למה מעצבים צריכים להצטרף לסטארטאפ

ההזדמנות לבנות מוצרים מהפכניים על ידי כתיבת תוכנות היא לא פחות ממדהימה. מי היה מסוגל לדמיין שלפני עשרים שנה חבורה של גיקים עם מחשבים ישנו את הצורה שבה אנו מוצאים מידע, מתקשרים עם החברים שלנו ועושים את הקניות שלנו. כן, התוכנה משתלטת על העולם ומעצבים צריכים להיות חלק מזה

ערוץ הסטארטאפים בניוזגיק מפורסם בחסות תוכנית Microsoft Bizspark, המשתפת פעולה עם ניוזגיק במסגרת תוכנית Geekspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם בניוזגיק ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.

פוסט זה נכתב בידי עוזי שמילוביץ’, מנכ”ל ומייסד Future Simple.

תמונה: flickr, cc-by, Zuggup

ב-1919, וולטר גרופיוס ייסד בגרמניה את ה’באוהאוס’, בית ספר להנדסה ועיצוב, ויצר למעשה את אחת מתנועות העיצוב המשמעותיות והמשפיעות בהיסטוריה, המודרניזם. רעיונו החדשני של גרופיוס היה שמעצבים ומהנדסים צריכים לקיים שיתוף פעולה קרוב בכדי לבנות מוצרים פנומנלים. לאחר מכן, באמצע שנות ה-50′ של המאה העשרים, בראון אימץ גישה זו וזכה להצלחה יוצאת דופן בבניית מוצרים ייחודיים, רבים מהם גם היו להיטים מסחריים, שהפכו לבעלי השפעה עצומה על חייהם של אנשים רבים ונחשבים היום למוצגים מוזיאונים.

אם תרצו לאתר את האתוס העיצובי של אפל, כאן הכל התחיל. אולם, אפל אימצה לא רק את שפת העיצוב של בראון, אלא גם השתמשה באותו התהליך. תהליך העיצוב של אפל מבוסס על אותו שיתוף פעולה צמוד בין המהנדסים לבין מעצבי המוצר. לתהליך זה מובטחות תוצאות מאלפות. כעת, הגיע הזמן להביא גישה זו למיזמי התוכנה, אך בשביל לעשות זאת, מעצבים צריכים קודם כל לשנות מהבסיס את דפוסי החשיבה הקיימים שלהם.

מתמקדים בשיווק, לא במוצרים

בנקודה כלשהי, משהו השתבש. אם זו ההשכלה הניתנת במוסדות לעיצוב או עלייתה המטאורית של תעשיית הפרסום בארה”ב של שנות ה-60′, בכל מקרה, התוצאה היא שהמעצבים ממקדים את כישרונם בעיצוב חומרי שיווק למיניהם במקום במוצרים מעוצבים. התמקדות זו הובילה לקמפיינים פרסומיים מעוצבים ויפהפיים למה שהיו לרוב – מוצרים בינוניים. ייתכן שמדובר במקרה טהור של היכן מצוי הכסף.

גם במקרים אלו, במקום שהמעצבים יתמקדו ביצירת עיצוב נפלא שיצור השפעה של ממש, הם היו יותר אובססיבים בקבלת פרסים מהקולגות שלהם, זכייה בדיונים פילוסופיים על עיצוב ובניית ארגוני ‘חברים בלבד’ שיקבלו לחיקם רק את המעצבים “הטובים”. ההשפעה הגרועה ביותר של כל אלה היא שהמון מעצבים מוכשרים נתקעו בכת הזו ומבזבזים היום את הקריירה שלהם בהתמקדות בדברים הלא נכונים. פעמים רבות הם עובדים על פרוייקטים עם מעט ערך, או אף חסרי ערך, לחייהם של אנשים אחרים.

רבים מהמעצבים שכבר כן ביצעו את המעבר למרחב האינטרנטי עדיין שרויים באותם דפוסי חשיבה. כתוצאה מכך, במקום מעצבי מוצר לרשת, יש לנו סטייליסטים לרשת. אינני יכול שלא להיות מופתע בכל פעם מחדש מכמות האנרגיה המושקעת בדיונים על אייקונים, צלליות או ארגון תחרות עיצוב המחלקת מנעד רחב של פרסים שונים ומשונים. אני לא היחיד שחושב שמדובר בבזבוז של זמן.

כשאתה חלק ממהפכה, אתה מודע לזה רק בדיעבד

לרוב האנשים שחיו בסופה של המאה ה-18 לא היה מושג שהם חיים במהפכה התעשייתית, וזאת מכיוון שלקחו כמה עשורים עד אותו רגע בהיסטוריה האנושית שבו הובנה התקופה כעידן מהפכני ומהפכה זו קיבלה את שמה, ‘המהפכה התעשייתית’. קרוב לודאי שאותו הדבר יקרה בעוד חמישים שנה מהיום בנוגע לתקופה בה אנו חיים עכשיו.

ההזדמנות לבנות מוצרים מהפכניים על ידי כתיבת תוכנות היא לא פחות ממדהימה. מי היה מסוגל לדמיין שלפני עשרים שנה חבורה של גיקים עם מחשבים ישנו את הצורה שבה אנו מוצאים מידע, מתקשרים עם החברים שלנו ועושים את הקניות שלנו. כן, התוכנה משתלטת על העולם.

ישנה קבוצה אחת של אנשים שככל הנראה מפספסת את העניין. הגיע הזמן שהמעצבים יצאו מאזור הנוחות שלהם, שיפסיקו לבזבז את זמנם על פרוייקטים חסרי משמעות, ויצטרפו למיזמי תוכנה ששואפים לשנות את חייהם של המוני אנשים, וזאת למען המחשבה הנעלה של בניית מוצרים מעולים. הדבר הנפלא בסביבה הזאת היא ההזדמנות של המעצבים לשתף פעולה ולעבוד יחד עם מהנדסים מבריקים במקום עם מנהלי שיווק. יחד, הם יכולים לבנות את העתיד.

 הפוסט נכתב במקור על-ידי עוזי שמילוביץ’, מנכ”ל ומייסד Future Simple ופורסם במקור באנגלית ב-Techcrunch


בחסות תוכנית Bizspark


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "למה מעצבים צריכים להצטרף לסטארטאפ"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ניצן
Guest

כנראה שהמעצבים המוכשרים באמת נמצאים באיזה comfort zone, וזה גורם להם לפחד לעשות את הצעד הזה ולהתקדם לשלב הבא. וככה הם מפספסים את ההזדמנות לעצב את האייפון הבא… שלחו לי פוסט בדה מרקר שמדבר על זה (http://cafe.themarker.com/post/2578077/?last_method=create לכל המעוניין) הוא אומר שמי שנשאר במקום הוא דינוזאור והרי אנחנו יודעים איך הדינוזאורים סיימו… כנראה שהמעצבים צריכים לקחת את זה לתשומת ליבם

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל