פייסבוק מטמיעה את Paypal כשיטת תשלום

פייסבוק החליטה לשתף פעולה עם חברת פייפאל, והטמיעה אותה כאמצעי תשלום לשיטת הפייסבוק קרדיטס. מדובר במהלך שפותח אפשרות שימוש בשיטת הקרדיטים להרבה מאוד מדינות ואפליקציות בפייסבוק.

מקור: יח"צ

פייסבוק החליטה להרחיב את אפשרויות התשלום עבור הקרדיטים שלה, והחלה לעבוד בצמוד עם חברת פייפאל. כעת ניתן לקנות קרדיטים למגוון המשחקים והאפליקציות בפייסבוק דרך חשבון הפייפאל האישי שלנו, ולקבל יותר בטחון בעת הקנייה.

היה נדמה כי כשהוקמה שיטת הקרדיטים בפייסבוק, מטרתה הייתה להשתלט על אופן התשלום המקוון ולגזול מפייפאל את מקומה הרחב בשוק. אך הרגשה זאת נעלמה כשהכריזה פייסבוק בבלוג המפתחים הרשמי שלה על שיתוף הפעולה החדש.

שינוי אופן המשחק

בספטמבר 2010 הכריזה פייסבוק לקהל המפתחים שלה כי שיטת הפייסבוק קרדיטס (“Facebook Credits”) תהפוך לשיטת התשלום הבלעדית בכל משחק המאוחסן בפייסבוק, במטרה להפוך את התשלום בפלטפורמה למשהו קל, בטוח ואחיד. לטענתה, שיטת הקרדיטים תתרום לגולשים וכמו כן גם למפתחים על ידי קביעת מטבע אחיד לכלל האפליקציות והיישומים והפיכת שיטת התשלום לתהליך נוח שיגרום ליותר גולשים להוציא יותר כסף, בכך שיקנו חבילות קרדיטים גדולות שאותן יבזבזו במגוון אפליקציות.

כעת הגולשים לא יאלצו לפתוח פיזית את הארנק שלהם על מנת למצוא את פרטי התשלום הרלוונטים (מספר כרטיס אשראי, תעודת זהות) בכל פעם שירצו לשלם לאפליקציה מסויימת בפייסבוק, אלא ירכשו כמות מסויימת של קרדיטים שבהם ישתמשו בכל אפליקציה שירצו. בכך פייסבוק מעודדת חלק נרחב מקהל שמוכן לשלם אך עד היום לא ידע על מה, להקליק על המוצר שברצונם לרכוש ולשלם בעזרת הקרדיטים שברשותם.

הקשבה לקהל הגולשים

בתחילת הדרך החברה סירבה להטמיע את פייפאל כשיטת תשלום לקרדיטים שלה. מפתחי פייסבוק טענו בזמנו כי לדעתם על ידי מניעת פייפאל כאמצעי תשלום, מטרתה האמיתית של פייסבוק היא להתבסס כחברת תשלומים עצמאית ולהשתלט על שוק התשלום המקוון. בנוסף, על ידי מניעת אמצעי תשלום זה, סגרה פייסבוק את הדלת בפני מספר רב של מדינות שלא השתמשו באמצעי התשלום המקוונים שאותם היא הציעה.

במחשבה ראשונה נשמע כי שיטת התשלום “החדשה” שפייסבוק מציעה היא אותה שיטה שאנו מכירים ומשתמשים בה הרבה זמן: תשלום דרך פייפאל. ניתן להבין למה החליטה פייסבוק להתחרות עם שיטת התשלום הבלעדית שלה, ולא לשתף פעולה עם פייפאל. אך כנראה שבסופו של דבר הבינה החברה כי הדבר הכי חשוב שיש ברשותה הוא קהל גולשים נאמן ומכור ועדיף לשמור עליו קרוב ושמח מאשר לגרום לו לחפש מקומות אחרים להוציא בהם את כספו.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "פייסבוק מטמיעה את Paypal כשיטת תשלום"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יניב פרסלר
Guest

מתי אמזון יתחילו לקבל את פייפאל זאת השאלה… גוגל ואמזון פיתחו שיטה משלהם והם לא מצליחים להתרומם.
הבעייה שיש יותר מידי ארנקים ואין אפשרות להעביר כסף מארנק אלקטרוני אחד לשני.
היי אולי זה רעיון לסטארטאפ!!!

ראשון!

שלומית
Guest

לגבי ביצוע פעולות בבתי עסק בישראל – ישנה בעיה של נהלים בין פייפל ישראל וויזה. ויזה מתרגמת באופן אוטומטי פעולות שנעשות בפייפל לדולרים, גם אם בוצעו בשקל ישראלי ובחשבון המתורגם לשקלים, ולוקחת עמלת המרה אוטומטית.
לכן – זה לא תמיד משתלם..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: