פייסבוק מזהה אתכם
שירות חדש שתשיק פייסבוק יזהה בקרוב את כל הפרצופים המופיעים בתמונות שלכם. ומה השלב הבא? גם המקומות המופיעים בתמונות שלכם ישמחו לקבל התייחסות ותיוג
פייסבוק לא מפסיקה לחדש. לאחר השקת פרופילי המשתמשים החדשים באתר השמים דגש גדול מאוד על הצגת התמונות בחלקו העליון והראשי של הפרופיל, החברה ממשיכה בקו אשר נועד לשפר את שרות התמונות שלה והכריזה כי בקרוב תשיק שירות לזיהוי הפנים אשר יאפשר לחברי הרשת החברתית לא רק להעלות תמונות של חברים או לתייג אותן, אלא לבחור גם מרשימת אפשרויות כדי להקל על תהליך התיוג. המהלך יושק בתחילה ל-5% ממשתמשי הרשת החברתית בארה”ב, ומאוחר יותר יתרחב לעולם כולו.
פייסבוק רוכשת את Divvyshot
ביוני השנה, כחלק מהרצון לשדרג את שירות התמונות של החברה, רכשה פייסבוק את חברת Divvishot אשר גודלה באינקובטור של Y combinator. החברה הקטנה, שכללה בעת הרכישה 40,000 משתמשים נאמנים הבינה שתמונה שמצלמים היא לא רק של מצלם התמונה אלא של מקומות, אירועים ואנשים שונים. במסגרת הרכישה, אשר למעשה הפסיקה את פעילותה של החברה כעצמאית, עברו שלושה ממקימי השירות לשורותיה של פייסבוק ועיבו את צוות המפתחים של שירות התמונות ברשת החברתית הענקית.
בניגוד לשירות שמספקת Face.com, אשר פיתחה טכנולוגיה ייחודית לזיהוי פנים המאפשרת לגולשים לזהות תמונות שלהם וחברים שלהם ברשת ולתייג אותם בצורה אוטומטית, השירות החדש של פייסבוק לא יאפשר למשתמשים לדעת או להחליט מה הסבירות שמדובר באמת בתמונה של חבר זה או אחר.
100 מליון תמונות ו-100 מליון תיוגים – ביום
שירות התמונות של פייסבוק הוא למעשה מאגר התמונות הגדול בעולם כאשר מעל ל-100 מליון תמונות מועלות לרשת החברתית מדי יום ויותר מ-100 מליון תיוגים נוספים מדי יום לרשת החברתית. השירות החדש ישתמש במאגר התמונות הענק הזה, החל מתמונות הפרופיל של המשתמשים וכלה בכל התמונות אשר מועלות לאתר מדי יום באמצעות המחשב, המכשיר הסלולרי או הטאבלט של כל אחד מאיתנו, לצורך יצירת האפשרות לבחור מבין חברינו את המשתמש המופיע בתמונה.
לדברי כריס קוקס, סמנכ”ל המוצר של החברה, האפשרות לתייג הפכה לנדבך חשוב בפעילות המשתמשים. אם פעם תמונותיהם היו מפוזרות ברחבי הרשת החברתית בלי לדעת כלל, באמצעות תיוגים השליטה חזרה לידיהם וניתנה להם האפשרות לקדם את התמונה, להסיר את התיוג או לבקש כמובן מהמצלם להסיר אותה.
פייסבוק, מאגרים ופרטיות
אי אפשר להזכיר את מאגר התמונות הענקי של פייסבוק והאפשרות לזהות את האדם הנמצא בתמונה בלי להזכיר את המושג פרטיות. אף אחד מאיתנו לא באמת יודע אילו עוד שימושים עושה הרשת החברתית במאגר של יותר מחצי מיליון תמונות פרופיל של חבריה. אל תשכחו שכל תמונה אשר מועלית לאתר, נמצאת במאגרי ושרתי החברה, בלי יכולת אמיתית לשלוט מה עושים איתה ולאן היא יכולה לעבור.
וכמעט שכחתי – אני בטוחה שלא חשבתם אחרת, אבל כרגיל, היכולת לזהות אותנו תהיה ברירת המחדל כשתושק ורק באמצעות פעולה אקטיבית של המשתמש נוכל להסיר את עצמנו מהשירות.
הגב
5 תגובות על "פייסבוק מזהה אתכם"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אני מסכים עם הדודה-לשם אנחנו הולכים-תחשוב על מספר הבגידות שיתגלו-עם מאגרי תמונות משולבים של מיליוני אנשים. תחשוב על חברות שעוקבות אחר העובדים שלהם דרך מאגרי תמונות. וכמובן הגרוע מכל-הפרסום. כל זה יהיה אפשרי בדיוק בעוד 4 שנים
אמא שלי שאלה אותי: רועי – כל הזמן אומרים שפייסבוק פוגע לי בפרטיות. איך זה קורה ?
אמרתי לה: אמא את בכלל לא בפייסבוק – זה בכלל לא פוגע בך (בפרטיות וכו’ )
אההה
בקיצור, הרבה מאוד מוצרים הם מסוג “אופט-אין”, כלומר המשתמש צריך בכלל לרצות להשתמש בהם ומצריך הרשמה.
אני מסכים עם רוח הדברים שבכל חידוש וקידמה יש גם חסרונות והתנגדות (וטוב שכך).