מצגת עסקית מעוצבת ככלי שיווקי

טקסטים שיווקיים אמינים מקבלים משנה תוקף והופכים לאפקטיביים יותר לצד גרפיקה ואימג’ים התומכים במסר. לפיכך, מתוך הבנה שהמצגת משמשת ככלי שיווקי ראשון במעלה, העיצוב הגרפי משמש כקטליזטור להחלטות הלקוח. דנה ציביאק מסבירה.

מהי מצגת עסקית מעוצבת ומה ייחודה?

במצגת עסקית מעוצבת ניתן דגש גרפי ייחודי לשקפים בכפוף לתוכן, למסרים ולמטרות השיווקיות והעסקיות של הלקוח. בין אם עליכם להכין מצגת עסקית למטרת שיווק, למטרות מכירתיות או למטרת מיצוב, למצגת בה ניתן דגש גרפי לכל מסר יש ערך מוסף גבוה.מעוניינים לשווק מזון חדש לתינוקות? תארו לעצמכם מצגת הכוללת רשימה מפורטת, עדכנית ומרשימה של ויטמינים הנכללים במזון החדש. עכשיו עצמו עיניים וחשבו על שקף בו לצד הרשימה מופיע תינוק חייכן, בריא ומאושר. מבינים את ההבדל? בואו ננסה לבדוק דוגמא נוספת, נניח שאתם רוצים למכור את העסק שלכם בחו”ל? הכרזתם על יום בו תועבר פרזנטציה לרוכשים פוטנציאליים? עכשיו חשבו על שקף שיתאר את קרבת הנכס לשכונות המגורים, את גודלו ואת מספר הקונים בו בכל חלק משעות היום… עצמו את עינכם וחשבו על הנתונים הנ”ל לצד תמונה אטרקטיבית של הנכס העולה בחיתוך ובשילוב מדויק עם משפט המפתח (אשר גם הוא מודגש בצורה גרפית מעניינת ומושכת). כך מעבירים מסר באופן חד וברור.  ועוד – חשבו על תמונות נבחרות, המציגות את הנכס כשההוא מלא עד אפס מקום בקונים בבוקר, בצהריים ובערב.. אז מה יותר משכנע?

המסקנה המתבקשת היא כי טקסטים שיווקיים אמינים מקבלים משנה תוקף והופכים לאפקטיביים יותר לצד גרפיקה ואימג’ים התומכים במסר. לפיכך, מתוך הבנה שהמצגת משמשת ככלי שיווקי ראשון במעלה, העיצוב הגרפי משמש כקטליזטור להחלטות הלקוח.

מה היתרונות של מצגת מעוצבת?

  • ערך סינרגטי: שילוב של תוכן שיווקי, קופי ועיצוב נכון משמשים באופן סינרגטי ומאפשרים העברה ממוקדת של הפרזנטציה ותוצאות יותר אפקטיביות
  • רושם ראשוני: כמו בכל מוצר אחר המייצג את העסק גם מצגת חייבת להעביר מסר באופן נכון, רפרזנטטיבי ורלוונטי למיתוג החברה
  • סיוע בפרזנטציה: מצגת עסקית מעוצבת וערוכה מסייעת לכל מרצה או בעל עסק להצגה איכותית ומעניינת יותר
  • אריזה ראויה גם למוצרים אמורפיים : לא כל עסק מוכר מוצר מוכר וברור ללקוח. לפעמים המוצר הוא בכלל שירות ולא ניתן “לגעת בו”. מצג חזותי נכון מאפשר להעביר את הרעיון של המוצר או השירות על הצד הטוב ביותר ומתוך מחשבה תחילה.
  • במה ראויה: טקסטים ראויים, מוצר ראוי או שירותים יוצאי דופן ראויים לבמה המתאימה להם בדיוק. תארו לעצמכם מותג מוכר ומכובד המציג את המוצר שלו באופן לא מקצועי. מה תחשבו עליו? מה המסר המרכזי? לאן תרצה להגיע? מצגת עסקית מעוצבת מאפשרת לתת דגש למסר המרכזי. באמצעות עיצוב גרפי (צבעוניות, פריסה ושטח) ואימג’ים ניתן לתת דגש לדברים החשובים באמת.
  • ניצול אופטימאלי של הזמן: זוכרים את “תמונה אחת שווה אלף מילים”? גם כשמכינים מצגת ניתן לתת דגשים גרפיים אשר יחסכו הרבה מאוד הסברים (מכירים את הסיטואציה בה אתם מעבירים מהר מהר את השקפים שנותרו כדי להגיע לסיום…) וכשהזמן קצר ויש צורך לנצלו על הצד הטוב ביותר יש לכך משמעות רבה .
  • אימג’ים נכונים מניעים לפעולה: (או בקיצור: מוכרים). מצגת עסקית מעוצבת מאפשרת להפנות את תשומת הלב לדגשים “שפותחים את הארנק”. לבחירה נכונה של האימג’ים המוכרים נדרש מגע יד מקצועי וניסיון רב של גרפיקאי מומחה. הוא גם זה שיצור את הרצף הנכון של האימג’ים.

למי מתאימה מצגת עסקית מעוצבת?

אפשר לזהות שלושה סוגים של עסקים שיכולים להעזר ביתרונות של מצגת עסקית מעוצבת : עסק, חברה או ארגון המעוניינים למכור או לשווק מוצר או שירות בדרך אפקטיבית, מרצים המעוניינים להעביר הרצאה זכירה, יוצאת דופן, סוחפת ועניינית המותירה רושם, ועסק, חברה או ארגון המעוניינים לשלוח מצגת עסקית קצרה ועניינית בדוא”ל – מצגת שתייצג אותם על הצד הטוב ביותר, הן ככרטיס ביקור מורחב והן כהנעה לפעולה.

מילת המפתח – ניצול מקסימאלי של המדיה

מצגת שיווקית אפקטיבית מתקבלת על ידי ניצול מקסימלי של המדיה – שילוב בין מסר מדויק ותוכן איכותי לבין עיצוב גרפי ממוקד ומבנה נכון (התואם את מסגרת הזמן ואת קהל היעד).
השאלה המרכזית העומדת לנגד עיניהם של מעצב גרפי ובונה מסרים המכינים מצגת עסקית מעוצבת היא “מהי מטרת המצגת” או במילים אחרות “מה מנסה בעל העסק להשיג באמצעותה”. הכנת המצגת באוריינטציה שיווקית ותוך מחשבה על פרמטרים אלו מעלה את הסיכוי להניע לפעולה, למכור, לשווק וכדומה.

Avatar

דנה ציביאק

דנה היא בעלת תואר B.Sc.T.E בתקשורת חזותית מהמכון הטכנולוגי בחולון (HIT) וכיום בעלת סטודיו לתקשורת חזותית www.cvkdesign.co.il

הגב

15 תגובות על "מצגת עסקית מעוצבת ככלי שיווקי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבי
Guest

כ”כ נכון! לאנשים אין מושג עד כמה זה מכריע גורלות.
אפל לא סתם דובקים ביתוג מלוטש ומעוצב, זה הסוד להעברת רושם ראשוני טוב בעיני המתבונן.

דנה
Guest

זה באמת נורא חשוב – אבל זה כמו משולש שווה שוקיים – תוכן, העברה, ומעטפת. החברה שלנו נותנת ייעוץ ב 3 הנושאים. תודה דנה על פוסט מעניין!

Boyer Communications Group, Inc.

www. boyercom.com

דנה ציביאק
Guest

בבקשה :-)

Neta Weinryb
Guest
במידת מה נכון, אבל צריך לשים לב. ברוב המקרים, במיוחד כשמדובר בחברות טכנולוגיות צעירות, המאמץ צריך להיות, קודם כל, מופנה למקומות אחרים: מה החברה עושה? למי היא תמכור? איך היא תרוויח מזה? למה שיקנו ממנה? בהרבה מאוד חברות התשובות לשאלות האלו מעורפלות, במקרה הטוב. אם אין תשובות מצוינות על השאלות האלו, במיוחד כשמדובר בחברה צעירה, מצגת מעוצבת מדי תתן הרגשה שהמציגים לא ממש מבינים מה באמת חשוב ומה לא. יתרה מכך – מצגות הן דבר חי, ובמיוחד בשלבים הראשונים של שיווק חברה או מוצר משתנות תדיר. מצגת סופר מעוצבת קשה לשנות בקלות, וראיתי חברות לא מעטות תקועות עם פיל לבן… Read more »
דנה ציביאק
Guest
הי נטע, תודה על תגובתך. חשוב לחדד כאן את הנקודה שכל מוצר מעוצב חייב לשרת את המטרה שלשמה נוצר ולא רק “להיות יפה”. המטרה כאן אינה אסתטית בראש ובראשונה כי אם שיווקית ואסטרטגית. כמובן שאם נציג מוצר מעוצב שהוא “over” זה יכול רק לעשות נזק. לכן תפקידו של מעצב טוב הוא לדעת לספק ללקוח את המוצר הנכון, המתאים והמאוזן עבור המטרה השיווקית והאסטרטגית שהוגדרה מראש. ובנקודה זו, התשובות לשאלות שהגדרת (ואני מצטטת): מה החברה עושה? למי היא תמכור? איך היא תרוויח מזה? למה שיקנו ממנה? הן אכן השאלות החשובות, והן נלקחות בחשבון בתהליך העבודה. אני ממליצה ללקוחותי בעת בניית מצגת… Read more »
Neta Weinryb
Guest

תודה על התגובה.
אני דווקא ממליצה שמי שמציג את המצגת גם יכתוב אותה בשפתו. יעוץ אפשר לתת לגבי התוכן וסדר הדברים, אבל התכן צריך להיות בשפתו וסגנונו של המציג, על מנת שהמצגת תיראה ותשמע טבעית.

דנה ציביאק
Guest

מאחר וכתיבה שיווקית היא לא המקצוע שלי לא אכנס לנושא הזה,
אך אני יכולה להעיד שכותב שיווקי שיודע את עבודתו יודע להתאים את סגנון הטקסט למציג
ולקהל היעד שלו, ולמי מאיתנו שלא ניחן בכישרון כתיבה וניסוח זה מאד עוזר גם כן.
ממליצה לך להכנס לאתר הבא: http://www.mesarim.biz

Neta Weinryb
Guest

לא ממש, אבל אעצור את הדיון פה, כיוון שאני מתיחסת לחברות שהן בבסיסן טכנולוגיות והדיון גולש לתחומים כלליים מאוד וקהלים שלא מעניינים אותי.

עופר גרומן
Guest

יופי של פוסט, יופי של כתיבה, אחלה מסר. מה שכן אני חייב להוסיף שלטעמי כל זה מאבד קצת את הפואנטה בלי דוגמאות, במיוחד כשמדובר כאן בעיצוב.

דנה ציביאק
Guest

הי עופר, תודה על תגובתך.
אכן מסכימה איתך בעניין הדוגמאות, מפאת תקלות טכניות הפוסט הזה לא מלווה בדוגמאות,
אך אתה וכל המעוניינים מוזמנים להכנס לאתר שלי ולצפות בדוגמאות למצגות מעוצבות:
http://www.cvkdesign.co.il/gallery.php?type=7&ref=misc.php
http://www.cvkdesign.co.il/gallery.php?type=7&id=7&ref=misc.php
http://www.cvkdesign.co.il/gallery.php?type=7&id=9&ref=misc.php

:-)

רונן
Guest

לדעתי, למצגת מעוצבת עם גראפיקה מתאימה יש מספר יתרונות בולטים:
1. העיצוב והגראפיקה יוצרים קשר רגשי עם הצופה במצגת. קשר רגשי זה אומר זכירות גבוהה יותר למידע במצגת וחיבור לנאמר בה.
2. ישנו חלק מסוים מהאוכלוסיה שטקסט לא ממש משאיר עליו רושם, ולהם מתאים יותר תמונות. חבל לפספס אותם.
3. מצגת שרובה טקסט (אפילו אם הוא כתוב טוב), יכולה לשעמם אחרי מספר שקפים. אם משלבים גראפיקה ותמונות, זה יוצר עניין מחודש במצגת.
4. אמרו כבר חכמים “תמונה שווה אלף מילים”. המוח שלנו בנוי לזהות מה מופיע בתמונה הרבה יותר בקלות מאשר מה מופיע בטקסט כתוב.

רועי אדלר
Guest

צריך להיזהר שלא ליפול למלכודת של עיצוב-יתר עם יותר מדי תמונות.

לטעמי, הדבר החשוב ביותר הוא הסיפור. הרוב צריך לעבור במלים, והתכנים הגרפיים צריכים ללוות את הדיבור, לא להיפך. מצגת אסטטית ופשוטה היא ערך חשוב בפני עצמו.

דנה ציביאק
Guest

הי רועי,

מסכימה איתך לחלוטין. מצגת מעוצבת אין פירושה להתחיל “להרביץ” בתמונות ואפקטים,
אלא להראות נקי ומקצועי ותואם את המוצר ואת קהל היעד.

אפרת
Guest

דנה יופי של פוסט, הנה עוד מאמר איכותי בנושא שפורסם באתר המצגות הישראלי – Slidex
http://www.slidex.co.il/news/12

דנה ציביאק
Guest

הי אפרת,

תודה על התגובה ועל המאמר.
יש שם מספר דברים שאני מסכימה איתם וכמה שלא, ובהקשר הזה אולי חשוב לציין שיש הבדל בין מצגת המועברת בהרצאה ואמורה ללות את דבריו של המרצה לבין מצגת הנשלחת ומהווה “כרטיס ביקור” של העסק כאשר הוא אינו נוכח במקום. על כל מצגת כזאת לזכות לטיפול שונה הן מבחינה תוכנית והן מבחינה חזותית, ועל כך הרחבה בפעם אחרת…
:-)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: