הכירו את באפי: הסמארטפון החדש של פייסבוק?

לאחר כשנתיים של שמועות, נדמה כי המכשיר הסלולרי של פייסבוק קורם עור וגידים והופך למציאות. האם תרכשו מכשיר סלולרי חברתי?

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

פייסבוק, החברה המנהלת את הרשת החברתית הגדולה בעולם, שחגגה לאחרונה את חציית קו ה-800 מיליון משתמשים רשומים ו-500 מיליון משתמשים יומיים, עובדת ככל הנראה על ייצור של מכשיר סלולרי פרי פיתוחה.

למרות שהפרוייקט, שקיבל את שם הקוד Buffy על שם הסדרה הידועה נמצא רק בתחילת דרכו – האם תשקלו לרכוש מכשיר סלולרי חברתי?

Facebook Call

לאחר שבמשך שנתיים דובר אודותיו ושמועות רבות התרוצצו סביבו, המכשיר הסלולרי מבית פייסבוק חוזר לכותרות. כידוע, מספר יצרניות התמודדו על ייצור המכשיר, ובין שתי החברות שהגיעו “לשלב הסופי” – סמסונג ו-HTC, בחרה פייסבוק באותה חברה שייצרה את מכשיר הדגל הראשון של גוגל – HTC.

פרוייקט באפי (Buffy) מובל כיום על ידי ברט טיילור (Bret Taylor), מנהל הטכנולוגיות הראשי בפייסבוק וככל הנראה המכשיר יגיע עם גרסה מעט שונה של מערכת אנדרואיד, שתציג שינויים שיהפכו את שירותי הרשת החברתית למוטמעים, כמו גם יציג תמיכה בפלטפורמת HTML5, עליה רצות מרבית האפליקציות בפייסבוק כיום.

החברה מתכננת להטמיע את השירותים השונים שהיא מציעה ישירות אל תוך הטלפון. כך שייתכן כי בעת כתיבת SMS נוכל לבחור בין שליחה ישירות למכשיר או לחשבון הפייסבוק, בעת צילום תמונה נוכל לבחור כי תעלה מיידית לאלבום ייעודי מבלי שנצטרך לעשות זאת ידנית או אולי אפילו נוכל להשתמש ב-GPS המובנה כדי לעשות Check In אוטומטי במקומות בהם אנחנו נמצאים.

אך מכיוון שרק לאחרונה פייסבוק החליטה על היצרנית איתה תעבוד – סביר להניח שהמכשיר יגיע לשוק רק בעוד כשנה, אם לא יותר. בינתיים, גם פייסבוק וגם HTC לא הסכימו להגיב בצורה רשמית לנושא, כך שנאלץ להמתין להכרזה רשמית בנושא.

אז מה שונה?

יש לזכור כי שוק המובייל הוא קריטי עבור פייסבוק ועליה להציע כמה שיותר אפשרויות כדי לגרום למשתמשים להמשיך להשתמש בה ולא לעבור אל המתחרות.

אך נדמה כי שתי החברות השולטות בשוק הסלולר היום, אפל וגוגל, הןופכות ליריבות ישירות של פייסבוק, שכן הראשונה החליטה להטמיע במכשיריה דווקא את רשת המיקרו בלוגינג טוויטר, בעוד שגוגל מנסה לחזק את גוגל פלוס וכלל הנראה לא תהיה מעוניינת לפרגן יותר מידי למתחרה הישירה שלה.

בעוד שניתן להניח כי כמעט בכל מכשיר סמארטפון מותקנת כיום אפליקציית פייסבוק, עם 350 מליון משתמשים יומיים דרך 475 מפעילות שונות ברחבי העולם – מדובר באחת האפליקציות הפופולאריות ביותר. למרות זאת, חשוב להבין כי בסופו של דבר מדובר באפליקציה דרכה ניתן לצפות בעדכוני חברינו, להגיב על תמונות ולהעלות סטטוסים. שימושים כגון העלאת תמונות מיידית לאחר הצילום או הטמעת רשימת חברינו אל אנשי הקשר של המכשיר – הם השימושים הנפוצים ביותר והם אלו הגורמים למעורבות גבוהה יותר מבחינת המשתמשים. במידה ופייסבוק רוצה לגרום להם להיות חלק מהרשת, עליה להיות חלק ישיר מהמכשיר הסלולרי.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "הכירו את באפי: הסמארטפון החדש של פייסבוק?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דוד קודיש
Guest

זה מעניין שבמקרה הזה, פייסבוק איחרה לעומת הגוגל+. כל היכולות שצוינו כבר קיימות בטלפונים של גוגל – אפשרות שכל תמונה תעלה אוטומטית לפלוס, checkin דרך ה- GPS, צ’ט, וידאו צ’ט, ועוד.
אני עוד מתאפק לא להגיב בכתבה של רועי על גוגל פלוס, מינוס. במקרה הזה, אפשר לראות שיש כמה דברים שגוגל עושה קודם.

אלדי
Guest

אפל כבר לימדה אותנו שהשאלה היא לא מי עושה את זה קודם אלא מי עשה את זה טוב יותר

eli
Guest

בכנס חדשנות של קומברס לפני שלוש שנים – הציג אחד המנהלים תסריט בו פייסבוק הופכת לשחקן מובייל זה נראה הזוי בזמנו אבל נראה שהוא כן ראה את הדברים נכוחה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: