8 טיפים לשימוש נכון ב-Push Notifications באפליקציה שלכם

ההבדל בין שימוש נכון לחובבני ב-Push Notifications, עשוי להכריע אם המשתמשים יבלו יותר זמן באפליקציה שלכם או ימחקו אותה רק בגלל זה. הנה 8 טיפים חשובים ששווה לזכור.

תמונה: flickr, cc-by, Michael Coté

תמונה: flickr, cc-by, Michael Coté

הפוסט נכתב על ידי אלירן לזר, מנכ”ל PushApps ושותף ב-Groboot שמתמחה בפיתוח אפליקציות למובייל ול-Web.

לפני זמן מה הורדתי אפליקציה לעדכוני חדשות ספורט, נשאלתי האם אני מאשר קבלת Push Notifications ואישרתי את זה בקלות. הסיוט התחיל כשקיבלתי הודעות בלילה על קבוצת הבנות של הכדור יד שהגיעה לגמר ותוצאות של קבוצות התיכונים (שם נשברתי).

משתמש ממוצע, למרות שיש לו סמארטפון לאו דווקא מודע לזה שהוא יכול לבטל את קבלת ה-Push בהגדרות שלו. במקרה הטוב המשתמש ימחק את האפליקציה, במקרה הגרוע כשאותו משתמש יוריד אפליקציה חדשה שתבקש אישור ל-Push Notifications, הוא ייזכר בטראומה שעשתה לו האפליקציה הקודמת ופשוט לא יאשר יותר.

המסקנה מהסיפור היא שכל האפליקציות ערבות זו לזו ויכולות לפגוע במודלים עסקיים אחת של השנייה בניצול הכלי הזה לרעה. אז איך בכל זאת ניתן לשלוח הודעה נכונה למשתמש, כזאת שתעודד כניסה ושימוש רב יותר באפליקציה?

8 טיפים שיעזרו לכם

1. תתחשבו בלוחות זמנים

תזכרו שלא כולנו חיים באותו Time Zone. כאשר שולחים הודעה לכולם יש כאלה שעלולים לקבל אותה גם ב-3 בלילה. תמיד כדאי לתת למשתמש לבחור מתי הוא מעוניין לקבל הודעות ומתי לא. יש שלא ירצו לקבל הודעות בזמן העבודה, בלילות או אפילו בשבת.

2. רלוונטיות היא מילת המפתח

מהשימוש של המשתמש באפליקציה אפשר ללמוד כל כך הרבה, מה מעניין אותו, באיזה שעות הוא משתמש באפליקציה, באיזו תדירות, מין, גיל ועוד. קחו לדוגמה את אפליקציית eBay שראתה שאני נכנס למוצרים שהם גאדג’טים ולכן ההודעות שאני אקבל מהם לא יהיו על מוצרי טיפוח אלא רלוונטיות למה שמעניין אותי.

3. תנו למשתמש להחליט

אפליקציית Ynet משתמשת בזה נהדר. בכניסה הראשונה, האפליקציה שואלת אותך באיזה תחומי עניין תתעניין לקבל הודעות. כשכל זמן נתון תוכל להיכנס ולשנות את ההחלטה. התייחסות לנקודה הזו אחראית להבדל שבין “רצינו להודיע לך ש…” ובין “ביקשת שניידע אותך כש…” תודעתית המשתמש יתייחס להודעה יותר ברצינות.

4. Same Same – But Different


יש הבדלים משמעותיים בין אנדרואיד ל-iOS: אורך ההודעה, כותרת, שילוב תמונות, סאונד, Badge (הנקודה האדומה) ועוד הרבה. תתייחסו בכבוד לכל משתמש ושלחו אל המכשיר שלו הודעה שתתאים. שילוב של תמונות לדוגמה רלוונטי רק באנדרואיד אבל יכול עשות הבדל משמעותי במשיכת תשומת הלב, חבל לפספס את זה כי רציתם לשלוח לכולם את אותה ההודעה.

5. תפתיעו עם התוכן הפנימי

תתייחסו אל ההודעה כדלת, כשהמשתמש ייפתח את הדלת מה הוא רואה? רוב האפליקציות פשוט נפתחות וחבל. אם תובילו את המשתמש אל תוכן רלוונטי אליו ואתם גם מוזמנים להיות יצירתיים ולהפתיע אותו, פעם הבאה שתציגו לו את הדלת הוא ישמח להיכנס ויחכה לגלות מה הכנתם עבורו הפעם.

6. שלחתם הודעה, תפיקו ממנה מסקנות להודעה הבאה

בשונה מ-SMS אתם יכולים ללמוד המון על כל הודעה ששלחתם. כמה משתמשים פתחו אותה, כמה זמן לקח להם, באיזה שעות פותחים את ההודעות שלכם, מי פותח יותר אנדרואיד או iOS וזה עוד ממש על קצה המזלג. היום לפני ששולחים ניוזלטר יושבים לנתח ומתכננים את התוכן והזמן הנכון. אם תכבדו את המשתמשים שלכם באותה המידה גם בהודעות ה-Push Notifications תראו את ההשפעה המיידית.

7. תשתלבו ביומיום של המשתמשים שלכם

אפליקציית דומינוס עושה עבודה נהדרת, היא לא תשלח לכם הודעה כל יום, אבל לפני משחק כדורסל הם יידעו להזכיר לכם מספיק בזמן כדי שתוכלו ליהנות עם הפיצה עם שריקת הפתיחה. תזכרו שהמשתמשים לא יושבים כל היום וממתינים להודעה שלכם, דוגמה נוספת היא אפליקציית סלופארק שלומדת מתי המשתמשים שלה חונים בד”כ מבחינת ימים ושעות ורק אז לפני החנייה תזכיר שהיא כאן כדי לעזור עם נושא החנייה.

8. הודעה קצרה ומניעה לפעולה

אורך ההודעה שלכם ב-iOS גם ככה מוגבל ל-bit256. תתייחסו אל ההודעה כאל שלט חוצות שעובר בחופזה אל מול העיניים של המשתמשים. אם הצלחתם לעצור אותם ולעניין אותם ברבע השנייה הראשונה שההודעה נשלחה, ניצחתם.

תמיד אפשר לשלב בין הטיפים וליצור הודעה למין מסוים, במערכת הפעלה ספציפית, בהתחשב בהתנהגות, בשעה רלוונטית. אין צורך להשתגע עם פיתוח מוגזם כדי ליהנות וליישם את כל הטיפים האלה, ישנם שירותים שונים ברשת בסגנון PushApps (מערכת לשליחה וניהול הודעות Push Notifications). שייתנו לכם את הפתרונות בדקות בודדות של פיתוח. אז צאו לדרך, בהצלחה.

גילוי נאות: אלירן לזר, הוא מנכ”ל PushApps.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

7 תגובות על "8 טיפים לשימוש נכון ב-Push Notifications באפליקציה שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
תחכמוני
Guest

256 byte

אלמוני
Guest

נושא מעניין אבל מעצבן לראות את הפרסומת הסמויה הזאת והגילוי נאות בסוף זה מוריד מהערך והאמינות של הכתבה…:-(

יואל
Guest
אלמוני: בתחילת הכתבה כתוב מי הכותב ובסופה שוב מצויין זאת ובנוסף גם יש קטע מודגש של גיקטיים לגבי מהות הכתב האורח – לא ממש פרסומת סמוייה. כמו כן, לא ממש ברור לי איזו בעיית אמינות אתה מוצא בכתבה מלבד ההמלצה החד צדדית על השירות בסוף. ההמלצות הן כלליות ומועילות ללא קשר. באותו עניין, אני חושב שטוב היה עושה אלירן אם היה מוסיף גם חברות מתחרות ובכך מראה ביטחון במוצר שלהם, אבל זה עדיין לא גורע מהתוכן… כתבים אורחים זה תוספת מבורכת (לדעתי) לגיקטיים כי הם לרוב באמת מומחים בתחומם לעומת הכותבים הקבועים, שעל אף רצונם הטוב, אינם מומחים ברוב התחומים… Read more »
Liran Gavish
Guest

פושאפס פשוט שם מושלם למערכת הזו :) יפה אהבתי.

אלעד
Guest

אני באמת לא מבין – למה שנשתמש (מפתחים) בשירות הPUSH של push-apps?
הרי יש את parse.com שמציעה גם שירות PUSH נהדר, מחירים נוחים יותר (או ליתר דיוק: חינמיים יותר) ובנוסף מציעה שירותים נוספים.

האם push-apps מציעה שירות מהיר יותר? קל? או הכי חשוב: חסכוני יותר מבחינת ביצועי מכשיר וסוללה של המשתמש?

טארק
Guest

כמה הודעות PUSH כדאי להעביר בשבוע עבור אפליקצית אוכל?

טארק
Guest

הכוונה לאפליקציה להזמנת אוכל ממסעדות אונליין.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: