גבוהה יותר, פוסטים שחבריכם אהבו יופיעו בצורה בולטת יותר וגם המפרסמים “יקודמו”, ויופיע גם הם בצורה בולטת יותר מבעבר.

אם נסמוך על פעולותיה של פייסבוק עד היום, העדכונים הנוכחיים יגיעו קודם כל למשתמשי הדסקטופ, ורק לאחר מכן יגיעו למשתמשי המובייל. על פי דיווח שפורסם בטק קראנץ’ לפני כחודש וחצי, מסתמן כי הרשת החברתית בוחנת כבר תקופה ארוכה עדכון משמעותי לגרסת המובייל, שנועד להציע מראה שונה ואינטואיטיבי, שיפורים בממשק המשתמש וחווית השימוש הכללית.

יקר יותר?

כידוע, אחת מהנקודות העיקריות בהן מתמקדת הרשת החברתית לאחרונה, היא פרסום. סביר להניח שחלק מהשיפורים והשדרוגים החדשים שיוצגו, יכללו גם פרסומות מרובות יותר, וגדולות יותר. דיווח נוסף חושף כי על פי פטנט אותו רשמה פייסבוק באמצע שנת 2011 (ופורסם בחודש ינואר האחרון), היא עתידה להציע למשתמשים אפשרות להמנע מפרסומות ומודעות בניוז פיד שלהם, בתמורה לתשלום חודשי.

בעוד שהפטנט, הנקרא Paid Profile Personalization לא מזכיר בפירוש את פייסבוק אלא מתייחס בכלליות לרשתות חברתיות, מיועד להציע למשתמשים אפשרות לסדר ולהתאים אישית את התכנים המוצגים להם, תמורת תשלום חודשי. ייתכן כי זהו השינוי המשמעותי והגדול ביותר אותו מתכננת פייסבוק להציג, ויכול להיות שתבחר לא “לשלוף את הקלף החזק” כרגע, אלא להרגיל את המשתמשים לסוג שימוש חדש ברשת החברתית.

אתם מוזמנים להצטרף אלינו מחר לאירוע הלייב בלוגינג של הרשת החברתית, על מנת לראות במה בדיוק מדובר, ולמה יהיה עלינו להתרגל עכשיו.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "רגע לפני ההכרזה מחר: מה פייסבוק מתכננת לנו?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Isramap
Guest

אני מקווה שזה יהיה שינוי משמעותי ולטובה. ואם זה לא יהיה משהו משמעותי אין סיבה לפנות לעולם כל כמה שבועות בהצהרות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: