ניהול תוכן בפייסבוק – עדיף לא דרך אפליקציות צד שלישי [מחקר]

מחקר חדש מציג כי במידה ובעלי דפי מותג מעוניינים להגדיל את כמות המעורבות של הגולשים, יהיה עליהם לעדכן אותו ישירות דרך פייסבוק ולא דרך אפליקציות חיצוניות

מקור: יח"צ

על פי מחקר שערכה חברת Applum, התגלה כי בעת שימוש באפליקציות חיצוניות על מנת לנהל את התוכן בדף מסויים, מעורבות המשתמשים צונחת ב-88 אחוזים. האם בעלי דפים צריכים לזנוח לחלוטין מערכות לניהול תוכן חיצוניות?

מעודכנים ומעדכנים

חברת Applum, האחראית על פיתוח האלגוריתם EdgeRank Checker, המאפשר לשנות את משקלם של פוסטים שונים בתוך פייסבוק על מנת שיקבלו יותר חשיפה וימשכו יותר גולשים, אספה למעלה ממליון עדכונים שפורסמו ביותר מ-50,000 דפים והשפיעו על כמיליארד גולשים ובדקה את כמות הלייקים והמעורבות שקיבל כל פוסט ספציפי.

לאחר מכן, השוותה את מספר הפוסטים שפורסמו ישירות דרך פייסבוק לעומת פוסטים שפורסמו דרך אפליקציות צד שלישי. מסקנותיה הראו כי במידה והפוסט פורסם דרך API חיצוני, מידת המעורבות של הגולשים כלפיו היא רק 0.22 אחוזים.

בעקבות תוצאות אלה, העלתה החברה מספר תיאוריות אודות הסיבה שבעקבותה אחוז המעורבות נמוך במיוחד. לדוגמה, החברה מסבירה כי תוכן המגיע ממקור חיצוני מקבל פחות “משקל”, מאשר תוכן המגיע ישירות מפייסבוק. כך, עדכון מסויים יכול “ללכת לאיבוד” בדף הראשי והמשתמש יכול לפספס אותו לחלוטין.

עוד סיבה אפשרית יכולה להיות איגוד התכנים שפייסבוק מבצעת, שכן במידה ופורסמו למעלה מ-3 עדכונים דרך אפליקציה מסויימת – במקום ששלושתם יהיו גלויים למשתמש, יופיע לו רק עדכון אחד. אם ירצה לראות את השאר, יהיה עליו לבקש זאת ידנית על ידי לחיצה על הרחבת הטקסט, פעולה שמרבית הגולשים נוטים לא לבצע וכך תוכן מסויים פשוט נעלם ואינו מקבל את תשומת לב המשתמש.

החברה מוסיפה כי מכיוון שמדובר בדפי מותג, אותם נוטים להעביר לחברות חיצוניות על מנת שינהלו אותם, ייתכן שמנהל התוכן עצמו אינו יודע כיצד להתאים את התוכן עבור הרשת החברתית המסויימת בה הוא מפרסם. במידה ובעל הדף מעוניין לפרסם במספר רשתות במקביל, ישנן הרבה מגבלות ואפשרויות שונות בכל אחת מהן, כגון הגבלת תווים, הוספות תמונות או סמלים מיוחדים – האחראי על הדף לא תמיד מודע למגבלות אלה וכך יכול לקרות מצב בו התוכן אינו מתאים ואינו מושך את הגולשים אליו.

מה עושים עכשיו?

אין ספק שעבור בעלי דפים בפייסבוק, אפליקציות חיצוניות לניהול תוכן הן יתרון משמעותי. למרות הנתונים שגילתה Applum, היא אינה ממליצה להפסיק לחלוטין את השימוש בהם – אלא למתן אותו. החברה מציינת כי במידה ואין ברירה ניתן להשתמש באפליקציות חיצוניות על מנת לערוך ולפרסם סטטוסים, אך במידה וזה אפשרי, יש לפרסם ישירות דרך פייסבוק – לטענתה, עדיף פוסט עם חשיפה נמוכה מאשר שום פוסט בכלל.

על מנת להגדיל את מאמצי השיווק, החברה ממליצה לפרסם ישירות דרך האתר או להשתמש באפליקציה הרשמית של פייסבוק. כך, החשיפה לפוסט תהיה גדולה בהרבה, כמו כן מעורבות הגולשים בו. Applum חותמת את מסקנותיה בכך שלאפליקציות חיצוניות לניהול תכנים עדיין יש מקום בפייסבוק, אך אין לסמוך עליהן לחלוטין שיגדילו את כמות החשיפה לדף.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: