פייסבוק מציעה כלי חדש למפרסמים: Ads API

פייסבוק מציגה ממשק חדש שנועד לעודד מפתחים לעזור למפרסמים על ידי פיתוח כלים ייעודים, שיעזרו לנהל את הקמפיינים ברשת החברתית.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

השבוע (ב’) השיקה פייסבוק את הממשק החדש שלה, Ads API המאפשר למפתחים לבנות כלים המיועדים למפרסמים, במטרה לעזור ליצור ולנהל את המודעות והקמפיינים אותם הם מפרסמים ברשת החברתית.

שיווק חברתי

למפרסמים יש אפשרויות מוגבלות כשזה מגיע לפרסום ומשיכת קהל על ידי שימוש בפרסומות בפייסבוק. הכלים הקיימים כיום הם מעטים, לא תמיד נוחים וכאלו המעניקים למפרסם מעט מאוד מידע אודות הפרסומות שהפיק. הכלי החדש של פייסבוק: Ads API נועד להפיק את המיטב מקמפיינים פרסומיים גדולים וקטנים, שמסובך מידי לנהל בשלב זה דרך הממשק הקיים בפייסבוק.

מפתחים ומפרסמים המעוניינים להשתמש ב-API החדש צריכים להגיש בקשה דרך הדף הייעודי באתר. לטענת פייסבוק, מדובר בתהליך משתלם עבור שניהם שכן מפרסמים יוכלו לבנות את הכלים שיתאימו לצרכי הפרסומת הספציפית אותה הם מעוניינים לקדם, להטמיע אותם במערכת הניהול ובכך לנהל ביצירתיות ויעילות את הפרסום באתר.

למפתחים היתרון הוא בכך שיוכלו לפנות לקהל רחב של מפרסמים הזקוקים לעזרה בתחום הרשת החברתית ויוכלו להציע כלים שימושיים לניהול ומעקב, שפיתחו בעצמם. לטענת פייסבוק, מאחר והיא כוללת מאפיינים שונים מאלו הקיימים בשוק הפרסום הסטנדרטי, מותגים וסוכנויות מחפשים תוכנות צד שלישי וטכנולוגיות חדשות שיעזרו להם להבין ולמנף את העסק שלהם, לפתח קמפיינים חברתיים וכמובן למדוד את כמות ההצלחה.

רק מי שיעמוד בקריטריונים אותה הציבה פייסבוק ויעבור את תהליך הסינון על ידי הרשת החברתית, יקבל גישה ל-Ads API. מדובר ב-API שמהווה חלק ממערכת השיווק, שכוללת ממשקים לפיתוח דפי מותג ובניית ניתוחים שמטרתם לעזור ללקוחות להקים דף מותג, לבנות שיחה עם הצרכנים וכמובן לעקוב אחר כל הפעילות בדף או באפליקציה שלהם.

Ads API יצא בגרסת בטא כבר ב-2009 והייתה זמינה רק למספר חברות. כיום, פייסבוק מוכנה להציע את השימוש בממשק למשתמשים שיכולים להפגין את היכולת לבנות מוצר בעל ערך משמעותי עבור המשווקים והמפרסמים. לפני שמגישים את הבקשה להשתמש בממשק, יש לשים לב למספר נקודות אליהן פייסבוק בחרה להתייחס, כגון הבנה של השוק הדיגיטלי וידע לגבי פתרונות השיווק של פייסבוק עצמה, יצירתיות ומידע שיוטעמו בכלי ויסבירו למשתמשים כיצד הוא מספק ערך מוסף עבורם, יכולת להקצות משאבים לפיתוח ייעודי של ה-API והתמקדות בפלח לקוחות ספציפי מהשוק על ידי הצעת פתרון המותאם אישית.

השלב הבא בלחימה

נדמה כי הקרב בין פייסבוק לגוגל ממשיך. האם השלב הבא של מודעות פייסבוק יהוו תחרות עבור גוגל AdWords הקיימות כיום? בעוד שיש הבדל גדול בין שתי החברות ומה שהן מציעות ללקוחותיהן, במידה ואכן מפתחים ומשווקים יחליטו להתנסות בשירות המודעות החדש של פייסבוק, ייתכן כי חלק משמעותי מתקציב הפרסום של חברה מסויימת יתחלק בין שתיהן, במקום שילך כולו רק לגוגל.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 תגובות על "פייסבוק מציעה כלי חדש למפרסמים: Ads API"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רותם אקרמן
Guest

בכותרת רשום גוגל ובכתבה פייסבוק

Ziv
Guest

זה רק אני שלא סגור על השנה…?
“Ads API תצא בגרסת בטא כבר ב-2009 ותהיה זמינה…”

יניב פלדמן
Member

ה-Ads API יצא לראשונה ב-2009 בגרסת בטא אבל רק עכשיו יצא באופן פומבי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: