פייסבוק: 2 דולרים לעדכון סטטוס בבקשה

בקרוב נוכל לשלם לפייסבוק 2 דולרים כדי לוודא שהחברים שלנו רואים את עדכוני הסטטוס. האם זהו תחילתה של סופה של הרשת החברתית, או מתכון בטוח להכנסות נוספות?

מקור: תמונת מסך מאתר פייסבוק, עיבוד תמונה

רוצים להגדיל משמעותי את הסיכוי שחברים שלכם יראו את עדכון הסטטוס הבא שלכם? פייסבוק בוחנת בימים אלה שירות חדש, שנחשף בניו-זילנד, שיאפשר לכם לשלם 2 דולרים (אמריקניים, לא ניו-זילנדיים) כדי לקדם את הסטטוס שלכם בפיד.

סדר עולמי חדש

השירות החדש יאפשר לכל אחד לשלם על “דחיפה” של עדכוני סטטוס לראש רשימת החדשות אצל החברים שלו, ועל-ידי כך להגדיל משמעותית את הסיכוי שהם יראו את העדכון בפעם הבאה שהם נכנסים לפייסבוק.

כיום מתבסס הקיר של המשתמשים בפייסבוק על סדר קדימות אוטומטי הנותן עדיפות לאלגוריתם של פייסבוק, שמסווג את הידיעות השונות מהחברים שלנו ברשת החברתית לפי שיקול דעתו, ומכניס אותם לסדר אחיד של “Top Stories”. מי שרוצה, יכול לבחור ידנית להחליף את הסדר הזה בסדר הכרונולוגי הרגיל, שהיה ברירת המחדל עד לפני מספר חודשים.

פייסבוק לא עצרה בשינוי ברירת המחדל שלכם בצורה חד-פעמית. אלה מכם שינסו להחליף את ברירת המחדל מבחירה אוטומטית של פייסבוק לסדר כרונולוגי יתאכזבו לגלות שבכל פעם שתצאו ותכנסו מחדש לרשת החברתית תצטרכו לשנות זאת מחדש. כעת, מתברר לנו מדוע פייסבוק מתעקשת שלא לשמור את ההגדרות שלנו – היא כנראה רוצה לעייף את המשתמשים ולגרום להם להמשיך לראות את העולם דרך האלגוריתם שלה, המסנן את העדכונים של חלק מהחברים שלכם ודוחף קדימה עדכונים מחברים אחרים.

רוצה עוד כסף

החשיפה באתר Stuff מראה שבפייסבוק עמלים כל העת על קידום דרכים נוספות לגבות מהמשתמשים כסף. אם עד כה התבססו הכנסות הרשת על הכנסות מפרסום ומגורמים מסחריים, הרי ששירות קידום הסטטוסים שבכוונתה להוציא יכול להפוך לשירות פופולרי בקרב המשתמשים הפרטיים. זאת במיוחד אם לאחר השקת שירות ה-Highlight החדש של פייסבוק היא תפגע עוד יותר בדירוג של עדכוני הסטטוס שלכם בקרב החברים שלכם, מבלי שתדעו, ותגלו שכדי לקבל חשיפה כלשהי, אתם צריכים לשלם כסף. רמז לשינויים הללו ניתן לראות בסרטון המצורף מספטמבר 2011, בה פייסבוק מתארת מספר שינויים למבנה הפיד שלכם.

פייסבוק כבר היום מנהלת את הרשת החברתית הגדולה בעולם, אשר כללה בחודש אפריל מעל 901 מיליון משתמשים פעילים בחודש. כמות משתמשים שכזאת הופכת את פייסבוק לאחת מפלטפורמות הפרסום החשובות בעולם, והמפרסמים מחזרים אחרי פייסבוק ומוכנים לשלם לה סכומים משמעותיים כדי לקבל בה חשיפה. עובדה זו מאפשרת לרשת החברתית לא רק לקבל הכנסות משמעותיות מפרסום בשנה האחרונה, אלא גם להגדיל את השווי שלה לקראת הנפקתה בעוד כשבוע.

וידאו: פייסבוק על שינויים בפיד שלכם

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "פייסבוק: 2 דולרים לעדכון סטטוס בבקשה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עדי
Guest

יש עוד אלטרנטיבה:
להוסיף את כל החברים לרשימה, לצפות בפיד רק דרך הרשימה הנ”ל, שתמיד תהיה מסודרת כרונולוגית.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: