פייסבוק פותחת זירת מסחר לאפליקציות – App Center

זוזו הצידה אפל וגוגל, פייסבוק פותחת זירת מסחר ווירטואלית לאפליקציות, ויש לה 901 מיליון סיבות לרוץ קדימה

מקור: תמונת מסך מבלוג החברה, עיבוד תמונה

פייסבוק מודיעה רשמית על פתיחת זירת מסחר ווירטואלית תחת פיקוחה, בשם App Center. בזירה תוכלו למצוא אפליקציות בחינם לצד אפליקציות בתשלום. אם אתם מפתחי אפליקציה, הגיע הזמן לבדוק שאתם עונים על הקריטריונים שיאפשרו לכם להיכנס לאחת מזירות המסחר הווירטואליות הגדולות ביותר בעולם.

עוד זירה עבור האפליקציה שלכם

הזירה עצמה סיימה את תהליכי ההקמה וצפויה להפוך לזמינה לקהל הרחב על פני השבועות הקרובים דרך הממשק הוובי ודרך האפליקציות של פייסבוק ל-iOS ולאנדרואיד. מבחינת פייסבוק, המגבלה העיקרית לגבי רישום לזירת המסחר היא שעל האפליקציה שלכם לעמוד בקווים המנחים שקבעה החברה.

בחינה של הקריטריונים המפורטים שם מגלה, כי אל זירת המסחר שלה מזמינה פייסבוק לא רק אפליקציות לרשת החברתית עצמה, אלא כל אפליקציה המשתמשת בשירות ה-Facebook Login. עבור פייסבוק, מדובר בזירה בה יוצגו ויודגשו אפליקציות מעוצבות ומיוחדות בפני קהל צופים פוטנציאלי של מעל 900 מיליון משתמשים פעילים בחודש.

Facebook Insights – מה חושבים על האפליקציה שלכם

אחד הקריטריונים לנוכחות הקבועה של האפליקציה שלכם במרכז האפליקציות החדש של פייסבוק היא מעורבות גולשים, המשוב שלהם לאפליקציה, והעמידה שלה בקריטריונים. פייסבוק מבהירה, שבכוונתה לנהל מעקב אחרי אפליקציות שנכנסות לזירת המסחר שלה ואלו מהן שיקבלו משוב שלילי מידי מהמשתמשים עשויות למצוא את עצמן בחוץ. זאת, גם אם הן עומדות ביתר תנאי הסף לכניסה לאפליקציה.

כדי לעזור למפתחים לדעת מה חושבים עליהם המשתמשים, פייסבוק מציגה שירות סטטיסטיקה חדש בשם Facebook Insights. השירות החדש יאפשר למפתחים לראות בדיוק מה חושבים עליהם המשתמשים וכיצד נראית האינטראקציה שלהם מול האפליקציה.

עבור פייסבוק, מדובר בכלי ראשון במעלה, שיאפשר לה לעזור לא רק למפתחי אפליקציות מובייל המשתמשים בשירותיה, כמו ה-Facebook Login, אלא גם לקדם את עצמה כמובילה גם בשוק הסלולר. המיקוד בשוק הסלולר אינו מקרי. חברות הטכנולוגיה הגדולות עוברות בשנתיים האחרונות שינוי מיקוד, ומעבירות חלק מכובד משקלן אל עבר הפוטנציאל הגלום בשוק עתיר הממדים הזה.

בנוסף, זירת מסחר ייעודית לאפליקציות לא רק מיישרת קו עבור פייסבוק אל מול מתחרותיה בשוק הסלולר, גוגל ואפל, אלא משחררת אותה ומוציאה אותה לדרך עצמאית, שבהמשך עשויה אף להיות אחד מאפיקי ההכנסה של החברה. מהלך דומה ביצעה בעבר חברת אמאזון, שפתחה בעצמה זירת מסחר ווירטואלית לאפליקציות עבור שוק הסלולר מבוסס האנדרואיד.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: