חדש בפייסבוק: מי מהחברים מעניין אתכם פחות?

כלי חדש שחשפה אמש (ד’) פייסבוק, מאפשר לכם לבדוק אילו מהחברים מעניינים אתכם מעט פחות ולהוסיף אותם לרשימת ה’מכרים’ בקליק אחד.

תמונה: צילומסך, רשימת ה"מכרים" החדשה בפייסבוק

צמיחתה של הרשת החברתית הובילה עם הזמן לחוסר סדר בפיד המשתמשים. הסיבה נובעת בין היתר מהעובדה שחלק נכבד ממשתמשי פייסבוק נהנה ממאות או אלפי חברים, על אף שמחלקם הם היו מעדיפים לשמוע מעט פחות – ומאחרים הרבה יותר. בחודשים האחרונים פתרה פייסבוק את הבעיה באמצעות מספר כלים שנועדו להתמודד גם עם חלק מהמגבלות הללו, כולל מגבלת כמות החברים ל-5,000 בלבד.

אחד הכלים שהצליחו לצבור תאוצה ולהפוך פופולאריים, הופיע בהשראתה של טוויטר ואיפשר למשתמשים “לעקוב” אחר אלו שאינם חברים שלהם באמצעות מנוי (subscribe) לסטטוסים שלהם. באופן זה פתרה פייסבוק את מכסת 5,000 החברים ובמקביל איפשרה למשתמשים לעקוב אחר אלו המעניינים אותם (ידוענים למשל), אך סביר שלא יאושרו על ידם כחברים בשל אותה מגבלת 5,000 החברים.

חברים קרובים או מכרים

כלי נוסף שחשפה פייסבוק בספטמבר 2011 אפשר לבצע חלוקה פשוטה בין “חברים קרובים” ל”מכרים” ובכך לשלוט בצורה טובה יותר על מה שיופיע לנו בניוזפיד הראשי. אלו שנגדיר כחברים קרובים (close friends) יזכו להופיע באופן תכוף בפיד ולחילופין אלו שיופיעו כמכרים (acquaintances) יופיעו הרבה פחות אך לא יעלמו.

הכלי החדש שמציעה כעת פייסבוק נועד לקחת את החלוקה הפשוטה הזו צעד אחד קדימה ולהקל על המשתמשים בכך שיציע להם איזה חברים לתייג כמכרים על סמך האינטרקציה (או חוסר האינטרקציה שלהם לצורך העניין) עם אותם חברים בפייסבוק.

בדרך זו אגב, חושפת אותנו פייסבוק לכלי אחר וותיק שלה, המוטמע כבר ברשת החברתית ומנתח את השימוש שלנו כל הזמן. פייסבוק מנתחת את אופי הפעילות שלנו ברשת החברתית, בודקת את רמת האינטרקציה שלנו עם החברים השונים ועל פי אלגוריתם מסויים קובעת אילו מהם יופיעו לנו בפיד ואילו יקבלו חשיפה נמוכה מעט יותר.

הכלי החדש של פייסבוק נועד לצמצם את שיקול הדעת של אותו אלגוריתם ולהחזיר לנו את השליטה על הפיד בכך שנגרום לו להפוך חכם יותר ונגדיר בעצמנו אלו מהאנשים שאנו מכירים ברשת החברתית קרובים ומעניינים אותנו יותר מהשאר.

הגדרת החברים כ’מכרים’ (acquaintances) לא תיידע אותם על המהלך, ומנגד תאפשר גם “למדר” מהם סטטוסים, בכך שנוכל לבחור כבר במועד הפרסום הסטטוס האם למנוע מהם (אותם משתמשים המוגדרים כ”מכרים”) ספציפית לראות את מה שפרסמנו.

על מנת לעשות שימוש בפיצ’ר החדש יש לפנות בפייסבוק ללשונית ה-Friends בפרופיל האישי ומשם ל-Acquaintances list. בשלב זה תציע לכם פייסבוק לעבור על הרשתות השונות שלכם בתוך פייסבוק (אוניברסיטת אלכסנדריה, קיבוץ גינוסר וכ”ו) ותציע לכם בכל אחד מהם, משתמשים שאולי כדי להעביר לרשימת המכרים מאחר ואתם לא ממש מתעניינים בהם על פי הניתוח השוטף שמבוצע על-ידי המערכת החכמה של פייסבוק.

 

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: