חוקרים גרמניים פיתחו מולטיקופטר אישי

חוקרים מגרמניה הצליחו לפתח כלי טיס הממריא אנכית, ופועל על 16 רוטורים במקביל. טיסת הניסוי המאוישת הראשונה עברה בהצלחה. צפו בוידאו

מקור: צילום מסך מאתר החברה

פיתוח של רעיונות חדשניים בתעופה הוא תחום מחקר יוקרתי. מצד אחד, רבים מנסים מודלים של פתרונות אווירודינמיים שונים, עיצובים ייחודיים, אך לא כולם מצליחים לצלוח את מבחני הטיסה, ועוד פחות מהם מצליחים מבחינה מסחרית. הרבה רעיונות ופיתוחים מוצלחים נשארו על הארץ לאחר שלא עמדו במבחני השוק.

לכן, מרגש לראות את הרעיון החדשני של קבוצת חוקרים מגרמניה, שפיתחה את e-volo. מדובר במולטיקופטר, שהוא כלי טייס הכולל מספר רב של רוטורים. אם לדייק, הוא כולל 16 רוטורים שכאלה, המסוגלים להמריא אנכית, בצורה המזכירה מודלים פופולאריים ל-Quadcopter, כגון ה-A.R. Drone ורבים נוספים.

בדומה לאותו רעיון, גם המולטיקופטר כולל 4 צלעות שונות, רק שבמקום שבקצה כל אחת מהן יהיה רוטור אחד, על גבי כל צלע מותקנים 4 רוטורים שונים. הטייס או מטען בעתיד, יהיו במרכז כלי הטייס, ומרכז הכובד. מקבץ המנועים יאפשר לכלי הטיס להמשיך במעוף, ולמעשה הוא עדיין יכול לנחות בביטחה עם מספר מינימלי של מנועים – ארבעה בלבד.

וידאו: הדגמת הטיסה המאוישת הראשונה של המולטיקופטר

מנועים חשמליים

המולטיקופטר מבוסס היום על מנועים חשמליים, המונעים מסוללות Li-Ion, המסוגלים לספק זמן טיסה שנע בין 10 ל-30 דקות בשלב זה. עבור יישומים רבים, מדובר בחלון טיסה צר מידי, וייתכן שגרסאות עתידיות של המולטיקופטר יהיו רלוונטיות יותר עבור שימושים תעשייתיים, צבאיים ואחרים. משקל המולטיקופטר ללא מטען הוא 80 ק”ג, הממקם אותו בקטגוריית טיסה של מטוסי אולטראלייט בגרמניה.

שליטה בשלושת הצירים מתבצעת באמצעות שינוי מהירות הרוטורים השונים בכל צד. כך, למעשה, חוסכים הבונים בחלקים נעים, ונמנעים מהצורך בשינוי זווית התקיפה של הרוטורים והחלקים הנעים המרכיבים מערכות שכאלה. בנוסף, הם חוסכים בבלאי של חלקים שהיו יכולים להיות במערכת, אם היא היתה כוללת שינויי זווית תקיפה, או שינויי זווית של הרוטור כולו.

עלות תפעול נמוכה

החוקרים חישבו עלות תפעול, לפני בלאי, של כ-6 יורו עבור טעינת כל המנועים לשעת טיסה. מעבר לחשיבה מראש על עלויות בניה ותפעול נמוכות, למולטירוטור יתרון נוסף על מרבית המסוקים היום, והוא היכולת לצייד את הטייסים במצנח, שכן אין כל רוטור מעליהם. קהל היעד העיקרי בשלב הראשון לאחר פיתוח הדגם הסופי יהיה שוק הפנאי, צילומים ועוד.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "חוקרים גרמניים פיתחו מולטיקופטר אישי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבי
Guest

מעניין. אני רוצה אחד כזה.

חגי יעקובסון
Guest

ולא פחות חשוב – מערכת ייצוב הנחיתה – כדור פיטבול.

עופר
Guest

אין על מתקני הכביסה המרחפים החדשים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: