צ’ק אין לטיסה, עכשיו גם מהאייפון

באיחור אופנתי אחרי חברות תעופה כגון British Airways ו-Southwest Airlines, תצטרף בקרוב גם חברת התעופה הלאומית של ישראל למועדון האייפון עם אפליקציה חדשה אשר תספק שירותי אקפסרס צ’ק-אין ישירות מאפליקציה במכשיר.

באיחור אופנתי אחרי חברות תעופה כגון British Airways ו-Southwest Airlines, תצטרף בקרוב גם חברת התעופה הלאומית של ישראל למועדון האייפון עם אפליקציה חדשה אשר תספק שירותי אקפסרס צ’ק-אין ישירות מאפליקציה במכשיר. האפליקציה, הנמצאת כרגע בבדיקות בטא, תאפשר לנוסעי אל-על וסאן-דור אשר רכשו כרטיס טיסה להכניס את פרטי הכרטיס בתוך האפליקציה, יחד עם מספר פרטים אישיים ולקבל עותק אלקטרוני של כרטיס הטיסה ישירות במייל.

לעשות צ’ק-אין בסלולר גם מהשדה

אחד הדברים היפים באפליקציה החדשה הוא השימוש ב-QRTAG בכרטיס הוירטואלי שנשלח אליכם במייל. ה-QRTAG אמור לשמש נוסעים אשר השתמשו באפליקציה ולא הייתה להם גישה למדפסת, באמצעות הצגתו מול עמדת קיוסק שתוצב בקרוב בנתב”ג ותאפשר זיהוי של ה-QRTAG והדפסת הכרטיס האלקטרוני במקום. חשוב לציין כי אל-על מאפשר ביצוע בידוק באמצעות האפליקציה עד כשעה לפני ההמראה כך שנוסע שמגיע לטרמינל ורואה תור ארוך בדלפקים, יכול לבצע אקספרס צ’ק-אין במכשיר הסלולרי גם מהשדה ובמידה והוא מגיע עם מטען יד בלבד, הוא יכול לגשת ישירות לעמדת הקיוסק, להדפיס את הכרטיס ולגשת ישר לשער העלייה למטוס.

השימוש באפליקציה החדשה של אל-על הוא פשוט למדי, למעט כמה באגים קטנים ב-UI אשר סביר להניח שיפתרו עד הגרסה הסופית. במהלך תהליך הצ’ק-אין, מתבקש המשתמש להכניס את פרטים אישים ואת פרטי כרטיס הטיסה. במידה והדרכון של המשתמש אינו ישראלי, נדרש המשתמש להכניס כמה פרטים נוספים הנוגעים לכתובת בה תשהו בתאריך היעד. למי שעוד לא מכיר את אפשרות הצ’ק-אין המוקדם, אחד היתרונות המשמעותיים בה היא האפשרות לבחור את המושב במטוס לפי מפת מושבים פנויים. בדומה ליכולת הקיימת בביצוע צ’ק-אין באינטרנט, גם אפליקציית האייפון מאפשרת בחירת מושבים כחלק מתהליך ביצוע הצ’ק-אין. לאחר סיום התהליך, תציג בפניכם האפליקציה את הכרטיס האלקטרוני שלכם ותאפשר לכם לשלוח עותק שלו למייל על-מנת שתוכלו לעשות בו שימוש יותר מאוחר במידת הצורך.

חדש, אבל לא חדשני

לאחר שערכנו השוואה קצרה בין האפליקציה החדשה של אלעל לבין 2 אפליקציות של חברות תעופה אחרות, לא מצאנו שום דבר חדשני ביכולות של האפליקציה המקומית. על אף העובדה שהאפליקציה אכן מספקת ערך נוסף לנוסעים הטסים ומשתמשים בשירותי אלעל באופן שוטף, לדעתנו היה עדיף לאלעל להשקיע את הכסף בפיתוח אפליקצית Web המתאימה לכל המכשירים הניידים ולא לזנוח את מאות אלפי המשתמשים בטלפונים חכמים של נוקיה, בלאקברי ואנדרואיד.

בתגובה לנושא, ציינה רינת בר-און, מנהל הפיתוח העסקי באלעל כי החברה שוקדת באופן מתמיד על העשרת חווית הנוסע בניהם באמצעות פיתוחים וגאדג’טים מתקדמים ופנייה ללקוחות היוקרה אשר מרבים לטוס איתנו. החברה יצרה ממשק טכנולוגי חווייתי כצעד נוסף בפיתוחים בממשק הסלולר והיא גאה להיות בין חברות התעופה הראשונות בעולם אשר מציעות ביצוע צ’ק-אין באמצעות הסלולר. כמו כן ציינה בר-און כי לדעת החברה, פיתוח אפליקציית  WEB אחת לכלל המשתמשים הייתה חוטאת לאיכויות המתקדמות של ה-smart phone בניהן תצוגה ורזולוציה והחברה תמשיך לאפיין וליצור פיתוחים  נוספים בעולם הדיגיטאלי במטרה לפנות למגוון רחב ככל האפשר של קהל לקוחותינו.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

3 תגובות על "צ’ק אין לטיסה, עכשיו גם מהאייפון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
תומר
Guest

לא ממליץ לעשות Checkin באתר של אלעל. מדובר בחברה היחידה על פני האדמות שכאשר מנסים להחליף מושב בטיסה במהלך ה־Checkin, המערכת זורקת הודעת שגיאה ונועלת אותך מחוץ למערכת עם מושב אקראי. זה קרה לי כבר לא פעם, וחברת אלעל מסרבים להודות בקיומה של התקלה.

לפני שהם מתחילים לשחק באפליקציות, שיוודאו שהאתר שלהם תקין. הצעתי להם שאנסה לשחזר את התקלה שוב בשרת הבדיקות שלהם (בהנחה ובכלל יש להם כזה…), וטרם זכיתי למענה כלשהו.

נציג אל על
Guest
תומר שלום, כפי שהשבנו לך בעמוד הפייסבוק של אל על בנושא תהליך הצ’ק אין באינטרנט, ולא באמצעות האייפון כפי שנסקר בכתבה, בתהליך הצ’ק אין, כאשר הגולש עדכן את פרטיו במערכת, הם נשלחים ומאושרים, כך שמבחינת אל על הנוסע עבר בידוק. התהליך ממשיך לשלב הבא, בו לנוסע אפשרות שינוי מושב, אך גם אם לא שינה מושב ויצא מהמערכת, התהליך תם ונקלט במערכת. במסגרת תהליך הצ’ק אין ניתן לשנות מושב מספר פעמים, אך ברגע שמוצג כרטיס עליה למטוס לא ניתן לשנותו, מכיוון שמבחינת המערכת כרטיס העלייה למטוס הונפק. אם קיימת בעיה ספציפית עם מושב, נשמח לסייע באופן נקודתי עם קבלת פרטי הטיסה.… Read more »
טל
Guest

אני עושה Checkin דרך האתר שלהם ולא נתקלתי בבעיות כולל בהחלפת מושב (אחלה אתר).
מקווה שהאפלקציה טובה כמוהו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: