Duke Nukem Forever יגיע לחנויות ב-2011

אתם יכולים להפסיק לבדוק את השעון של המחשב: התאריך אינו אחד באפריל וזוהי אינה מתיחה – דיוק ניוקם המובטח באמת בדרך אלינו

אתם יכולים להפסיק לבדוק את השעון של המחשב: התאריך אינו אחד באפריל וזוהי אינה מתיחה.

בצעד מפתיע, הודיעה חברת המשחקים Gearbox הידועה כמפתחת המשחקים Borderlands ו-Brothers in Arms, שהיא לוקחת על עצמה את סיום פיתוח המשחק Duke Nukem Forever. המשחק, שפיתוחו החל בשנת 1997 במשרדי חברת המשחקים 3DRealms הפך לשם נרדף למוצר בלתי גמור שזמן הפיתוח שלו הפך ללא רציונלי.

ההכרזה של חברת Gearbox היא לבדה סיבה מספיקה בשביל להרים גבות בהתחשב בעובדה שבתעשיית משחקי המחשב כבר הניחו שפרוייקט פיתוח המשחק בוטל באופן סופי לאחר שחברת 3DRealms סגרה את שעריה ב-2009. אבל חברת Gearbox לא הסתפקה בהכרזה בלבד, אלא גם אפשרה לשחקנים להתנסות במשחק הבלתי-גמור בעצמם במהלך כנס המשחקים PAX שהתקיים השבוע.

נראה שהסיבה העיקרית להחלטה של חברת Gearbox להמשך פיתוח המשחק היא העובדה שמנכ”ל החברה, רנדי פיטצ’פורד (Randy Pitchford), עבד על המשחק בחברת 3DRealms לפני שעזב בשביל להקים את Gearbox. לדבריו, הוא לא יכל לשבת בצד ולתת לפיתוח המשחק לרדת לטמיון מכיוון שלדעתו “אסור לדיוק למות” – דעה שככל הנראה קיבלה חיזוק ניכר לאחר שאישתו הודיעה לו שאם הוא לא יקח את הפרוייקט, היא תעזוב את הבית ותעבור לגור במכרה לפחות עד סוף השנה. מצב פיתוח המשחק הנוכחי הוא “כמעט גמור”, ועל פי Gearbox המשחק, בשעה טובה ומוצלחת, ישוחרר לאוויר העולם בשנת 2011 למחשבי PC וקונסולות XBox 360 ו-Playstation 3.

געגועים לאלימות ומסטיק

מבחינה טכנית המשחק Duke Nukem Forever הוא המשכו הישיר של משחק רב המכר Duke Nukem 3D מ-1996, משחק שבזמן הופעתו שבר למעשה את חוקי הז’אנר שעוד היה בחיתוליו: במקום עוד משחק קודר ורציני על איש צבא ללא פנים שנלחם בכוחות האופל, השחקנים מצאו את עצמם רצים בנעליו של דיוק נוקם – קריקאטורה אנושית של כל הסטרואוטיפים המצ’אויסטים האפשריים בחבילה אחת, הנלחם בחייזרים מאיימים אך מגוחכים למראה באמצעות ארסנל כלי נשק שלא יבייש צבא קטן, אגו מנופח וציטוטים אל-מותיים שבחלקם נלקחו מסרטים כמו צבא האופל של סאם ריימי.

בזמן ש-Doom של ID Software גרם לחששות בקרב הורי השחקנים עקב ה”תוכן השטני” שכלל שדים ומפלצות מהשאול שהיוו את האויבים במשחק, Duke Nukem 3D העלה את הסף כשזה כלל הומור נמוך למדי ואת היכולת הנכספת לשלם לחשפניות להוריד את החזיה במועדוני חשפנות בין קרב אחת למשנהו. עוד עזרה להצלחה היא העובדה שבניגוד לרוב משחקי היריות בגוף ראשון מהתקופה, עולם המשחק של Duke Nukem 3D היה אינטראקטיבי: מאלמנטים פשוטים כמו מתגי אור שניתן להפעיל ולכבות ומראות שבאמת הציגו את בבואתו את הגיבור והעולם מסביבו, ועד היכולת להרוס קירות ולהשתמש במצלמות אבטחה – קונספט שהיה מהפכני לתקופה.

קבלה על הזמנה (מאוד) מוקדמת של Duke Nukem Forever מ-2001. נראה שבסופו של דבר, slash000 כבר יקבל את המשחק שלו. (מקור:duke.a-13.net)

הפגם שבשאיפה לשלמות

ההצלחה של המשחק גררה את הדרישה הברורה למשחק המשך, דרישה שלה 3D Realms התכוונה להענות. המשחק הבא אמור היה להיות גדול יותר, מרשים יותר, ובכלל – Duke יותר. אבל כאן החלו הצרות, שאת עיקרן אפשר לסכם בעודף פרפקציוניסטיות. במהלך פיתוחו המשחק הספיק להחליף מספר מנועים גרפיים, עדכון של כל רכיבי הגרפיקה, שכתוב של תסריט מבנה המשחק, הוספה של אלמנטים נוספים כמו מכוניות הניתנות לשימוש, ועוד ועוד. ככל שפיתוח המשחק התעכב, כך פיגר זה יותר ויותר מאחורי עולם משחקי המחשב שהמשיך להתקדם והשאיר את המשחק מאחור, דבר שלדעת החברה הצריך עוד שכתוב ועוד עדכון שעיכב את פיתוח המשחק אף יותר וחוזר חלילה.

זמן הפיתוח הארוך של המשחק גרם למפתחים להתמרמר באופן גלוי: בזמן שעמיתהם בתעשיה יצרו משחק אחר משחק, קורות החיים שלהם כללו פיתוח של משחק אחד ויחיד במשך שנים ארוכות. הסיפור הגיע לסיומו ב-2009 כשג’ורג’ בוסארד, אחד הבעלים של 3DRealms וראש פרוייקט הפיתוח של המשחק לא הצליח להגיע להסכמה עם המפיץ Take-Two בנושא גיוס סכום הכסף שלדבריו היה נחוץ לסיום המשחק שכבר היה “בשלבי הסיום הסופיים שלו”. ג’ורג’ הודיע על הפסקת הפרוייקט ופיטר את צוות הפיתוח.

עיתונים ובלוגים רבים כתבו על סופו של הפרוייקט האל-מותי לכאורה, אבל הגדיל מכולם לעשות מגזין Wired שפרסם כתבה ארוכה ומרתקת על הנסיבות שיצרו את פרוייקט פיתוח משחק המחשב הארוך בהיסטוריה הקצרה של הז’אנר – נושא קריאה חובה לכל סטארטאפיסט ובעל חברה מתחיל שמעוניין ללמוד מה לא לעשות בזמן פיתוחו של מוצר.

האם Duke Nukem Forever עדיין רלוונטי? הרי אחרי הכל, מדובר במשחק שהחל את פיתוחו בשנות התשעים של המאה הקודמת. מאז, הרבה רפש זרם בירקון ואפילו יותר ממשלות התחלפו בכנסת. זאנרים חדשים נוצרו וזאנרים אחרים נקברו, וכל השוק מצא את עצמו משתנה באופן שיקשה עליו לזהות את עצמו במראה לאחר 14 שנה. מה שהיה חדש ומהפכני בזמנו הולך להראות מיושן ולכל היותר סטנדרטי לחלוטין לשחקן המודרני.

את התשובה על כך אנחנו הולכים לקבל באופן סופי, ככל הנראה, בתחילת שנת 2011 הודות לעובדה ש-Gearbox כבר הוכיחו את עצמם כחברה שיכולה להשלים פרוייקט. כל אותם שחקנים שהחלו את ההמתנה כבני עשרה בתיכון והיום כבר בעלי במשפחה ועבודה מסודרת, יוכלו להסתגר לכמה שעות מול המחשב ולהעמיד פנים שהשנה היא עדיין 1997 והבעיות המרכזיות בחיים שלהם עוד סובבות חצקונים ומבחני בגרות.

מי שלא רוצה להמתין כדי לשמוע אם המשחק עומד בציפיות תמיד יכול לצפות להסתפק בסיקור המצויין של כותב המשחקים ועיתונאי הגיימינג יאצי שכבר הספיק לסקר את המשחק עוד ב-2009 ביום ביטול הפרוייקט, בלי לראות את המשחק בכלל:

אור בוטון

גיק וגיימר מהסוג הישן שזוכר ימים טובים יותר. תושב קבע בכפר הגלובלי של הרשת ואובססיבי לגבי טכנולוגיה, חדשנות ותרבות רשת. בעל חיבה בלתי מובנת למציאות מדומה וכל הקשור בכך.

הגב

2 תגובות על "Duke Nukem Forever יגיע לחנויות ב-2011"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מירב
Guest

is that why they called the game “Forever” ? becoz it took forever to finish it?

Avi
Guest

Duke nukem IF EVER…
:D

wpDiscuz

תגיות לכתבה: