מהנייר לדיגיטלי: הוצאות הספרים בעידן החדש

הצלחת הספרים הדיגיטליים, והסופרים המייעדים את כתיבתם לשוק הקוראים האלקטרוניים בלבד, כבר אינה מוטלת בספק. גם שאר גופי התקשורת והמדיה ממהרים להצטרף למרוץ התוכן הדיגיטלי הזול, המהיר והממוקד.

הבדיקות האחרונות של שוק הספרים המקוון מראות כי יותר ויותר הוצאות ספרים מבינות את היתרונות הגדולים באמצעי ההפצה והשיווק החדשים.

עותק דיגיטלי – לא רק אצל הקוראים

מעבר לזה, ניכר כי אלו שתופסים את הנושא בבהירות הגבוהה ביותר הם דווקא הסופרים. כך אנו רואים סופרים עצמאיים ומצליחים, אשר מרווחים מאות ואף מיליוני דולרים באמצעות ספרים המופצים אך ורק באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות. כך לדוגמה, הסופרת אמנדה הוקינג, מכרה כבר כמעט מיליון עותקים דיגיטליים מ-9 ספריה שפורסמו עד כה בשנה האחרונה. יש לציין כי מספריה לא הודפס ולו עותק “מסורתי” אחד.

סופרים פיראטיים

יתרה מזאת, אפילו סופרים ותיקים, מצליחים וידועי שם, פונים אט-אט לעבר קהל משתמשי הקוראים האלקטרוניים והטאבלטים. הסופר המצליח, פאולו קואלו אפילו הגדיל לעשות ותמך, באופן פעיל, בהפצת עותקים דיגיטליים ופיראטיים של ספריו. ככל הנראה, הסופר עשה זאת כדי למחות כנגד מעשיו של אחד מהמוציאים לאור שלו, אך כתוצאה (לא מכוונת) מכך, הפופולאריות שלו עלתה וכמובן גם מכירת ספריו המודפסים.

תוכן דיגיטלי בעולם וירטואלי

עולם הספרות והפצת הספרים אינו המדיום היחיד אשר צריך להסתגל במהירות לשיגיונות העולם הדיגיטלי. בכל יום אנו רואים את התחזקותו של המדיום הדיגיטלי ואת הפתרונות היצירתיים שמציגים גופי התקשורת והמדיה בפני קהל הצרכנים. לא מדובר כאן על מהפכת ה-web 2.0, למרות  השינוי המשמעותי שחוללו אתרי תוכן הגולשים בהרגלי הצריכה של תכנים דיגיטליים, אלא על עולמות התוכן הדיגיטליים המיוצרים לרשת בלבד על ידי גופי התקשורת הממוסדים.

יתרונות רבים לגורמים רבים

בבסיס התופעה עומד כמובן היתרון הכלכלי. לעומת עלויות ההפקה, הפרסום והשידור הגבוהות הקיימות בערוצי המדיה המסורתיים, עלויות אלו במדיום הדיגיטלי נמוכות בהרבה. בנוסף, קהל היעד הפוטנציאלי ממוקד יותר ולכן המסר – שיווקי או תוכני, יעיל יותר. מעבר לכך, תוכן דיגיטלי ייחודי מסייע לגופי התקשורת במאבק על נאמנותו של הצרכן גם מחוץ לרשת. כך נוכל לראות זרועות שונות, דיגיטליות ומסורתיות, השייכות כולן לאותו גוף, מזינות זו את זו ותומכות האחת בשנייה.

מתקשורת המונים לתוכן ממוקד

הצלחתם של הספרים ושאר עולמות התוכן הדיגיטליים, מאירה אספקט נוסף של השיווק וההפצה המקוונים – הפרסונליזציה. תוכן ההמונים, הפונה למכנה המשותף הרחב ביותר, ולכן בדרך כלל, הנמוך ביותר, אינו מתאים לעידן השיווק הדיגיטלי והממוקד. נכון, גם ברשת סקס מוכר (והרבה), אבל זה כנראה לא מספיק. כך נוצרים אתרי נישה ועולמות תוכן ממוקדים המציעים לגולש בדיוק את מה שהוא, ורק הוא, רוצה לשמוע עליו.

עדי לשם

כותבת על ובתוך רשתות חברתיות, נהנית מגאדג'טים חדשים וממשחקי מחשב קלאסיים. עוסקת בתכנון אסטרטגיית דיגיטל במחלקת הפלנינג של JWT_DIGITAL, וזאת אחרי 4 שנים של ניהול תוכן באתרי אינטרנט מסחריים ושיווק דיגיטלי של מותג מתחום ההשכלה הגבוהה. בעלת תואר ראשון בניהול ומדעי המדינה של האוניברסיטה הפתוחה.

הגב

3 תגובות על "מהנייר לדיגיטלי: הוצאות הספרים בעידן החדש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שי
Guest

כמישהו שקורא ספרים בצודה דיגיטלית כבר כמה שנים טובות הכותרת הלהיבה אותי אבל לצערי מצאתי שהכתבה קצת חסרה בתוכן. במיוחד בפן המקומי.

מה קורה עם הוצאות ספרים ישראליות?
מה קורה עם google books?
האם יש מקומות נוחים לקנות ספרים בארץ חוץ מלמכשיר ה”עברית”?

עדי
Guest

היי שי,
לצערי, מעבר לחנות הרשמית של e-vrit ומנדליי מוכר ספרים ברשת (http://mendele.co.il/) אני באמת לא מכירה הוצאות ספרים ישראליות המציעות ספרים דיגיטליים או אלקטרוניים בעברית. כמו מרבית הטרנדים העולמיים גם זה כנראה יגיע לישראל קצת באיחור….
לגבי google books – טרם יצא לי לבחון את הפורמט המעודכן שלהם. מבטיחה חוות דעת מפורטת ברגע שאוכל. אם אתה מקדים אותי – אתה מוזמן בהחלט לשלוח לנו את הסקירה שלך :-)

שי
Guest

תודה על התשובה המהירה והמפורטת. אני בהחלט מעריך את ההתחייסות והזמן שהקדשת לפנייה שלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: