בקרוב בפייסבוק: כלי אנליטיקס לעדכונים בזמן אמת

בקרוב תוכלו לקבל מידע סטטיסטי בזמן אמת על השפעת עדכוני הסטטוס של העסק שלכם על הגולשים.

מקור: תמונת מסך מאתר החברה

אם אתם בעלי עסק ומנהלים נוכחות ברשתות החברתיות, תשמחו לשמוע כי פייסבוק מתכננת עדכון למערכת האנאליטיקס שלה. במסגרת העדכון תוכלו לקבל את הנתונים הרלוונטיים אליכם בזמן אמת. כך, לפי מידע שחשף טקקראנץ’ בשעות האחרונות.

מידע מהיר

העדכון הצפוי למערכת איסוף המידע והנתונים הסטטיסטיים של פייסבוק מבורך. לאחר שייכנס לתוקף, הוא צפוי לאפשר למשתמשים לקבל את המידע הרלוונטי עבורם תוך פער זמנים מינימלי, כמעט בזמן אמת או ממש בזמן אמת. כשמשווים את זה לעיכוב של עד יומיים, שעשוי להתרחש עם חלק מהנתונים, מבינים כי למעשה מדובר בשינוי משמעותי של השירות.

העדכון החדש, עליו עובדים בפייסבוק מזה זמן מה, צפוי להיכנס בקרוב, בטווח אפשרי של הימים הקרובים או מעט מאוחר יותר. לכשייכנס לתוקף, הוא יהפוך את כל האינטראקציה של עסקים בפייסבוק למשמעותית יותר, שכן, בעלי עסקים יוכלו לגלות מייד כיצד משפיעה ידיעה כזאת או אחרת המתייחסת לעסק שלהם על המשתמשים. דבר נוסף המתאפשר כאשר עוברים לניהול מידע בזמן אמת הוא איתור וזיהוי של מגמות, כשהן מתרחשות. כך, יוכלו, למשל מנהלי מותגים, לאתר ידיעות בעייתיות שמפיצים צדדים שלישיים, ובעקבות הגילוי המהיר יוכלו לתכנן את התגובה ההולמת למהלך.

יכולת ניתוח והפקת לקחים

היום, כאשר עסקים רבים מנהלים נוכחות וירטואלית באינטרנט, לא רק באתר ייעודי, אלא גם באמצעות נוכחות בפייסבוק, וחלקם גם בטוויטר (בארצות הברית ובמדינות נוספות טוויטר נפוצה יותר), הופכת היכולת לנהל את הכלי הזה בחוכמה לחשובה ביותר. זאת, משום שבשונה מאתר אינטרנט סטנדרטי, אופי הנוכחות ברשת האינטרנט דינמי הרבה יותר. ממותג המנהל נוכחות רשת מצופה איזושהי אינטראקציה עם הקהל, שכן זו מהות הנוכחות ברשתות החברתיות, ומכאן עולה הערך המוסף שתוכל פייסבוק לספק לבעלי העסקים באמצעות נתונים סטטיסטיים בזמן אמת.

אחד המדדים המעניינים לעקוב אחריהם בזמן אמת היא לראות כיצד לאורך זמן, מרגע חשיפת קמפיין חדש, הסיפור מתפשט ברשת החברתית, ומשם למקומות אחרים, וחוזר חלילה מאתרי צד שלישי אל הקמפיין. אותו הדבר תקף גם לגבי הודעה חשובה של הארגון, כגון הודעות על השקות, מינויים, ביטולים, מבצעים, וכדומה. כל אלה יוכלו לא רק לקבל את המידע בזמן אמת, על גם על בסיסו להתחיל להכין קמפיינים הבנויים מלכתחילה בשלבים, כדי לנצל עד תום את גל הבאזז של אחד השלבים, להמתין עד לתחילת ירידתו של הגל, ורק אז להפעיל את השלב הבא.

וידאו: Facebook Page Insights

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "בקרוב בפייסבוק: כלי אנליטיקס לעדכונים בזמן אמת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מור
Guest

האם העידכון יהיה גם בקבוצות או רק בדפי אוהדים?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: